Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@16:29:51 GMT

توپ آغاج شهری با نیازهای درمانی مغفول مانده

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۳۰۸

توپ آغاج شهری با نیازهای درمانی مغفول مانده

یه گزارش ایرنا، یکی از کاستی‌های موجود در این شهر با یک هزار و ۶۴۵ نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری بیجار، کمبود امکانات بهداشتی و درمانی متناسب با این روزهای کرونایی و لزوم توجه بیشتر به بیماران است.

از جمله دغدغه اهالی این شهر خدمات محدود و کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی است که به همین علت، ساکنین همواره برای تامین نیاز خود چه از نظر درمانی و مایحتاج زندگی به بیجار مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش هزینه‌های سوخت، درمان و مراجعات متعدد به بیجار برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی، از توان بسیاری خانوارهای ساکن که قالب درآمدشان کشاورزی و دامداری است، خارج است که در شرایط شیوع کرونا توجه و رسیدگی بیشتر مسوولین می‌طلبد.

یک از اهالی شهر می‌گوید: پزشک مستقر در تنها درمانگاه در طول هفته ۲ روز می‌آید و روزهای دیگر به ناچار باید برای سرکشی و معاینه بیماران به ۲۷ روستای تابعه برود.

اسلام قاسم زاده افزود: بارها برای انجام معاینات پزشکی و درمانی به بیجار مراجعه کرده و در این راه خطرات، مشکلات و افزایش هزینه‌ها را متحمل شده‌ام.

او ادامه داد: درمانگاه شهر توپ آغاج از امکانات اولیه درمانی محدود و قدیمی برخوردار است و فاقد بسیاری از خدمات پزشکی مورد نیاز عموم جامعه است مثل دندانپزشکی است.

یکی دیگر از ساکنین شهر می‌گوید: ساختمان مرکز بهداشت هم وضعیت مناسبی ندارد و فرسوده است بنابراین نیاز جدی برای ایجاد یک ساختمان جدید با امکانات اولیه جدید در این شهر محسوس است.

مصطفی لطف الله‌زاده افزود: از روزی که کرونا آمده همه مردم نسبت به هر گونه علائمی از بیماری وسواس شده ولی بخاطر محدودیت حضور پزشک در شهر، برای ویزیت و معاینه موارد جزیی نیز باید به بیجار بروند که هزینه بر است.

شبکه بهداشت و درمان پاسخگوی مراجعه کنندگان است

مسوول خانه بهداشت شهر توپ آغاج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکانات موجود در این مرکز همانند سایر خانه‌های بهداشت شهرستان بیجار است و در حد همین امکانات توان پاسخگوی به نیاز مردم را داریم.

معصومه علی‌کرمیان با اشاره به اینکه امکانات موجود محدود است،  افزود: پزشک در شهر براساس برنامه ریزی به صورت منظم استقرار دارد و خدمات درمانی عمومی به بیماران ارائه می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا،  ۶۷ نفر از اهالی شهر توپ آغاج مبتلا شدند در حالیکه در خانه بهداشت دستگاه تست اکسیژن خون و طب سنجی برای شناسایی اولیه افراد مبتلا وجود ندارد.

علی‌کرمیان از مسوولان شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواست به مشکلات و کمبودهای درمانی این شهر توجه کرده و آنها را در حد توان بر طرف کنند.

مشکلات مردم از نظر بهداشتی و درمانی مورد بررسی قرار گرفت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکلات مردم و نیازهای خانه بهداشت توپ آغاج مورد بررسی قرار گرفته و از طریق مسوولان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیگیر رفع آنها هستیم.

دکتر امیر مرسا افزود: ساختمان فرسوده‌ایی که در حال حاضر مورد استفاده خانه بهداشت قرار دارد، قدیمی است البته ساختمان جدیدی برای این منظور احداث شد امّا بخاطر مساحت کم، از آن بعنوان پانسیون پزشک مستقر استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: سیستم گرمایشی و تهیه آب گرم خانه بهداشت توپ آغاج توسط واحد تاسیسات شبکه بهداشت و درمان شهرستان مورد بازرسی و بازدید قرار گرفته و اعلام شد مشکل خاصی ندارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: در بحث دستگاه دیجیتال تب سنجی این محدودیت در خانه‌های بهداشت و درمان و حتی مراکز شهری وجود دارد لذا این کار به صورت دستی انجام می‌شود و فقط مرکز شماره چهار که به مرکز ۲۴ ساعته تست کرونا تبدیل شده دارای دستگاه دیجیتال تب سنجی است.

او یادآور شد: در بیمارستان امام حسین(ع) ۴۰ عدد کبسول اکسیژن وجود دارد و با نصب و راه اندازی سیستم جدید اکسیژن ساز در این بیمارستان، کپسول‌های موجود میان خانه‌های بهداشت شهری و روستایی توزیع خواهد شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها توپ آغاج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توپ آغاج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بیجار توپ آغاج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بیجار اخبار کنکور شبکه بهداشت و درمان خانه بهداشت بهداشت شهر توپ آغاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز شمارش معکوس؛ احتمال قهرمانی رئال مادرید در لالیگا به فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل

کهکشانی‌ها فاصله چندانی تا سی و ششمین قهرمانی خود در تاریخ لالیگا ندارند

طرفداری | شب گذشته (یکشنبه) و در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد.

رئال مادرید 3-2 بارسلونا؛ بلینگُل دروازه قهرمانی را در ال‌کلاسیکو باز کرد

با پیروزی در این جدال نفس‌گیر و جذاب، رئال مادرید اختلافش با بارسلونای رده دومی را به ۱۱ امتیاز افزایش داد و گام بلندی در راه فتح لالیگا برداشت. در حالی که هنوز ۶ بازی تا پایان فصل جاری باقی مانده، رئال مادرید می‌تواند با کسب حداقل ۷ امتیاز از ۳ بازی آینده، قهرمانی خود را در هفته سی و پنجم و در فاصله سه بازی مانده تا پایان فصل، قطعی کند. البته که این احتمال با فرض پیروزی بارسلونا در هر سه بازی آینده خود محاسبه شده و اگر شاگردان ژاوی در بازی‌های بعدی خود باز هم امتیاز از دست بدهند، رئال مادرید می‌تواند حتی زودتر از هفته سی و پنجم، خیالش از بابت قهرمانی را راحت کند.

بازی‌ های رئال مادرید و بارسلونا تا هفته ۳۵

رئال مادرید:

رئال سوسیداد (خارج از خانه) کادیز (خانه) گرانادا (خارج از خانه)

بارسلونا:

والنسیا (خانه) ژیرونا (خارج از خانه) رئال سوسیداد (خانه) وضعیت جدول لالیگا وضعیت دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در جدول

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • آغاز شمارش معکوس؛ احتمال قهرمانی رئال مادرید در لالیگا به فاصله ۳ هفته مانده تا پایان فصل
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • افزایش ۵ برابری اعتبارات بیمه خدمات درمانی معتادان در حین درمان در گلستان
  • تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه درمان درجنوب شرق تهران در اولویت است
  • چطور با بوتاکس کردن میگرن را درمان کنیم؟
  • درمان میگرن با تزریق بوتاکس
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است