Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو با اشاره به افتتاح طرح های مربوط به برق و توزیع برق در سه استان مهم سیستان و بلوچستان و خوزستان و خراسان رضوی به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان اظهار داشت: همه ما می دانیم که صنعت برق چقدر برای ما اهمیت دارد و زیرساخت تولید و تحول و رفاه مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال های قبل و مخصوصاً در جنگ تحمیلی روزهایی بود که مردم بیش از چند ساعت برق نداشتند و گاهی بیمارستان‌های ما هم برق نداشت،‌گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این است که قطعی برق نداشتیم و اگر هم بوده موارد بسیار محدودی بوده و در این سال‌های اخیر وزارت نیرو از مردم طرح استمداد کرده و هرکجا مردم با قدرت وارد شوند به نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما سالی ۲۵۰۰ مگاوات برق را در این دولت اضافه کرده‌ایم و تا پایان دولت به حدود ۲۰ هزار مگاوات برق جدید و شاید هم کمی بیشتر خواهیم رسید، تصریح کرد: این در حالی است که در آغاز انقلاب کل برق کشور ۷ هزار مگاوات بوده و این نشان می دهد که ما سه برابر اندازه برق رژیم گذشته فقط در این دولت برق تولید کرده‌ایم و این کار بسیار ارزشمندی برای کشور است، مخصوصاً وقتی با کیفیت ضمیمه می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز تلفات برق ما ۹درصد است و این بسیار مهم است چون پایداری شبکه ما اضافه می‌شود و اتصال برق و سنکرون شدن شبکه برق ما با همسایگان انجام می گیرد، اظهار داشت: روستاییان عزیز ما از برق استفاده می کنند و دولت تدبیر و امید برق روستاهای ۲۰ خانوار را به پایان رساند و ما امروز در کشور روستای ۲۰ خانواری نداریم که دارای برق نباشد و الان در فکر روستاهای ۱۰ خانوار هستیم که آنها هم برق دار شوند.

وی افزود: اینکه در هر ماه ۳۵ روستایمان به شبکه برق متصل می شود بسیار مهم است و اساساً دولت تدبیر و امید دولتی بوده که در تمام زمینه ها تحولی که در روستاها ایجاد کرده چه از لحاظ گاز و چه از لحاظ برق و آب و ارتباطات و بهداشت و راه و آموزش قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش آموزش خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت تدبیر و امید مدارس غیر استاندارد و کپری که به صورت ساختمان نبود تقریباً در این دولت به طور کامل جمع شد و برای روستاها کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام گرفته و انشالله ادامه پیدا می کند.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران که توسط مجلس تصویب شد، گفت: بگذارید با حوصله، تحمل، خردورزی و آن‌هایی که تجربه بیست و چند ساله در این امر دارند و در دیپلماسی موفق بودند و در دیپلماسی بارها و بارها آمریکا را در سازمان ملل شکست دادند، کارشان انجام بدهند. 

وی افزود: البته ما می‌دانیم هر قوه‌ای هر کاری می‌کند با نیت خیر است، اما با هم مشورت کنیم، همفکری کنیم و کارها را دقیق‌تر و پخته‌تر پیش ببریم.

ادامه دارد...

منبع: نماینده

کلیدواژه: حسن روحانی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مجلس نماینده دولت تدبیر و امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت

به گزارش قدس آنلاین، درآمد خالص ملی سرانه در یک تعریف ساده، سرانه کل عایدی مردم در طول یک سال پس از کسر هزینه استهلاک است. در حالی که در سال پایانی عملکرد دولت دهم (سال ۱۳۹۱) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۷.۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) رسیده بود، اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درآمد ملی روند کاهشی به خود گرفت.

حتی در اوج سال‌های سرخوشی سیاسی برجام هم درآمد خالص ملی سرانه به سطح پایان دولت دهم نرسید و روند نزولی داشت.

بر اساس این گزارش، در سال پایانی عملکرد دولت دوازدهم (سال ۱۳۹۹) درآمد خالص ملی سرانه در ایران به ۱۲ میلیون تومان (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۵) سقوط کرد. به عبارتی درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت روحانی به ازای هر نفر ۵.۲ میلیون تومان آب رفت و دولت گذشته از جیب هر ایرانی ۵.۲ میلیون تومان برداشت و آنها را فقیرتر کرد.

رشد منفی یا نزدیک به صفر اقتصادی از یک سو و افزایش مستمر نرخ تورم از سوی دیگر، عامل اصلی آب رفتن درآمد خالص ملی سرانه در کشورمان در دولت گذشته بود.

اما از سال ۱۴۰۰ با روی کار آمدن دولت رئیسی، وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی به تدریج بهبود پیدا کرد به طوری که در سال ۱۴۰۰ درآمد خالص ملی سرانه با ۱۱.۳ درصد افزایش به ۱۳.۳ میلیون تومان رسید و در سال ۱۴۰۱ هم مجددا روند افزایشی خود را حفظ کرد و به ۱۳.۷ میلیون تومان بهبود یافت.

بدین ترتیب در دو سال نخست فعالیت دولت سیزدهم درآمد خالص ملی سرانه در کشور نزدیک به ۱۴ درصد بهبود پیدا کرد و درآمد خالص ملی سرانه هر ایرانی نسبت به پایان دولت روحانی ۱.۷ میلیون تومان بالا رفت، اما این رقم همچنان نسبت به اوایل دهه ۹۰ و قبل از شروع به کار حسن روحانی کمتر است.

طبیعی است که سقوط درآمد خالص ملی سرانه در کشور در ۸ سال دولت روحانی طی ۲ سال قابل جبران نیست؛ بنابراین با وجود رشد متوسط سالانه بالای ۴ درصدی اقتصادی کشور در دولت رئیسی، اما چون در ۸ سال دولت روحانی رشد اقتصادی به شدت نزولی بود و درآمد خالص ملی سرانه افت کرده بود، بهبود رشد اقتصادی در دولت سیزدهم، موجب افزایش سطح رفاه مردم شده، اما به سطح اوایل دهه ۹۰ بازنگشته و انتظار می‌رود با تداوم همین روند در دولت سیزدهم، سطح رفاه مردم به تدریج به روال پیش از دولت روحانی ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • «محل سگ بگذارید لطفا!»
  • بازنشستگان و تجربه سرمایه‌گذاری موفق در هم‌ساز
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است