Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از معلولان برگزیده استان با هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین به مناسبت روز جهانی معلولان، افزود: ۲۸ هزار معلول با هویت اقتصادی و اجتماعی در استان شناسایی کرده‌ایم و اطلاعات آنها در سیستم جامع بهزیستی استان ثبت شده است.

این مسوول اضافه کرد: ۲۶ مرکز شبانه روزی در استان با محوریت حمایت از معلولان با هزار و ۲۰۰ نفر ظرفیت فعالیت دارند که با کمترین آسیب کرونا توفیق خدمت به جامعه هدف را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همچنین ۲۵ مرکز روزانه با هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت برای خدمت رسانی به جامعه هدف ما فعال هستند و وسایل توانبخشی، حق پرستاری و کمک درمانی را به جامعه هدف ارایه می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به سایر اقدامات حمایتی این دستگاه، گفت: در حوزه توانمندسازی جامعه هدف، نسبت به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تا به امروز هزار و ۳۷۶ دانش آموز را تحت پوشش حمایت تحصیلی قرار داده‌ و برای خرید سمعک، باتری سمعک و... آنها اقدام کرده‌ایم و همچنین ۳۰۰ دانشجو را در پرداخت هزینه‌های تحصیلی تحت پوشش داریم.

وی گفت: تعهد اشتغال بهزیستی استان در سال جاری ۷۱۰ نفر بوده است که تاکنون ۴۶۸ مورد اشتغال پایدار را تا آذرماه سال جاری ایجاد کرده‌ایم و تا پایان سال کل تعهد خود را محقق خواهیم ساخت.

این مسوول گفت: برای ارایه خدمات آموزشی رایگان به جامعه هدف نیز تفاهم نامه‌ای را با آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد کرده ایم تا جامعه هدف ما بتواند از آموزش‌های رایگان بهره مند شود.

وارثی با اشاره به نهضت مسکن معلولان استان، گفت: چهار هزار مسکن را برای افراد جامعه هدف بهزیستی استان جانمایی کرده‌ایم و ۶۲۰ واحد را تا پایان سال تحویل خواهیم داد.

وی گفت: تا به امروز ۳۰۱ واحد را به خانواده‌های فاقد مسکن تحویل داده‌ایم و ۳۱۹ واحد مسکونی دیگر را تا پایان سال تحویل خواهیم داد و یکشنبه هفته بعد نیز ۵۳ واحد به صورت ویدیو کنفرانس تحویل خواهند شد.

این مسوول با اشاره به تحقق حقوق معلولان، افزود: به نظر می‌رسد علیرغم تصویب این حقوق در مجلس شورای اسلامی و تایید و ابلاغ آن در هیات دولت، این حقوق همچنان در غربت به سر می‌برد و جا دارد با تاکید استاندار مجددا به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: وضعیت مناسب سازی ادارات و معابر استان برای تردد معلولان مطلوب است ولی کافی نیست و باید با دستور استاندار با جدیت بیشتری دنبال شود.

وارثی با اشاره به قانون بازنشستگی زودتر از موعد معلولان، افزود: طبق تصریح این قانون، معلولان با ۲۵ سال سابقه و پنج سال ارفاق، امکان بازنشستگی دارند ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی زیربار نمی‌رود و نیازمند تاکید استاندار قزوین هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرح‌های غربالگری شنوایی و بینایی از سال ۹۳ در استان، گفت: تاکنون سه هزار کودک در  زمینه کم بینایی و نابینایی معاینه و ۲ هزار کودک کم بینا و نابینا در استان شناسایی شده‌اند.

وارثی گفت: در طرح آگاه سازی دانش آموزان علیرغم تعطیلی مدارس از فضای مجازی نهایت استفاده را در این زمینه داشتیم و مشاوره ژنتیک را برای هزار نفر از خانواده معلولان انجام دادیم.

وی ادامه داد: ۶ آزمایشگاه ژنتیک را در سطح استان داریم و تاکنون یک میلیارد تومان هزینه آزمایش‌های رایگان را برای جامعه هدف پرداخت کرده‌ایم.

این مسوول گفت: در غربالگری شنوایی نیز تا به امروز ۹ هزار کودک در پنج بیمارستان استان غربالگری شده اند و ۳۰ کودک مشکوک شنوایی را در سطح استان شناسایی کرده ایم.

برچسب‌ها روز جهانی معلولان استان قزوین معلولیت سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز جهانی معلولان استان قزوین معلولیت سازمان بهزیستی کشور معلولان روز جهانی معلولان استان قزوین معلولیت سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور بهزیستی استان جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از توان‌خواهان فعال سرآمد در عرصه هنرهای تجسمی اردبیل اظهار کرد: مهمترین شاخص آثار هنری توانخواهان بهزیستی شاخص امید است در حالی که در حوزه‌های دیگر کمتر شاهد این شاخص هستیم.

وی با بیان اینکه انگیزه و اراده محکم توانخواهان شایسته تقدیر است، افزود: محدودیت‌ها مانع ترقی و تعالی توانخواهان نشده بلکه امروز شاهد هستیم که این جامعه هدف به عرصه‌های بین المللی و ملی دست پیدا کرده‌اند و وظیفه مسؤولان در قبال توانخواهان و مددجویان بهزیستی، فراهم ساختن مسیر رشد و تعالی آنها است.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش چشمگیر اداره کل بهزیستی استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته ادامه داد: هزینه شدن یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به جامعه هدف بهزیستی در اسفند ماه سال گذشته نشانگر عزم دولت در خدمت به جامعه تحت پوشش این سازمان در استان اردبیل است.

عاملی با بیان اینکه گزارش‌ها در حوزه مسکن مددجویی بسیار امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: رتبه سه کشور را در بحث پیشبرد نهضت ملی مسکن مددجویان داریم و در تلاش هستیم تا با هموار کردن مسیر رشد و تعالی توانخواهان و مددجویان یاریگر آنان در مسیرهای موفق۵یت باشیم.

کد خبر 6081205

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری