Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از منابع سیاسی نوشت، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید لبنان تصمیم گرفته طرح خود برای تشکیل کابینه متشکل از هجده وزیر را به محض اتمام کنفرانس پاریس ویژه ارائه کمک به لبنان، ارائه دهد.

در ادامه این گزارش آمده، دلیل درنگ الحریری برای ارائه پیشنهاد خود این بوده که مسأله اختلافات بر سر تشکیل دولت جدید به کنفرانس پاریس تشکیل نشود زیرا لبنان به کمک‌های بین‌المللی نیاز فوری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشرق‌الاوسط افزود، ساختار وزارتی آماده شده توسط سعد الحریری بیانگر مشخصات ارائه شده توسط «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در طرحش ویژه نجات لبنان است.  

دولت «حسان دیاب» پس از انفجار مهیبت چهارم آگوست در بندر بیروت ناچار به استعفا شد و سعد الحریری در بیست و دوم اکتبر مأمور به تشکیل دولت جدید شد.

نشست پاریس به منظور جمع‌آوری کمک برای لبنان از چهارشنبه شب (دیشب) آغاز شده است.

هفته جاری ریاست‌جمهوری فرانسه ادعا کرد تا زمانی که کابینه دولت لبنان تشکیل نشود، اجازه رسیدن حمایت‌های مالی بین‌المللی به این کشور را نمی‌دهد.

«نعیم قاسم» معاون حزب‌الله لبنان هم دیروز (چهارشنبه) گفت، میان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و غیر از وی تفاوتی وجود ندارد، نباید بر روی مواضع واشنگتن برای تشکیل دولت لبنان حساب باز کرد و دولت جدید باید هر چه زودتر تشکیل شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لبنان پاریس سعد الحریری کابینه تشکیل دولت دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد.

لاگارد به فایننشال تایمز گفت: «من چهار طرح یا پیشنهاد مختلف برای دور زدن آنچه که بسیاری از وکلا به عنوان یک مانع قانونی بسیار جدی می‌دانند، دارم چراکه واگذاری دارایی‌های روسیه به اوکراین می‌تواند به عنوان نقض قوانین بین‌المللی تلقی شود».

اتحادیه اروپا دارایی‌های روسیه را به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار مسدود کرده است. واشنگتن پیشنهاد می‌کند از آنها برای انتشار اوراق قرضه استفاده کند که بعداً به نیرو‌های مسلح اوکراین کمک خواهد کرد.

وزیر دارایی روسیه پیشتر هشدار داد چنانچه اتحادیه اروپا تصمیم به گام برداشتن در این مسیر بکند مسکو با اقدامات متقابل به آن پاسخ خواهد داد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشور‌های غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشار‌های اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. دولت آمریکا تاکنون چندین و چند بسته کمک نظامی به متحدش اوکراین کمک کرده است.

 یکی از ریشه‌های اصلی تنش‌ها میان روسیه و اوکراین به ابراز تمایل اوکراین برای پیوستن به ناتو بازمی‌گردد. روسیه به شدت با هرگونه حرکت در راستای الحاق اوکراین به ناتو مخالفت کرده است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هشدار داده که این یک «خط قرمز» برای روسیه خواهد بود.

اوکراین تمایل خود برای پیوستن به ناتو را از سال ۲۰۰۸ اعلام کرده است. این اقدام به شدت با مخالفت روسیه مواجه شد. دولت روسیه تأکید کرد که گسترش حوزه ناتو به سرزمین‌های شوروی سابق امنیت ملی و حوزه نفوذ آن را تهدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • ارائه ۶ پیشنهاد جهت پایان وضعیت بحرانی غزه در شورای امنیت
  • پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • تمرکز ۴ستاره پرسپولیس با پیشنهاد نجومی به هم ریخت | تور بزرگ قبل از پایان لیگ پهن شد
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی