Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کرمانپور مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اشاره به اینکه قضاوت در مورد محدودیت‌ها و تاثیر یا عدم تاثیر آن بر مراجعه به مراکز درمانی زود است گفت: حدود ۲۰ تا ۲۸ روز زمان لازم است تا ما نتایج اقدامات خود را مشاهده کنیم. احتیاط مردم از زمانی بیشتر شد که آمار فوتی‌های ما از ۲۰۰ نفر فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر خروج تهران از وضعیت قرمز و اینکه کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر ربطی به محدودیت‌های دوهفته‌ای اخیر ندارد اظهار داشت: نتایج دو هفته اخیر در آخر آذر قابل مشاهده است. این آمار امکان دارد پایین بیاید و یا اینکه به دلیل محدودیت ها، افزایش شب نشینی‌ها و دورهمی‌ها و به ویژه مناسبت شب یلدا، انتقال هرچه بیشتر ویروس را داشته و با افزایش آمار مواجه خواهیم شد. بر اساس مشاهدات، آخر آذر مشخص می‌شود این محدودیت‌ها تاثیر داشته یا نه.

مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با عدم رضایت از تجربه به دست امده از ۹ ماه اخیر اظهار داشت: تجربه خوبی از ۹ ماه گذشته نداریم مگر اینکه مردم و بخش درمان به صورت تمام عیار اقدام کنند.

وی از پزشکان مطب‌های سطح شهر تقدیر کرد و گفت: معاینه بیماران در مطب‌ها باعث مراجعه کمتر به بیمارستان‌ها شده است، چون بیماران با استفاده از دارو‌های این پزشکان در منزل بهبود می‌یابند. بخش خصوصی هم فعال‌تر شده و توزیع بیماران در بین مراکز خصوصی و نیمه خصوصی باعث کاهش مراجعه به مراکز دولتی شده است.

کرمانپور با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا، تعطیلاتی که سختگیرانه و با فشار پلیس بوده به کادر درمان کمک کرده اظهار داشت: من اعتقاد دارم حداقل اثر محدودیت‌ها بازسازی کادر درمان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات است. بسیاری از کادر درمان بیمار شده اند. شرایط قرنطینه تا زمانیکه آمار قبولی از کرونا را داشته باشیم باید ادامه یابد. مرگ باید به زیر ۱ درصد کاهش یابد. مرگ و میر در کشور ما بسیار بالا است.

وی افزود: تا این لحظه ۱۹۲ نفر در کادر درمان شهید داشته‌ایم که بر اساس اطلاعات رسیده این آمار بیشتر از این تعداد است که از این تعداد ۵۹ درصد پزشک، ۳۰ درصد پرستار و بقیه کادر درمان خدماتی هستند. از بین فوتی‌های پزشک؛ ۳۰ درصد پزشک عمومی و مابقی پزشک متخصص هستند که امکان بهره مندی از اشخاصی نظیر آن‌ها بسیار مشکل است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به جذب ۳۰ هزار نیرو به کادر درمان گفت: این نیرو‌ها پرستار و کمک پرستار هستند و پزشک نیستند. ورودی پزشک ما مشخص است، ولی با توجه به کمبود‌هایی که داریم ورود این تعداد پرستار در مراقبت از بیماران و ارائه خدمات پرستاری بسیار مفید خواهد بود.

کرمانپور درباره استفاده از تکنولوژی تله مدیسین در ایران گفت: کرونا با همه مشکلاتی که برای بشر ایجاد کرده، باعث شده در استفاده از تکنولوژی تله مدیسین پیشرفت داشته باشیم. در آینده خدمات سلامت از طریق اینترنت و فضای مجازی ارائه می‌شود. این تکنولوژی در کشور‌های مختلف است و آیین نامه‌های آن در حال شکل گیری است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ویروس کرونا مدافع سلامت کادردرمان محدودیت ها کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»

دکتر عباس علیپور، رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت به وبدا گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

وی با بیان این که ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه، ارجاع خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

دکترعیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شان، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه اننخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به این که تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»
  • آمار جدید از تعداد شهدای بمباران دو خانه مسکونی در رفح
  • افزایش تعداد مراقبین سلامت/ تقویت شبکه سلامت کشور