Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاددان برجسته، استفان روچ، معتقد است رشد تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا در آمریکا امیدهای وال‌استریت برای ریکاوری سریع «وی-شکل» را از بین برده است و اقتصاد آمریکا احتمالاً در مسیر یک سقوط ثانویه قرار دارد.

استاد ارشد اقتصاد دانشگاه ییل آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: با رشد تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا، اقتصاد آمریکا که هنوز آسیب‌پذیر است احتمالاً با دومین دور محدودیت‌های قرنطینه‌ای روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی با اینکه او معتقد است قرنطینه دوم به شدت قرنطینه اول (بهار) نخواهد بود، روچ هشدار می‌دهد آسیبی که این محدودیت‌ها به اقتصاد آمریکا می‌زند غیرقابل انکار است.

استفان روچ که در زمان اپیدمی مرگبار ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ رئیس آسیای مورگان استنلی بود می‌گوید: این باعث افت مجدد اقتصاد در سه ماهه اول سال آینده می‌شود. شرایطی مشابه در ۸ چرخه از ۱۱ چرخه قبلی رخ داده است و من معتقدم که چرخه کنونی هم از این قاعده مستثنی نیست.

پیش‌بینی اقتصادی روچ مشابه پیش‌بینی جی‌پی مورگان است که اعلام کرده اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال آینده ۱ درصد آب خواهد رفت، اما او پیش‌بینی کرده است که سقوط اقتصادی عمیق‌تر خواهد بود.

روچ می‌گوید این سقوط اقتصادی با افت بزرگ ارزش دلار همراه خواهد بود. او از بهار هشدار داده است که این سقوط اجتناب‌ناپذیر است.

ارزش دلار از ماه مارس تا کنون ۱۰.۵ درصد سقوط کرده است که ۴.۵ درصد مربوط به سال جاری است.

روچ می‌گوید: این مراحل اولیه سقوط دلار است و فشار بر ارز آمریکا شدت خواهد گرفت.

او پیش‌بینی کرد ارزش دلار از حالا تا پایان ۲۰۲۱ با سقوط ۳۵ درصدی روبرو شود.

کد خبر 5086124

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد آمریکا ویروس کرونا دلار لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بانک مرکزی ایران اوپک قیمت نفت بازار سهام پالایشی یکم قیمت مرغ قیمت یورو ترخیص کالا وزارت صمت اقتصاد آمریکا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | سقوط ادامه‌دار سکه و طلا

هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران با کاهش ۷۰۰ تومانی، به قیمت ۳ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۴۲ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز یک‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۳ هزار و ۷۱۵ تومان

یورو

۴۶ هزار و ۵۹۹ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان

نیم سکه

۲۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۸۸۱ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۹۲.۳۱ دلار

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا ، قیمت دلار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | سقوط ادامه‌دار سکه و طلا