Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، استفاده از فرمان عفو در ماه‌های آخر حضور روسای جمهوری در کاخ‌سفید مرسوم است اما رسانه‌های آمریکا می‌گویند ترامپ ممکن است از این قدرت برای عفو پیشگیرانه اعضای خانواده خود و حتی خودش هم استفاده کند که در این صورت بدعتی جدید در تاریخ آمریکا خواهد بود

 

آن طور که اسناد دادگاه عیان کرده، دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات درباره ادعاهایی را آغاز کرده‌اند که حاکی از تلاش برخی از لابی‌گران برای دریافت عفو ریاست‌جمهوری از طریق پرداخت رشوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ این ادعاها را «جعلی» خوانده اما وزارت دادگستری گفته در این باره تحقیق خواهد کرد.

 

روز سه‌شنبه، اسناد علنی شده دادگاه نشان داد که کارآگاهان دادگستری از تابستان گذشته تحقیق درباره یک «برنامه مخفیانه لابی‌گری» که احتمالا با تلاش برای ارتباط برقرارکردن با مقام‌های کاخ‌سفید همراه بوده را آغاز کرده‌اند.

 

در مدارک علنی شده دادگاه که روی اسامی افراد با هدف حفظ هویت آنها سیاه شده است نام و نشانی از مقام‌های دولتی دیده نمی‌شود و دادگستری هم می‌گوید هیچ مقام دولتی در جریان این تحقیقات درگیر با اتهامات نبوده است.

 

با این حال، دونالد ترامپ که تنها حدود هفت هفته دیگر بر سرکار خواهد بود در توییتر به این خبر واکنش نشان داده و آن را «خبر جعلی» خوانده است.

 

استفاده از قدرت عفو از سوی روسای جمهوری که در ماه‌های پایانی حضور در کاخ‌سفید هستند، امری مرسوم است.

 

ترامپ هم که تا ۲۰ ژانویه آینده در مسند ریاست‌جمهوری خواهد بود و هنوز هم پیروزی جو بایدن در رای‌گیری روز سوم نوامبر را نپذیرفته، در چند ماه گذشته از این قدرت برای عفو برخی از محکومان از جمله مایکل فلین، ژنرال بازنشسته و مشاور سابق امنیت ملی کاخ‌سفید استفاده کرده است.

 

رسانه‌های آمریکا روز چهارشنبه  گزارش کردند که ترامپ در چند روز گذشته درباره احتمال استفاده از قدرت خود برای عفو اعضای خانواده خود از جمله پسر ارشدش و جرد کوشنر، دامادش به همراه ایوانکا، دخترش با دستیاران خود سخن گفته است.

 

روسای جمهوری آمریکا می‌توانند با صدور فرمان عفو، علاوه بر بخشش محکومان فعلی یا افراد تحت تعقیب، از احتمال محاکمه افراد در آینده هم پیشگیری کنند.

 

ادعای رشوه برای خریدن فرمان عفو ترامپ چیست؟

به گزارش بی‌بی‌سی، اسناد دادگاه فدرال در واشنگتن دی‌سی، پایتخت، که روز گذشته، سه‌شنبه اول دسامبر، علنی شد نشان می‎‌دهد بازرسان وزارت دادگستری از قاضی درخواست کرده بودند که به آنها اجازه دهد به ایمیل‌ها و مکاتباتی دسترسی پیدا کنند که مرتبط به پرونده رشوه برای دریافت عفو مرتبط است.

 

بازرسان دادگستری به نام افرادی اشاره کرده اند که خود را به عنوان لابی‌گر به مقام‌های ارشد کاخ‌سفید نزدیک کرده بودند بدون این که رسما نام و مشخصات خود را به طور قانونی به عنوان لابی‌گر به ثبت رسانده باشند. نام این افراد مطابق قوانین قضایی آمریکا در اسناد علنی شده قلم گرفته شده و هنوز هویت آنها برای رسانه‌های آمریکا مشخص نیست.

 

بنابر این اسناد، هدف این افراد از نزدیک شدن به مقام‌های ارشد کاخ‌سفید می‌توانسته تلاشی بوده باشد برای «صدور فرمان عفو» برای شخصی که نامش در این اسناد قلم گرفته شده است.

بازرسان دادگستری در ماه اوت از قاضی خواسته بودند که به آنها مجوز دهد تا به ایمیل‌ها و مکاتبات مظنونان دسترسی یابند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر ترامپ دادگستری آمریکا فرمان عفو کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نگاری اراضی ملی سیرجان

   


به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان سییدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان سیرجان که با هدف صدور اسناد مالکیت زمین‌های کشاورزی در فرمانداری تشکیل شد گفت: بخش عمده هزینه صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی را تهیه و تولید نقشه تشکیل می‌دهد، که برای برداشته شدن این هزینه‌ها از دوش کشاورزان، در شهر‌های مختلف استان قرارداد‌هایی با شرکت‌های مشاور منعقد شده است که این شرکت‌ها هزینه‌های آنان را پرداخت می‌کنند.
وی از ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور سند مالکیت برای همه شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد وگفت: امسال از این اراضی برداشت خواهیم داشت تا برای ایجاد ظرفیت صدوراسناد اقدام شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان عنوان کرد: ۷۴۵ هزار هکتار مساحت اراضی استان کرمان هست که تا به الان بیش از ۲۲۳ هزار هکتار سند مالکیت دریافت کردند و در شهرستان سیرجان بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سند مالکیت دریافت کردند که ۳۰ در صد اراضی کشاورزی این شهرستان دارای سند مالکیت شده است وباید کشاورزان استان و شهرستان نسبت به دریافت سند مالکیت خود اقدام کنند.
آقای هاشمی از رفع تداخل بیش از ۲۳۰ هزار اراضی کشاورزی در سطح استان کرمان خبر داد و گفت: اسناد مالکیت می‌تواند جلو اختلافات حقوقی و مشاجره‌های بی اساس که در گذشته موجب نگرانی و نزاع بود را گرفته و کشاورزانی که سند مالکیت دریافت می‌کنند نیز از مزایای تسهیلات و امکانات ایجاد شده استفاده خواهند کرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های مقام معظم رهبری بحث اتمام حدنگاری هست که در این راستا همه مسئولین نظام برنامه ریزی لازم را انجام دادند و سازمان ثبت اسناد مصمم هست امسال صدور اسناد اراضی کشاورزی را به اتمام برسانند، و حتی بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی استان کرمان حدنگاری این امر مهم انجام شده و مراحل پایانی را می‌گذراند.
وی افزود: اعتبار لازم برای انعقاد قرار داد با شرکت‌های مشاور انجام شده است تا اراضی
شهر‌ها و روستا‌های زیر ۲۵ هزار نفرنیز مبحث حدنگاری وتشکیل پرونده وتولید نقشه توسط شرکت‌های مشاور به صورت رایگان انجام و پس از تشکیل پرونده منتهی به صدور سند مالکیت شود.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