Web Analytics Made Easy - Statcounter

درآمد دولت از مالیات بر خانه‌های خالی که چند سالیست بسیار مطرح بوده، برای نخستین بار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ طرح اخذ مالیات بر خانه‌های خالی که نخستین اقدام اقتصادی نمایندگان مجلس یازدهم بود با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد و این شورا، طرح مذکور را برای بررسی بیشتر و اصلاح مشکلات آن به مجلس برگشت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 روند اصلاح مشکلات طرح در کمیسیون های مربوطه انجام و بالاخره در پنجم آذرماه، طرح اصلاح شده در صحن مجلس تصویب و مجددا برای تایید نهایی، به شورای نگهبان تقدیم شد.
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰ که روز گذشته توسط نماینده دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، سازمان برنامه و بودجه، در بخش درآمد‌های مالیاتی دولت، رقم حدود ۹۰۰ میلیارد تومان را به منظور اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لوکس پیش‌بینی کرده است.   از این رقم، حدود ۷۰۷ میلیارد تومان مربوط به مالیات از خانه‌های لوکس و گران‌قیمت و  ۲۰۰ میلیارد تومان هم از محل مالیات بر خانه‌های خالی در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازارنیوز، راه شناسایی خانه‌های خالی، سامانه املاک و اسکان است که تکمیل آن برعهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است. این سامانه اسفندماه سال گذشته با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و روند تکمیل اطلاعات آن در دستور کار قرار گرفت، اما با توجه به مشکلاتی از جمله عدم همکاری دستگاه‌های مربوطه، این روند طول کشید و عملا مالیات ستانی از خانه‌های خالی در سال ۹۹ انجام نشد.

قرار است این سامانه پس از تکمیل اطلاعات، در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد تا این سازمان با استفاده از اطلاعات سامانه، عملیات مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی از سکنه را آغاز کند.

گفتنی است؛ همزمان با جمع‌آوری اطلاعات مسکنی خانوار‌ها و مالکان حقیقی و حقوقی برای تکمیل سامانه تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه متعلق به مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی دارند که ظن "خالی بودن" درباره آن‌ها می‌رود، شناسایی شد. برچسب ها: مالیات بر خانه های خالی ، مالیات خانه های لوکس ، مالیات ، لایحه بودجه 1400 لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Kuk

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مالیات بر خانه های خالی مالیات خانه های لوکس مالیات لایحه بودجه 1400 مالیات بر خانه های خالی لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

اطهری با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان نام برد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد