Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - جمعی از معلولان با مشکلات کنار آمده‌اند و افرادی درس آموز برای دیگران شده و ثابت کرده‌اند معلولیت هیچگاه محدودیت و محرومیت از ادامه زندگی اجتماعی، دستیابی به افتخارات و سربلندی‌ها نیست‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، «معلولیت محدودیت نیست» و این جمله تکراری اما قابل تامل که شاید بارها آن را شنیده باشیم بدین معنی است که باید به معلولان در جامعه از زاویه‌ای دیگر نگاه کرد؛ افرادی که به دلیل شرایط جسمی و حرکتی متفاوت، زندگی متفاوت‌تری نسبت به افراد سالم را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلولیت، قصه پر غصه‌ای است که تنها کسانی با آن آشنایی دارند که خود یا عضوی از خانواده آنها معلول باشد، معلولیت واژه‌ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند اما در این میان جمعی از معلولان با این مشکلات کنار آمده‌اند و افرادی درس آموز برای دیگران شده و ثابت کرده‌اند معلولیت هیچگاه محدودیت و محرومیت از ادامه زندگی اجتماعی، دستیابی به افتخارات و سربلندی‌ها نیست و سعی کرده‌اند با حفظ اعتماد به نفس و تلاش مضاعف وارد اجتماع شوند و مانند دیگر افراد جامعه زندگی کنند.

روز معلول همیشه فرصتی است برای بیان کمبودها و مشکلات این قشر از جامعه، اما گاهی می‌توان به بهانه این روز سراغ چهره‌های موفق معلول رفت و از نزدیک دید که این افراد چطور شعار معلولیت محدودیت نیست را در زندگی معنا کردند که امروز به گفت‌وگو با یکی از همین افرادی که توانسته است با اراده‌ای آهنین روی پای خود بایستید، نشستیم.

لیلا جهانبازی 42 ساله دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مددکاری خانواده که در یک خانواده روستای زندگی می‌کند. معلولیت مادرزادی نبوده و در سن 2 سالگی در اثر تزریق واکسن معلول شد.

نرخ بالای شیوع معلولیت در استان گلستان/مناسب‌سازی معابر مطالبه اصلی توان‌یابان43درصد ساختمان‌های اداری استان البرز برای معلولان مناسب‌سازی شدمسکن 650خانوار دارای اعضای معلول در استان گلستان تأمین می‌شود/ صدور سند رایگان برای مددجویان بهزیستی

خانم جهانبازی از وضعیت جسمانی خود می‌گوید: من معلولیت جسمی - حرکتی خیلی شدید دارم که با کمک عصا و بریس به سختی چند قدم راه می‌روم و دست چپ هم معلولیت دارد اما با وجود محدودیت‌های جسمانی دست از تلاش و کوشش برنداشتم  و هم در زمینه مددکاری به عنوان مددکار فعالیت دارم و هم یک کارگاه خیاطی جهت اشتغال مددجویان ناشنوا دایر کردم.

 وی گفت: من خیلی بیشتر از این انتظار استفاده از توانایی‌هایم  را دارم و شاید هنوز خودم عنوان را به عنوان یک معلول موفق قبول ندارم.

جهانبازی ادامه داد: خانواده در پیشرفت من خیلی موثر بودند و واقعا اگر خانواده من را حمایت نمی‌کرد نمی‌توانستم در زندگی پیشرفتی داشته باشم، چرا که خانواده هیچ وقت با دید یک فرد معلول به من نگاه نکردند‌.

این کارآفرین در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه خودم یک فرد معلول بودم و این واقعیت را تجربه کرده بودم که هیچ محدودیتی نمی‌تواند مانع پیشرفت انسان شود و خداوند توانایی‌های زیادی به انسان‌ها داده است، وقتی به عنوان مربی تنیس روی میز با ناشنوایان کار می‌کردم و دیدم که آن‌ها نسبت به من چقدر از نظر جسمانی توانمندتر هستند به این فکر افتادم که اگر حمایت شوند می‌توانند موفق شوند، به همین دلیل با راه‌اندازی کارگاه خیاطی 7 نفر مشغول به کار شدند که 3نفرشان ناشنوا، یک نفر معلول ذهنی خفیف،  یک نفر زن سرپرست خانواده و دو نفر از اعضا خانواده معلولین هستند که در حال حاضر بیمه 5 نفرشان را کامل پرداخت می‌کنم.

وی افزود: یکی از انگیزه‌‌هاب من جهت کارآفرینی، خدمت به معلولین بود چراکه معلولین باید به توانایی‌هایشان باور داشته باشند و معلولیت را محدودیت ندانند.

جهانبازی با اشاره به وضعیت کرونا و مشکلات اقتصادی گفت: کرونا سبب شد چند ماه کارگاه تعطیل شود اما با توجه به اینکه در این کارگاه لباس بیمارستان و فرم دانش آموزان تولید می‌شود بنابراین مجددا شروع به کار کردیم و در حال حاضر تولید لباس بیمارستان را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم که حمایتمان کنند، گفت: از بهزیستی دل پر دردی داریم و به دلیل اینکه حمایت نشدیم دیگر مراجعه نکردیم و انتظار داریم برای حمایت از معلولان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

در پایان باید گفت از سازمانی به نام بهزیستی که وظیفه و رسالتش حمایت همه‌جانبه مادی و معنوی از جامعه معلولان است انتظار می‌رود در احقاق حقوق جامعه معلولان همت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز

فخرالدین کشاورز گفت: در پی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش‌های غیرنظامی ملاحظات و محدودیت‌هایی برای برخی فرودگاه‌های بین‌المللی کشور از جمله فرودگاه شیراز اعمال شد.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: این محدودیت‌ها تا ساعت ۶ صبح امروز ادامه داشت.

او اضافه کرد: محدودیت‌های پروازی فرودگاه شهید دستغیب شیراز اینک لغو شده و پرواز‌ها به روال عادی بازگشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حسرت زندگی نزیسته در جنگل پرتقال
  • از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
  • نویسنده «بی‌تابی آرزوها» خانواده را بستر روایت قرار داده است
  • تقویت خلاقیت معلولان با کلاس‌های صنایع دستی
  • محرومیت‌زدایی یک میلیاردی خادمان رضوی در آران و بیدگل
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • لزوم توجه به نیازهای افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • کاهش محدودیت سنی واتس‌اپ از ۱۶ به ۱۳ سال
  • آیا از حضور خانوادگی در فضای مجازی می‌توان فرصت ساخت؟