Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@15:05:02 GMT

شگرد کلاهبرداری از مردم به بهانه وام معیشتی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۳۶۸

شگرد کلاهبرداری از مردم به بهانه وام معیشتی

به گزارش رکنا ، جانشین پلیس فتا گیلان هشدار داد: هرگونه پیامک غیر از سر شماره v.refah در خصوص بسته حمایتی دولت به شهروندان قطعاً کلاهبرداری است.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر جانشین پلیس فتا استان گیلان اظهار داشت: کلاهبرداران از طریق شبکه‌های اجتماعی همچنین ارسال پیامک‌های دروغین، از شهروندان می‌خواهند برای ثبت‌نام وام معیشتی و موارد مشابه به لینک‌های جعلی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تبلیغات گسترده در شبکه اجتماعی و ارسال پیامک های دروغین را یکی از روش‌های کلاهبرداری از شهروندان دانست و افزود: به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تبلیغات فریبنده در کانال ها و گروه‌های فضای مجازی توجه نکنند.

مراقب وام دهندگان معیشتی باشید

سرهنگ نقی‌مهر خاطرنشان کرد: کلیه پیامک‌هایی که از طریق سامانه رفاهی برای دریافت وام معیشتی ارسال می‌شود از سر شماره v.refahاست و ارسال هرگونه پیامک از سایر سر شماره‌ها قطعاً جهت سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شما می‌باشد.

جانشین پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری به این پلیس اعلام دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا رکنا پیامک بسته حمایتی دولت کلاهبرداری وام معیشتی لینک های جعلی اخبار حوادث کلاهبرداری پلیس شهروندان اتفاقی مردم سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عکس ایران شهید فخری زاده قیمت فیلم کرونا قتل بازیگر سینما و تلویزیون ساعت زن پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری  به مبلغ ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال با ارائه رسید‌های جعلی در فضای مجازی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمود مختاری افزود: متهم با تبلیغ وسیع در زمینه خرید محصولات کشاورزی در فضای مجازی و اعتماد یکی از شهروندان به متهم ، پس از برقراری تماس تلفنی و دریافت رسید  نسبت به بارگیری و انتقال ۴ تن و ۵۰۰ کیلوگرم کشمش با خودروی اعزامی از سوی کلاهبردار اقدام می کند که پس از مراجعه به بانک از کلاهبرداری صورت گرفته مطلع می‌شود.

وی گفت: با سرعت عمل کارشناسان پلیس فتای بردسکن در تعامل با مقام قضایی، ۴ متهم به کلاهبرداری در این زمینه در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و دستگیر می شوند.

 

دیگر خبرها

  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • کلاهبرداری فیشینگ تحت عنوان اخطاریه کشف حجاب
  • شناسایی متهم به کلاهبرداری میلیاردی در بردسکن
  • کلاهبرداری از شهروند بردسکنی با ترفند رسید جعلی
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ
  • کلاهبرداری میلیاردی با ارسال پیامک جعلی کالا برگ الکترونیک
  • کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی با ارسال پیامک‌ جعلی کالا برگ الکترونیک
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی با موضوع یارانه‌ی معیشتی و کالا برگ الکترونیک
  • روابط عمومی : پیامکی که تحت عنوان هشدار پدافند غیرعامل ارسال شده جعلی است