Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اولیویه ژیرو، مهاجم نیمکت نشین چلسی که در دیدار مقابل سویا از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته بود موفق شد هر 4 گل بازی را در جریان پیروزی 4-0 تیمش به ثمر برساند و پوکر کند.  
به گزارش آریا، نکته جالب این پوکر، پرفکت هت‌تریک ژیرو بود که گل اول را با پای راست، گل دوم را با پای چپ و گل سوم را با ضربه سر به ثمر رساند و گل چهارم هم که از روی نقطه پنالتی زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژیرو با 34 سال و 63 روز به مسن ترین بازیکنی که در تاریخ قالب جدید لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کرده تبدیل شد. این اولین پوکر مهاجم فرانسوی در لیگ قهرمانان اروپا بود.
اولیویه ژیرو یکی از بهترین عملکردهای خود را در دوران فوتبالش به نمایش گذاشت و موفق شد چهار بار دروازه سویا را در رامون سانچز پیسخوان بگشاید.
اولیویه ژیرو در یک شب به یادماندنی موفق شد در جریان برد 4-0 چلسی مقابل سویا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پوکر کند. به نقل از اپتا، اولیویه ژیرو به اولین بازیکن چلسی تبدیل شد که در یک دیدار جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت پوکر می شود. ژیرو پس از دیدیه دروگبا (2006) دومین بازیکن چلسی است که موفق به ثبت هت تریک می شود.
ژیرو همچنین دومین بازیکن چلسی پس از پیتر اسگود است که در یک مسابقه اروپایی 4+ گل به ثمر می رساند. اسطوره چلسی در برد 13-0 خانگی تیمش مقابل کائرینگ در دور اول جام در جام اروپا در تاریخ 29 سپتامبر 1971 موفق به ثبت 5 گل شده بود. این هفدهمین بار در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان اروپا است که یک بازیکن موفق به ثبت 4+ گل در یک دیدار می شود. فقط دو بازیکن موفق شده اند بیش از 4 گل در این رقابت ها به ثمر رسانند.
اولیویه ژیرو با 34 سال و 63 روز سن مسن ترین بازیکنی بود که در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت هت تریک و پوکر می شود و با احتساب جام باشگاه های اروپا به دومین بازیکن مسن پس از فرانس پوشکاش تبدیل شد که در این رقابت ها چهار گل به ثمر می رساند. فرانس پوشکاش در سپتامبر سال 1965 با 38 سال و 173 روز سن، با پیراهن رئال مادرید چهار گل وارد دروازه فاینورد کرده بود. پیش از این جانلوکا ویالی در نوامبر 1997 با 33 سال و 120 روز سن در دیدار چلسی مقابل ترومسو به مسن ترین بازیکن چلسی در رقابت های اروپایی تبدیل شده بود که موفق به ثبت هت تریک می شود. اولیویه ژیرو همچنین به اولین بازیکن چلسی از مارس 2010 تبدیل شد که موفق به ثبت چهار گل در یک مسابقه می شود. آخرین بار فرانک لمپارد در دیدار مقابل استون ویلا موفق به چنین کاری شده بود.
چلسی با ارائه نمایشی فوق العاده موفق شد با چهار گل سویا را مغلوب کند و هر چهار گل چلسی توسط اولیویه ژیرو، مهاجم باتجربه این تیم به ثمر رسید. فرانک لمپارد در پایان بازی عملکرد او را ستوده و اولیویه ژیرو را الگوی مناسبی برای بازیکنان جوان تیمش توصیف کرد. فرانک لمپارد گفت: " عملکرد شگفت انگیزی از سوی اولیویه ژیرو در میدان بودیم و به ثمر رساندن چهار گل در لیگ قهرمانان یک موفقیت فوق العاده است. من برای این بازیکن بسیار خوشحالم. اولیویه ژیرو رفتاری کاملا حرفه ای دارد و اگرچه او همیشه بازیکن ثابت چلسی نیست، اما می تواند الگویی برای خوب تمرین کردن برای بازیکنان جوان محسوب شود.
وقتی تیم خود را با 9 تغییر به میدان می فرستید بدان معناست که بازی های بعدی در لیگ برتر نیز فکر می کنید، اما من تحت هر شرایطی می خواهم بهترین ترکیب را روانه میدان کنم. اما انجام این تغییرات باعث شد بازیکنانی که شایسته بوده و فرصت بازی کردن نداشتند نیز بتوانند در ترکیب اصلی چلسی قرار بگیرند. سبک بازی چلسی در برخی دقایق بسیار خوب بود و ما از تمرکز لازم برای مقابله با اتفاقات برخوردار بودیم. نمی دانستم آخرین باری که چلسی در چهار بازی گروهی متوالی پیروز شد سال 2012 بود که در نهایت قهرمان شد. اما نکته مهم این است که بتوانیم همین روحیه را حفظ کنیم و من علاقه ای به این موارد خرافات ندارم و می دانم در مرحله بعد سطح بازی ها بالاتر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ژیرو لیگ قهرمانان اروپا سویا لیگ قهرمانان اروپا لیگ قهرمانان اولیویه ژیرو بازیکن چلسی موفق به ثبت تبدیل شد هت تریک موفق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا در نیوکمپ با گل های زیدان و مک منمن (لیگ قهرمانان اروپا - 2002/4/23) / فیلم

22 سال از تقابل بارسلونا و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا گذشت.

دانلود (33.1MB)

دیگر خبرها