Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت:۱۷۰ هزار نفر در سطح استان آذربایجان شرقی معلول داریم که تحت پوشش بهزیستی هستند و ۴/۲ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود. - اخبار استانها -

فرگل صحاف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز با گرامیداشت هفته جهانی معلولین اظهار داشت: شعار امسال روز جهانی معلولان، ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت  است و به دلیل شرایط کرونا برنامه‌های این هفته نسبت به سال‌های گذشته متفاوت و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:170 هزار نفر در سطح استان آذربایجان شرقی معلول داریم که تحت پوشش بهزیستی هستند و 4/2 درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: 40 درصد از معلولین استان جسمی حرکتی بوده و بقیه معلولیت‌ها شامل شنوایی، بیماری‌های روانی مزمن، ذهنی، جسمی-حرکتی و بینایی  و... است.

وی ادامه داد: هدف نهایی سازمان بهزیستی توانمند سازی مددجو است و مراکز روزانه نیز در این راستا آماده شده و در سطح استان 83 مرکز روزانه داریم که در این مراکز جهت کاهش معلولیت فرد ، تیم‌های تخصصی خدمات ارائه می‌دهند.

11هزار معلول ایلامی از خدمات حمایتی بهزیستی در استان ایلام بهره‌مند هستندنرخ بالای شیوع معلولیت در استان گلستان/مناسب‌سازی معابر مطالبه اصلی توان‌یابان43درصد ساختمان‌های اداری استان البرز برای معلولان مناسب‌سازی شدمسکن 650خانوار دارای اعضای معلول در استان گلستان تأمین می‌شود/ صدور سند رایگان برای مددجویان بهزیستی

صحاف در ادامه تصریح کرد: در سطح استان آذربایجان شرقی از سالمندان  و معلولین ذهنی جسمی و ... نگه داری می‌کنیم که در این راستا 40 مرکز داریم  که از 2200 نفر نگه داری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی  با بیان اینکه هدف نهایی توانمند سازی است ابراز کرد:در راستای اشتغال پایدار معلولین تسهیلات ویژه ارائه می‌دهیم که در سال جاری برای 4هزار نفر با پرداخت  تسهیلات اشتغال زایی ثابت فراهم کردیم تا به  توانمندسازی پایدار برسند.

وی در خصوص مسکن معلولین نیز ابراز کرد: 50  واحد مسکونی در خانواده‌هایی که معلول دارند و 21 واحد مسکونی برای آن‌هایی که دومعلوله هستند در این هفته افتتاح می‌شوند.

صحاف در پایان گفت: پیشگیری از معلولیت را از دیگر برنامه‌های این اداره است که از معلولیت و  از به دنیا آمدن فرزند معلول جلوگیری می کنیم  و این برنامه‌های پیشگیری شامل برنامه‌های غربالگری  شنوایی ، بینایی و مشاوره‌های ژنتیک و برنامه‌های آگاه سازی در مورد اطلاع از بیماری‌های ژنتیکی است تا از ازدواج‌های فامیلی خودداری شود.

انتهای پیام/115/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مرکز توانبخشی معلولان ذهنی آذربایجان شرقی مرکز توانبخشی معلولان ذهنی بهزیستی استان آذربایجان شرقی سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در تبریز + فیلم

برف در هشتمین روز بهار، تبریز را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بامداد امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ بارش برف موجب سفیدپوش شدن کلان‌شهر تبریز شد.

شهرستان مرند نیز با ثبت ۲۴ میلی‌متر آب حاصل از ذوب برف بیشترین بارش استان را به خود اختصاص داده است.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی آذربایجان‌شرقی، از روز _پنجشنبه نهم فروردین_ تا _شنبه یازدهم فروردین_ جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در استان حاکم می‌شود ولی از اواخر روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد جو استان می‌شود.

کد خبر 739523

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر حامی ایتام در آذربایجان‌غربی هستند/ لزوم ارتقای سرانه پرداختی
  • ۲۰۰۰ بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان‌شرقی توزیع شد
  • پوشش مراسم شبهای قدر در آذربایجان غربی
  • حجم عجیب برف در آذربایجان شرقی + فیلم
  • سوال روز پنج شنبه پویش ملی «زندگی با آیه ها» در آذربایجان شرقی
  • انتصابات جدید در استانداری آذربایجان شرقی
  • 17 هزار فرزند یتیم و محسنین درآذربایجان غربی زیر پوشش کمیته امداد
  • مسابقه ۱۴ طرح «زندگی با آیه ها» در آذربایجان شرقی
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • بارش برف بهاری در تبریز + فیلم