Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@02:29:02 GMT

۲۰۵ سری جهیزیه در کرمان به زوج‌های نیازمند اهدا شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۸۰۴

۲۰۵ سری جهیزیه در کرمان به زوج‌های نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم اهدای سبد جهیزیه در شهرستان فهرج بیان داشت: در مرحله سوم کمک‌های مومنانه به فرمان رهبر معظم انقلاب رویکرد کمک‌های مومنانه ما تغییر کرده و علاوه بر بسته‌های معیشتی، بحث اشتغال، ازدواج آسان، تأمین جهیزیه و آزادسازی زندانیان غیر عمد و مالی نیز در دستور کار قرار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح به فضل الهی ادامه دارد تا زمانیکه ما درگیر ویروس منحوس کرونا هستیم تا به خانواده‌هایی که در اثر این ویروس دچار مشکلات معیشتی شده‌اند یاری کنیم و بتوانیم بخشی از مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه امروز شاهد اهدای جهیزیه به صورت مشترک (خیرین و سپاه) در شهرستان فهرج هستیم، تصریح کرد: این ۲۵ سری جهیزیه به ۲۵ زوج جوان که لازم بود به آن‌ها در این زمینه کمک و توجه ویژه شود، اهدا شد.

وی گفت: ارزش ریالی این ۲۵ سری جهیزیه ۶۵۰ میلیون تومان بود که ۳۵۰ میلیون تومان آن توسط خود زوجین و ۳۰۰ میلیون تومان نیز توسط خیران پرداخت شده است.

معروفی یادآور شد: این ۲۵ سری جهیزیه شامل ۱۶ قلم کالا از جمله، یخچال، ماشین لباسشویی، قالی، جارو برقی، اتو، تشک، سرویس ظروف، سرویس قابلمه، ساعت دیواری، سرویس قاشق و چنگال، پنکه، چای‌ساز و … پیش‌بینی شده که در مرحله سوم، شروع کار است و ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: ما در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در بحث جهیزیه، اقدام به تأمین جهیزیه بسیار خوبی در رده‌های حمایتی در سطح استان کرده‌ایم و طبق پیش‌بینی ها بنا داریم خانواده‌های نیازمند در بحث جهیزیه برای ازدواج آسان را شناسایی و به صورت یک اطلس در بیاوریم.

وی افزود: در راستای تأمین جهیزیه برای ازدواج آسان قرار است همه رده‌های حمایتی را پای کار بیاوریم و در یک بازه زمانی مشخص شده بتوانیم در همه استان و به ویژه در جنوب شرق استان در این خصوص اقدام کنیم.

معروفی گفت: از خیران استان درخواست می‌کنم این حرکت خداپسندانه، ارزشمند و ماندگار را ادامه دهند تا بتوانیم به زوج‌های جوان نیازمند ۲۶ تا ۳۵ میلیون تومان در راستای خانه دار شدن کمک کنیم زیرا این افراد قانع هستند این افراد جهیزیه‌هایی با مبالغ بالا نمی‌خواهند زیرا با مبلغ کم به دنبال زندگی آرام هستند.

وی افزود: نکته بسیار مهم که باید مد نظر قرار داد حفظ کرامت این افراد است زیرا چیزی که انفاق کردیم و جهیزیه داده شده باید به عنوان هدیه نام برده شود و هدیه نیاز به تشکر و عنوان ندارد.

معروفی یادآور شد: طرح سوم کمک‌های مومنانه به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده که در قالب طرح محله محور و در حوزه مبارزه و قطع زنجیره کرونا در حال انجام است که امیدواریم به فضل الهی فاز اول آنکه تا پایان سال است را به خوبی به نتیجه برسانیم.

