Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@04:06:27 GMT

کاهش 35 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۲۹۵۸

کاهش 35 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان یزد

آسیایی گفت: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان 35 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی آسیایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به محدودیت های اعمال شده جهت مقابله با کرونا گفت: این محدودیت ها از اول آذرماه در استان یزد همزمان با سراسر کشور بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز شد و با حضور نیروهای انتظامی، پلیس راه، پلیس راهور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در شهرهای استان اجرا شد.

وی ادامه داد: اکثر رانندگان محدودیت های اعمال شده را رعایت کردند و تعداد محدودی نیز که به این محدودیت ها توجه نداشتند ابتدا مورد ارشاد و راهنمایی عوامل انتظامی و پلیس قرار گرفتند و پلاک های غیر بومی به شهر خود بازگردانده شدند و در نهایت افرادی که اصرار به ادامه مسیر داشتند مورد اعمال قانون قرار می گرفتند.

رئیس پلیس راه استان یزد با توصیه به رانندگان مبنی بر اجتناب از سفرهای غیر ضروری با توجه به شرایط فعلی کشور عنوان کرد: در ایام ناوگان حمل بار و ناوگان مسافربری مجاز به تردد بودند و همه روزه از استان به دلیل اینکه کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب از یزد عبور می کند، تعداد زیادی از ناوگان باربری عبور می کنند.

وی ادامه داد: معمولا ناوگان باربری پس از چند ساعت رانندگی با خستگی به استان یزد می رسند و بیش از ۵۰ درصد تصادفات در استان خروج از جاده و واژگونی است که مهم ترین علل آن خستگی و خواب آلودگی است لذا توصیه ما این است که تقریبا پس از هر دو ساعت رانندگی استراحت کوتاهی داشته باشند و همچنین با توجه به فصل سرد سال رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه داشته و از سلامت بخاری، برف پاک کن و اج لاستیک وسیله خود اطمینان حاصل کنند.

آسیایی در خصوص آمار تصادفات در جاده‌های استان یزد گفت: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 23 درصدی تصادفات منجر به فوت در استان مواجه بودیم  و در مجموع در این مدت تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان با کاهش 35 درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی

سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در آذربایجان شرقی نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه اول و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشته بود.

وی با بیان اینکه رنج سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رنج سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود که انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌کنند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فروردین ماه را شامل می‌شود.

سرهنگ قنبرزاده به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و عدم توجه به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است

وی کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست بطوریکه که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهارداشت: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است بطوریکه در در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولین در این راستا برنامه ریزی جدی نمایند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش یافته است

سرهنگ قنبرزاده ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیق گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز،۱۲۵ مورد نموره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روان گردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه