Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@17:18:18 GMT

حقوقدانان ژاپنی به دنبال محاکمه آبه هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۲۶۳

ساعت 24-بیش از ۹۰۰ وکیل و محقق حقوقی، از دادستانی عمومی توکیو خواسته‌اند تا بطور کامل ادعای نقض قانون کنترل وجوه سیاسی توسط «آبه شینزو»، ‌ نخست وزیر پیشین ژاپن و سایر افراد را بررسی کند.

 تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد این گروه شامل ۹۴۱ وکیل و حقوقدان از سراسر ژاپن بااین ادعا که آبه و ۲ نفر دیگر وجوه پرداختی برای بخشی از مخارج برگزاری مهمانی در جشن شکوفه ها را گزارش نکرده‌اند، دادخواست کیفری تنظیم کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای این گروه روز سه شنبه برای ارائه یک طومار به منظور بررسی کامل این ادعا و صدور کیفر خواست علیه سه فرد یاد شده، به دفتر دادستان عمومی توکیو رفتند.

در این طومار آمده است که دادستانی عمومی نباید این پرونده را مختومه اعلام کند یا با در نظر گرفتن موقعیت نخست وزیر پیشین تصمیم به صدور کیفرخواست برای آنها بدون حضور هیئت منصفه بگیرد.

این طومار می افزاید که اگر دادستانی عمومی این کارها را انجام دهد، اعتماد به آنها کاملا از میان خواهد رفت.

بر اساس قانون، مقامات ژاپن از دادن هر چیزی به رای ‌دهندگان که می‌تواند به عنوان هدیه تعبیر شود، منع شده‌اند این قانون به قدری سخت‌گیرانه است که یک وزیر کابینه در سال ۲۰۱۴ به دلیل توزیع بادبزن‌های کاغذی میان طرفدارانش استعفا کرد.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، امروز سه‌شنبه هفتم فروردین_ در بازدید از کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم به جد تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ به خصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد، سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از کتابخانه تازه تأسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ای دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرزو بوم باشیم.

کد خبر 739258

دیگر خبرها

  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • ۳ نفر اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • حقایق عجیب در مورد زندگی ژاپنی‌ها
  • آیا در قانون اساسی پیروان ادیان شناخته نشده، حق تحصیل و استخدام ندارند؟/ آیا گزینش در قانون اساسی وجود دارد؟
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است
  • سیل جان ۲ نفر را تفت گرفت