Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا نسبت به خطر فوت ۲۰۰ هزار آمریکایی دیگر طی ۳ ماه آینده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هشدار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، رابرت ردفیلد مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا چهارشنبه در اظهاراتی گفت: اگر مردم تدابیر و توصیه های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، این خطر وجود دارد که طی 3 ماه آینده بیش از 200 هزار نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: واقعیت این است که در ماه های دسامبر ژانویه و فوریه واقعا سخت و دشوار خواهد بود. من واقعا بر این باورم که 3 ماه آینده سخت ترین زمان و شرایط در تاریخ بهداشت و سلامت عمومی این کشور خواهد بود.

کشف جدید؛ کرونا در آمریکا زودتر از چین شیوع پیدا کرده بودتزریق واکسن کرونا در آمریکا اواخر آذرماه آغاز می‌شود

 

سیستم بهداشت و درمان آمریکا تحت فشار شدیدی قرار دارد و تاکنون حداقل 270 هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که تنها 2600 نفر مربوط به روز سه شنبه بوده است.

ردفیلد افزود: بیش از 90 درصد بیمارستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند. متاسفانه فکر می کنم تا قبل از فوریه تعداد تلفات ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 450 هزار نفر خواهد رسید.

این مقام ارشد بهداشتی آمریکا اظهار داشت: چالش اصلی این است که این ویروس تنها با همکاری و رعایت نیمی از مردم، مهار نخواهد شد. همه ما باید هوشیار و مراقب باشیم. یکی از مسائلی که موجب ناامیدی و دلسردی کارکنان و مقام های بهداشت و درمان شده است، بی توجهی مردم به استفاده از ماسک است. وقت بحث و جدل درباره اینکه از ماسک استفاده کنیم یا نه، تمام شده است. ما شواهد علمی روشنی داریم. در ایالت هایی که استفاده از ماسک اجباری بوده، روند شیوع ویروس کاهش معناداری داشته و در ایالت هایی که استفاده از ماسک اجباری نبوده، شاهد رشد 100 درصدی موارد ابتلا هستیم.

آمارهای COVID Tracking Project حاکی است تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های آمریکا روز چهارشنبه به بیش از 100226 نفر رسیده است. این برای نخستین بار است که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های آمریکا به بیش از 100 هزار نفر رسیده است.

افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان های آمریکا در حالی است که کارشناسان و مقام های بهداشتی نسبت به خطر شیوع گسترده تر این ویروس در فصل زمستان هشدار داده‌اند.

این تحولات در شرایطی است که تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های آمریکا تنها 6 روز قبل به بیش از 90 هزار نفر رسیده بود.

مقام های بهداشت و درمان آمریکا پیش از این نسبت به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به خاطر تعطیلات عید شکرگزاری هشدار داده بودند ولی میلیون ها آمریکایی بدون توجه به این هشدارها به سفر رفتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بستری در بیمارستان های آمریکا استفاده از ماسک ویروس کرونا ماه آینده هزار نفر بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این لایحه با ۷۹ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب سناتور‌های آمریکایی رسید.   لایحه موسوم به «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. او قبلاً اعلام کرده بود که این لایحه را امضا خواهد کرد.    این لایحه در ماه مارس (اسفندماه) ارائه شد و با توافق قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان تصویب شد.   بر اساس مصوبه سنای آمریکا، «تیک تاک» تا ۱۲ ماه فرصت دارد که از شرکت مادر خود یعنی «بایت دنس» جدا شود، در غیر این صورت در فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

شرکت «بایت دنس» این لایحه را مغایر قانون اساسی آمریکا خوانده و تاکید کرده که آن را به چالش خواهد کشید تا فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیاندازد.   گروه‌های آزادی بیان و حقوق دیجیتال با این لایحه مخالفند و تاکید می‌کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه مؤثرتری برای حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها خواهد بود.   «شو زی چو» مدیر عامل «تیک تاک» هم سال پیش با حضور در کنگره آمریکا استدلال مشابهی را مطرح کرده و اعلام کرد که فروش اجباری «تیک تاک» نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا