Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@23:05:17 GMT

رشد منفی اقتصاد کشور در ۶ ماهه ابتدای سال

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۴۹۳

رشد منفی اقتصاد کشور در ۶ ماهه ابتدای سال

در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩ رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۱.۷، گروه صنایع و معادن ٠.٧- و گروه خدمات ٣.٥- درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است. همچنین در تابستان ٩٩ رشد محصول ناخالص داخلی (رشد اقتصادی ) با نفت به ٠.٢ درصد و بدون نفت به ٠.٢- درصد رسید.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز آمار، محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩ به رقم ٣٤٤٣ هزار میلیارد ریال با نفت و ٣٠٠٠ هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت ٣٥١٠ هزار میلیارد ریال و بدون نفت ٣٠٣٩ هزار میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹- درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و ١.٣- درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩ دارد.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در شش ماهه نخست سال ١٣٩٩ رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۱.۷، گروه صنایع و معادن ٠.٧- و گروه خدمات ٣.٥- درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ١٨ بخش اصلی متشکل از ٤٢ رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی ISIC.Rev٤ انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنایع و معادن شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان می‌باشد و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده و خرده فروشی، فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیت‌های مالی و بیمه، مستغلات، کرایه و خدمات کسب و کار و دامپزشکی، اداره امور عمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت‌های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایر خدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی است.

کد خبر 459215

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رشد منفی اقتصاد تولید ناخالص داخلی کاهش تولید ناخالص داخلی بخش کشاورزی بخش خدمات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محصول ناخالص داخلی هزار میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!

مطالعات جدید نشان می‌دهد که بهترین راه برای مهار خشم در شرایط پراسترس، نوشتن واکنش‌های خود بر روی یک تکه کاغذ و سپس دور انداختن آن است. این روش به قدری مؤثر است که احساس خشم را تقریباً به طور کامل از بین می‌برد.

به گزارش روزیاتو، محققان دانشگاه ناگویای ژاپن در این مطالعه از شرکت‌کنندگان خواستند تا یک مقاله کوتاه در مورد مسائل مهم اجتماعی بنویسند. به آنها گفته شد که نوشته‌هایشان ارزیابی خواهد شد. اما بدون توجه به محتوای نوشته‌های آنها، همگی بازخوردهای توهین‌آمیز و منفی دریافت کردند و از نظر هوش، جذابیت، منطق و استدلال نمرات پایینی گرفتند.

پس از دریافت این نظرات منفی، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا واکنش‌های خود را روی یک تکه کاغذ بنویسند. سپس از یک گروه خواسته شد که کاغذهایشان را پاره کنند و دور بیندازند، در حالی که گروه دیگر کاغذهایشان را نگه داشتند.

نتایج نشان داد که افرادی که کاغذهای خود را دور انداخته بودند، احساس خشم بسیار کمتری نسبت به گروه دیگر داشتند. محققان معتقدند که این روش به افراد کمک می‌کند تا احساسات منفی خود را بیرون بریزند و سپس با دور انداختن کاغذ، آنها را رها کنند.

این روش می‌تواند برای کسانی که در محیط‌های پراسترس کار یا زندگی می‌کنند، بسیار مفید باشد. استرس مزمن می‌تواند منجر به خشم، افسردگی و سایر مشکلات سلامتی شود. با نوشتن و دور انداختن احساسات منفی، افراد می‌توانند از این فشارها رهایی یابند و آرامش بیشتری را تجربه کنند.

یکی از مزایای دیگر این روش این است که بسیار ساده و قابل دسترس است. تنها به یک تکه کاغذ و یک خودکار نیاز دارید. همچنین می‌توانید این کار را در هر زمان و مکانی، بدون نیاز به تجهیزات یا امکاناتی خاص، انجام دهید.

با این حال، محققان تأکید می‌کنند که این روش تنها یک راهکار کوتاه‌مدت است و نباید جایگزین درمان‌های طولانی‌مدت برای مشکلات روانی مانند خشم مزمن شود. اگر احساس خشم شدیدی دارید که بر زندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد، بهتر است با یک متخصص سلامت روان مشورت کنید.

در کل، نوشتن و دور انداختن احساسات منفی می‌تواند یک ابزار مفید برای مدیریت خشم در شرایط استرس‌زا باشد. این روش ساده، ارزان و قابل دسترس است و می‌تواند به افراد کمک کند تا آرامش بیشتری را تجربه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه