Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@15:38:20 GMT

راه اندازی دانشکده کشاورزی در دانشگاه بجنورد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۳۳۴۰

راه اندازی دانشکده کشاورزی در دانشگاه بجنورد

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: کشاورزی در این استان نیازمند عبور از مرحله سنتی به مدرن است که در این راستا باید دانشگاه بجنورد به عنوان محور علمی و اصلی این چرخه وارد میدان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛  "غلامرضا هوائی" امروز در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه بجنورد که در محل استانداری برگزار شد، یکی از نیازهای اساسی و کاربردی دانشگاه را راه اندازی دانشکده کشاورزی دانست و اظهار کرد: این دانشکده در ارتقای سطح کشاورزی بسیار نقش موثری ایفا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی از مسئولان دانشگاه بجنورد خواست تا به بخش تحقیقات کشاورزی و مسائل اصلاح ژنتیک ورود یابند تا با فعالیت علمی، بخش کشاورزی استان توسعه یابد.

 


وی با بیان اینکه محصولات شاخص کشاورزی این استان زعفران، انگور و نوغانداری است که پیشنهاد تاسیس پایانه صادراتی و راه اندازی زنجیره ارزش این محصولات در سفر نائب رئیس مجلس به خراسان شمالی ارائه شده است، اضافه کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه بجنورد باید به یاری و گسترش این طرح بشتابد.

 


هوایی افزود: دانشگاه بجنورد با طرح های مطالعاتی خود به حوزه اصلاح ژنتیک، صرفه جویی در میزان مصرف آب محصولات تولیدی این منطقه و همچنین کیفی سازی فعالیت های کشاورزی ورود یابد.

 


معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی در خصوص ایجاد فضای سبز در محل دانشگاه بجنورد نیز گفت: فضای سبز دانشگاه با فضای سبز شهری بسیار متفاوت بوده چرا که فضای سبز دانشگاه ها اهمیت تاریخی و فرهنگی پیدا می کند.

 


وی با اشاره به ایجاد فضای سبز منحصر به فرد دانشگاه های بزرگ کشور و پیشنهاد الگوبرداری از این فضاها، ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه بجنورد دانشگاهی جوان است، خواستار کاشت درختان مناسب با محیط و ایجاد منطقه جنگلی شد.

 


معاون عمرانی استانداری همچنین خواستار بازنگری در طرح تفصیلی شهر و الحاق دانشگاه بجنورد به محدوده خدمات شهری شهرداری شد.

 


هوائی همچنین بر طراحی و نصب المان در مزار شهدای گمنام دانشگاه بجنورد تا 22 بهمن ماه تاکید کرد و گفت: فضایی معنوی در خور شآن دانشجویان طراحی و نصب شود.

 


 بازگشایی مسیر انتهای شهرک ناوک به طول 2.5 کیلومتر تا دانشگاه بجنورد، انتقال قبرستان های الله وردیخان و حلقه سنگ با کمک فرمانداری بجنورد، استفاده بهینه از آب کال ملکش با کمک سازمان آب منطقه ای و ایجاد فضای جنگلی در محوطه دانشگاه بجنورد از دیگر موضوعات مهمی بود که در این جلسه طرح و درباره آن با حضور مدیران کل مربوطه دستگاه های اجرایی تصمیم گیری شد.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشکده کشاورزی المان شهدا دانشگاه بجنورد معاون عمرانی استانداری دانشگاه بجنورد خراسان شمالی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان شمالی؛ یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.
وی افزود: برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.
رمضانی اضافه کرد: هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.
باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها