Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اخلاق به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: اینکه مشکلات بزرگی که در کشور است به خاطر این است که اهل همت کم داریم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیت الله محمدعلی جاودان، از اساتید برجسته اخلاق شهر تهران شب گذشته چهارشنبه ۱۲ آذرماه در پایان جلسه مجازی درس اخلاق خود با توجه به شدت بیماری آیت الله مصباح یزدی گفت: باید جداً برای شفای آیت الله مصباح یزدی دعا کنیم و دعا کنید و از خدا بخواهید که نعمت وجود ایشان را برای ما، برای مسلمانان و برای مردم ایران نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر یادتان باشد یک وقت مقام معظم رهبری ایشان را با علامه طباطبایی و شهید مطهری مقایسه نمودند که ایشان جای آن‌ها هستند. اول ما فکر می‌کردیم این فرمایش چه بوده است، اما بعد دیدیم واقعاً جای آن‌ها هستند.

آیت الله جاودان سپس به مشکلات کشور اشاره و بیان کرد: مسئله دوم هم اینکه مشکلات بزرگی که در کشور است به خاطر این است که اهل همت کم داریم. یک بنده خدایی دوستی داشت که این دوستش گرفتار شده بود و او گفت من نمی‌گذارم این دوستم در این گرفتاری باشد و او رفت ۴۰ شب تا صبح بیدار ماند و در خانه خدا تضرع کرد تا گرفتاری آن دوستش حل شد.

این استاد اخلاق افزود: امروز نیز برای این مشکلات کشور یک همچنین همتی لازم است که این بلا که الان بر کشور حاکم است و خدایی نکرده بلا‌های دیگری که اگر بیاید، با چنین همت‌هایی از بین می‌رود، اما دیگر آن آدم‌هایی که این طور همت داشته باشند، در بین ما نیست.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله بهجت فرموده بودند که آن زمان‌های قدیم در نجف در حرم امیرالمؤمنین (علیه السلام) هر سحر در دعای قنوت نماز شب دعای ابوحمزه را می‌خواندند.

آیت الله جاودان در پایان با تأکید بر داشتن نیت و اراده قوی گفت: مرحوم علامه طباطبایی می‌فرمودند: هر چیز را انسان نیت کند، بدن کوتاهی نمی‌کند. شما اگر نیت کنید از این دیوار عبور کنید، قطعاً عبور می‌کنید و دیوار مانع نمی‌شود. پس اگر روی نیت و اراده کار کرده باشید، می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله جاودان علامه طباطبایی کلاس مجازی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهج‌ البلاغه| جز به پروردگار خود امید نبندید

همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مى‌خواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیرالمؤمنین علیه‌السلام ضمن توصیه‌هایی فرمود «هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد؛ لَا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ.» چرا که مسبب الاسباب خداست و بر اساس توحید افعالى معتقدیم: لا مؤثر فى الوجود الا الله; همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مى‌خواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند.

نهج البلاغه | تکریم یا تخریب؟

دوم اینکه به فرض که دیگران هم سرنوشت ساز باشند، خضوع و تواضع در برابر غیر خدا ذلت است و در برابر پروردگار عزت. البته این مسئله منافاتى با استفاده از عالم اسباب و نیروهاى دیگران براى رسیدن به اهداف مادى و معنوى ندارد; مهم آن است که انسان بداند هر سببى که تأثیرى دارد آن هم از ناحیه خداست و اگر لحظه‌اى چشم الطاف الهى بر جهان اسباب بسته شود همه آنها از کار باز مى مانند. ( پیام امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام آیت  الله مکارم شیرازی)

.

 

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • واکنش فتح‌الله‌زاده به انتشار لیست حقوق و پاداش/ بازیکن ماهی یک میلیارد می‌گرفت، من ۵۸ میلیون تومان!
  • پایان دوران کابوس‌وار استقلال و پرسپولیس
  • سپاه پای حرف خود ایستاده و وعده صادق همین را اثبات کرد
  • احضار یک استقلالی به کمیته اخلاق به خاطر پرسپولیس
  • نهج‌ البلاغه| جز به پروردگار خود امید نبندید