وی گفت: از خردادماه سال‌جاری تاکنون ۲۰۵ سری جهیزیه (به غیر از این جهیزیه که در فهرج اهدا شده) توزیع کرده‌ایم که مرحله به مرحله جلو می‌رویم ضمن این که مرحله بعد اهدا جهیزیه در سالگرد شهید سلیمانی و بعد از آن در تاریخ ۲۲ بهمن و مرحله بعدی آن هم اسفند ماه خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما به دنبال ساماندهی این حرکت با تمام توان رده‌های حمایتی هستیم تا ضمن جلوگیری از موازی کاری بتوانیم حق را به حق‌دار برسانیم در حال حاضر در حال شناسایی خانواده و زوج‌های نیازمند در استان هستیم که این کار به خوبی در حال انجام بوده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 5086906

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین معروفی کمک هزینه جهیزیه ویروس کرونا سپاه ثارالله کرمان ویروس کرونا محسن فخری زاده محدودیت های کرونایی شیراز آمار کرونا شیوع کرونا بارش باران کرمانشاه بارش برف بوشهر ترور دانشمندان هسته ای گرگان شهرستان کرج شهرکرد میلیون تومان سری جهیزیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است

مجید اکبرزاده مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراجعه مردمی برای اهدای خون کاهش یافته و از طرفی به دلیل سفر‌های نوروزی و افزایش آمار تصادفات، نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های آن رو به افزایش است.

او با اعلان اینکه در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه O منفی و A منفی در استان نیاز است، افزود: مردم نوعدوست با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون استان می‌توانند به بیماران نیازمند کمک کنند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: هزار و ۵۰۰ فرد مبتلا به بیماری تالاسمی که اغلب کودکان با میانگین ۵ سال هستند از عمده‌ترین مصرف‌کنندگان خون و پلاکت در استان فارس محسوب می‌شوند که باید هفتگی به آنها خون داده شود.

اکبرزاده با عنوان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور از مراکز درمانی منحصر به فردی برخوردار است، گفت: بیمارستان پیوند اعضا برای هر عمل پیوند به طول میانگین بین ۱۵ تا ۳۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی را مصرف می‌کند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس افزود: روزه‌داران هم در ماه مبارک رمضان می‌توانند تا ۶ ساعت بعد از وعده سحری، خون اهدا کنند.

او گفت: اداره کل انتقال فارس با افزایش ساعات کاری پایگاه‌های ثابت و سیار زمینه اهدای خون در ساعات پس از افطار را هم فراهم کرده است.

مدیر کل انتقال خون استان فارس افزود: در شیراز پایگاه قوامی هر روز از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح تا ساعت ۲۳، پایگاه نمازی همه روزه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۴۵ دقیقه به جز روز‌های تعطیل و کانکس اهدا خون در ورودی شهرک استقلال از ساعت ۱۴ تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ماه مبارک رمضان، برای خدمت به اهداکنندگان آماده هستند.

اکبرزاده افزود: علاوه بر شیراز، پایگاه‌های اهدا خون در شهرستان‌های مرودشت، فسا، داراب، جهرم، کازرون و آباده از ساعت ۸ تا ۱۳، پایگاه لامرد از ساعت ۱۹ تا ۲۳، پایگاه گراش ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد، پایگاه لار در دو شیفت از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد آماده خونگیری از اهداکنندگان هستند.

او افزود: در شب‌های قدر هم همه پایگاه‌های ثابت اهدا خون در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان و دو واحد سیار اهدا خون در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام و حسینیه عاشقان ثارالله از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ سری جهیزیه بین نو عروسان نیازمند توزیع شد
  • پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد
  • ۸۰ بسته معیشتی برای نیازمندان کازرون اهدا شد
  • ۶۱۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان جنوبی اهدا شد
  • اهدای جهیزیه به ۴۶ زوج جوان سردشتی
  • اهدای ۱۷۹۶ سری جهیزیه و لوازم ضروری به نوعروسان نیازمند
  • اهدای ۱۷۹۴ سری جهیزیه و لوازم ضروری به نوعروسان نیازمند
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • ۷۵ هزار نفردرآذربایجان غربی خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است