Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: کشاورزی در این استان نیازمند عبور از مرحله سنتی به مدرن است که در این راستا باید دانشگاه بجنورد به عنوان محور علمی و اصلی این چرخه وارد میدان شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، غلامرضا هوائی، معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه بجنورد که در محل استانداری برگزار شد، یکی از نیاز‌های اساسی و کاربردی دانشگاه را راه اندازی دانشکده کشاورزی دانست و اظهار کرد: این دانشکده در ارتقای سطح کشاورزی بسیار نقش موثری ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هوایی از مسئولان دانشگاه بجنورد خواست تا به بخش تحقیقات کشاورزی و مسائل اصلاح ژنتیک ورود یابند تا با فعالیت علمی، بخش کشاورزی استان توسعه یابد.

معاون استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها شناسنامه هر استان هستند و تغییر و تحول در هر منطقه به کمک دانشگاه‌های آن میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات شاخص کشاورزی این استان زعفران، انگور، نوغانداری و ... است، اضافه کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه بجنورد باید به یاری و گسترش این طرح بشتابد.

هوایی تصریح کرد: دانشگاه بجنورد با طرح‌های مطالعاتی خود به حوزه اصلاح ژنتیک، صرفه جویی در میزان مصرف آب محصولات تولیدی این منطقه و همچنین کیفی سازی فعالیت‌های کشاورزی ورود یابد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی در انتها بر طراحی و نصب المان در مزار شهدای گمنام دانشگاه بجنورد تا ۲۲ بهمن ماه تاکید کرد و گفت: فضایی معنوی در خور شان دانشجویان طراحی و نصب شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه بجنورد دانشکده کشاورزی آمایش دانشگاهی استانداری خراسان شمالی دانشگاه بجنورد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای خراسان شمالی؛ سید عقیل مرتضوی در بازدید خبرنگاران از طرح‌های در حال احداث شرکت آب منطقه‌ای گفت: دیوار ساحلی منطقه جوادیه به طول ۳۵۰ متر با ۴۰ درصد پیشرفت در حال احداث است که تا دو ماه اینده تکمیل می‌شود.
وی همچنین با اشاره به نقش مهم سد بش قارداش در آبیاری زمین‌های پایین دست
افزود: این سد در ۴۰۰ هکتار با ۵۰ درصد پیشرفت در حال احداث است.
غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همچنین گفت: سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب از چهار هزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجازبرداشت می‌شود.
به گفته وی بیشتر چاه‌های غیرمجاز استان در باغ ویلا‌ها و حاشیه رودخانه‌ها واقع است که با حفر چاه‌های کم عمق در برخی از فصول برداشت غیرمجاز آب دارند.
مرتضوی با اشاره به محدودیت منابع آبی خراسان شمالی با توجه به تداوم خشکسالی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود تاکید کرد و گفت: مخازن آب زیرزمینی استان سالانه بین ۶۵ تا ۹۵ میلیون متر مکعب کسری دارند و به عبارتی این میزان بیش از مقدار تغذیه آبخوان‌ها در سال برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • مشکل سیل‌های جوادیه بجنورد از کجا آب می‌خورد؟ + فیلم
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟
  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • ۹ طرح مهم عمرانی خراسان شمالی در بودجه ۱۴۰۳ اعتبار گرفت
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت