Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، هیوندای از پلتفرم جدیدی به نام «پلتفرم ماژولار الکتریکی جهانی» یا «E-GMP» برای نسل آینده خودروهای الکتریکی خود رونمایی کرد. E-GMP نسبت به پلتفرم کنونی این خودروساز کره‌ای که برای خودروهای درون‌سوز توسعه پیدا کرده، مزایای زیادی برای خودروها به همراه دارد.  
طبق اعلام این شرکت کره‌ای، خودروهای الکتریکی که با استفاده از این پلتفرم ساخته شوند، با یکبار شارژ کامل باتری بردی بیش از ۵۰۰ کیلومتر خواهند داشت و همچنین ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن‌ها در مدت زمان ۱۸ دقیقه شارژ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محصولات قدرتمند این خودروساز کره‌ای با پلتفرم E-GMP می‌توانند کمتر از ۳.۵ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کنند و حداکثر سرعتی برابر ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهند داشت.  
خودروها با این پلتفرم بطور استاندارد با زیرساخت شارژ سریع ۸۰۰ ولتی و ۳۵۰ کیلوواتی سازگار خواهند بود. این پلتفرم امکان شارژ ۴۰۰ ولتی بدون نیاز به آداپتور را برای رانندگان فراهم می‌کند. این سیستم شارژ همچنین می‌تواند برق را به صورت ۱۱۰ و ۲۲۰ ولت نیز تخلیه کند که با اینکار می‌توانید سایر ماشین‌های برقی را شارژ کنید.
این پلتفرم جدید هیوندای به لطف مرکز ثقل پایین‌تر باعث بهبود فرمان‌پذیری و همچنین پایداری نسل آینده خودروهای برقی می‌شود. این کار با قرارگیری موتورهای الکتریکی در محل موتورهای درون‌سوز و همچنین قرارگیری باتری‌ها زیر کف خودرو امکان‌پذیر می‌شود. این چیدمان همچنین افزایش فضای داخلی خودرو را نیز در پی دارد.  
هیوندای می‌تواند با این پلتفرم خودروهای محور عقب یا چهار چرخ محرک تولید کند. این شرکت کره‌ای برای حرکت به سمت خودروهای الکتریکی اقداماتی زیادی انجام داده که برای مثال می‌توان به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های «Arrival» و «Canoo» در سال جاری میلادی اشاره کرد.  
در حال حاضر نمی‌دانیم تخصص این دو استارتاپ تا چه اندازه در توسعه پلتفرم E-GMP نقش داشته، با این حال هیوندای امیدوار است با پلتفرم جدید خود بتواند فرایند تولید را ساده‌تر و ارزان‌تر کند که کاهش قیمت محصول نهایی را در پی خواهد داشت.
این خودروساز کره‌ای به دنبال معرفی ۲۳ خودروی برقی و فروش بیش از ۱ میلیون از آن‌ها در سطح جهان تا سال ۲۰۲۵ است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خودرو هیوندای برق پلتفرم کره کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش شانا، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • خودروهای چینی باکیفیت و چشم‌نوازی که به ایران نمی‌آیند /عکس
  • رئیس ایرانداک: پلتفرم نشر دانشگاهی رونمایی شد
  • رونمایی از پلتفرم نشر دانشگاهی
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس