Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، منابع آگاه گزارش دادند که «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مکلف لبنان در نظر دارد ترکیب پیشنهادی کابینه متشکل از ۱۸ وزیر را به محض پایان کنفرانس بین‌المللی پاریس درباره لبنان به «میشل عون»، رئیس‌جمهوری این کشور تقدیم کند. 

این منابع اعلام کردند که الحریری تصمیم گرفته در صورت مخالفت عون با این ترکیب با توجه به نیاز مبرم به کمک بین‌الملل‌، راه را برای مشارکت در کنفرانس در مورد اختلافات مربوط به تشکیلات وزرا مسدود کرده و شرایطی را برای موفقیت آن ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور خاطرنشان کردند که حریری به طرح ابتکار فرانسه پایبند است و به پاریس که در عرصه داخلی و خارجی همچنان در حال تحرک است، واگذار می‌کند که  تصمیم بگیرد آیا ترکیب کابینه مطابق با نسخه سیاسی ارائه شده توسط «امانوئل ماکرون» است یا خیر.

این منابع گفتند که حریری به رایزنی‌ها فرصت داده تا شاید منجر به توافق درباره ترکیب کابینه شود.  

منابع مذکور معتقد هستند که صرف ارائه ترکیب کابینه به عون راه برای تحرک فشرده پاریس باز خواهد شد. 

این منابع گزارش دادند که حریری معتقد است هیچ جایگزینی برای طرح ابتکاری فرانسه وجود ندارد.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سعد الحریری ترکیب کابینه ترکیب کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه کابینه جنگ اسرائیل بدون تصمیم گیری پایان یافت | مقام صهیونیست: کابینه مصمم به پاسخ است اما ...

به گزارش همشهری آنلاین، یک مقام اسرائیلی گفت جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه پایان یافت، بدون اینکه تصمیمی درباره چگونگی پاسخ اسرائیل به حمله تلافی‌جویانه ایران اتخاذ شود.

جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از این مقام صهیونیست نوشته «کابینه جنگ مصمم به پاسخ است اما هنوز درباره زمان و گستره آن تصمیم نگرفته است».

این مقام گفته این وظیفه به ارتش رژیم صهیونیستی محول شده تا گزینه‌های بیشتری را برای یک پاسخ ارائه دهد.

یک مقام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم به خبرنگاران گفت یک مقام اسرائیلی به اطلاع ایالت متحده رسانده که که تل‌آویو به دنبال تشدید تنش قابل توجه با ایران نیست.

این مقام ارشد دولت بایدن گفت: «من فکر می‌کنم اسرائیل برای ما روشن کرده که که آن‌ها به دنبال تشدید تنش قابل‌ توجه با ایران نیستند. این چیزی نیست که آن‌ها به دنبال آن باشند. آن‌ها به‌دنبال محافظت از خود و دفاع از خود هستند».

پیشتر، روزنامه یدیعوت آحارونوت درباره نوع پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله شب گذشته سپاه پاسداران به اراضی اشغالی، نوشته بود: «انتظار نمی‌رود پاسخ اسرائیل شامل یک حرکت نظامی در داخل ایران باشد چرا که آمریکا، تل‌آویو را برای ممانعت از کشیده شدن به جنگ منطقه‌ای تحت فشار قرار داده است».

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز به نقل از ۲ مقام صهیونیستی نوشت حمله تلافی جویانه‌ای که برخی از اعضای کابینه جنگ پیشنهاد کرده بودند، پس از گفت‌وگوی تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا در روز شنبه کنار گذاشته شده است.

کد خبر 844466 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک/ ترکیب ۱۷ نفره برای پاریس
  • کابینه اسرائیل ما را به سوی فاجعه پیش می برد |‌ آنها از داخل شکم خود تصمیم می گیرند نه مغزشان!
  • رسانه اسرائیلی: کابینه راه خود را گم کرده است
  • جدال در کابینه جنگ اسرائیل بر سر ایران؛ همچنان تصمیم نامشخص!
  • جلسه امروز کابینه جنگ اسرائیل پس از ۳ ساعت بدون نتیجه پایان یافت
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به ایران بلاتکلیف ماند
  • جلسه کابینه جنگ اسرائیل بدون تصمیم گیری پایان یافت | مقام صهیونیست: کابینه مصمم به پاسخ است اما ...
  • علت دعوت ناسا از رسانه‌ها چه بود؟
  • اسرائیل تصمیم خود را در مورد چگونگی واکنش به حمله ایران گرفت