Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:03:04 GMT

مقام اخراجی دولت ترامپ: تهدید به مرگ شده‌ام

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۴۲۳

مقام اخراجی دولت ترامپ: تهدید به مرگ شده‌ام

مقام سابق امنیت سایبری آمریکا بر این باور است که به دلیل اظهاراتش مبنی بر سلامت انتخابات توسط ترامپ اخراج شد گفت که تهدید به مرگ شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کریستوفر کربس مدیر سابق امنیت سایبری و زیرساخت در وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: تهدیدات اخیر علیه مقام های انتخاباتی غیردموکراتیک بوده و به دموکراسی لطمه وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: من تهدید به مرگ شده‌ام، تعدادی از مقام های انتخاباتی تهدید به مرگ شده‌اند و به نظر من این اقدامات غیردموکراتیک بوده و در نهایت به دموکراسی لطمه وارد خواهد کرد. ما به طور فعالانه در حال لطمه زدن به دموکراسی هستیم. ما به طور فعالانه در حال ضربه زدن به اعتماد عمومی نسبت به روند انتخابات هستیم.

اختلاف متحدان ترامپ بر سر ادعای تقلب انتخاباتیحمله ترامپ به اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا: آنها تقلب‌های گسترده انتخاباتی را بررسی نکردند

 

کربس که به خاطر گفتن اینکه "انتخابات 3 نوامبر ایمن ترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده بوده" از سوی دونالد ترامپ اخراج شده است، پیش از این نیز در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: اتهامات مطرح شده از سوی ترامپ و متحدانش درباره تقلب گسترده در انتخابات، مسخره است.

وی افزود: این اتهام که ماشین های رای گیری توسط کشورهای خارجی دستکاری شده است، کاملا بی پایه و اساس است.

سیدنی پاول وکیل ترامپ که همین اواخر رابطه خود را با تیم حقوقی رئیس جمهور آمریکا قطع کرده است، این تئوری توطئه را مطرح کرده است که سامانه های انتخاباتی که در ونزوئلا ایجاد شده، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به نفع جو بایدن عمل کرده است.

کربس افزود: همه آرا در ایالات متحده آمریکا در همین کشور شمارش شده است. هیچ شواهد و سند و مدرکی وجود ندارد که ماشین های رای گیری توسط یک قدرت خارجی، دستکاری شده است. اینها تنها اتهامات مسخره‌ای هستند که مطرح شده است. مردم آمریکا باید 100 درصد به انتخابات شان اعتماد داشته باشند.

سایر مقام های آمریکایی نیز به شدت از اظهارات تند ترامپ علیه مقام های انتخاباتی انتقاد کرده‌اند.

براد رافن اسپرگر معاون فرماندار ایالت جورجیا در سخنانی دونالد ترامپ را به خاطر اظهاراتش علیه مقام ها و کارکنان انتخاباتی مورد انتقاد قرار داد و گفت: اظهارات ترامپ موجب تشدید تهدیدات علیه کارکنان انتخاباتی در ایالت جورجیا شده است.

وی افزود: حتی پس از درخواست ما از رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن اظهارات تند و ادعاهایش درباره پیروزی در ایالت هایی که به طور آشکار شکست خورده بود، وی بار دیگر توئیت کرده است که تقلب گسترده‌ای در ایالت جورجیا صورت گرفته است. این دقیقا لحنی است که موجب تشدید تهدیدات علیه کارکنان انتخاباتی شده است، کسانی که تنها به فکر انجام وظایف و شغل خود هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تهدید به مرگ شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

تنش میان ایالات‌متحده و چین در ماه‌های اخیر به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و حوزه‌های مختلفی را تحت تأثیر قرار داده است. امنیت سایبری نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و به نظر می‌رسد که هکر‌های چینی قصد دارند با حملات پی‌درپی و جاسوسی از آمریکا، عقب‌ماندگی در برخی زمینه‌ها را جبران کند.

هکر‌های چینی چگونه باعث تهدید زیرساخت‌های آمریکا می‌شوند؟

به گزارش دیجیاتو، «کریستوفر ری»، رئیس FBI، به‌تازگی در سخنرانی خود ادعا کرده است که هکر‌های چینی توانسته‌اند با موفقیت به زیرساخت‌های ایالات‌متحده نفوذ کنند و منتظر زمان مناسب و دستور از نهاد‌های بالادستی برای آسیب و خراب‌کاری هستند. وی اشاره دارد که مأموریت سایبری Volt Typhoon که از سوی دولت چین مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد، همچنان درحال انجام است و توانسته دسترسی هکر‌ها به تعداد زیادی از شرکت‌های آمریکایی در زمینه ارتباطات، انرژی، تأمین آب و سایر حوزه‌های حساس را فراهم سازد.

آقای ری در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه وندربیلت در شهر نشویل ایالت تنسی، اشاره کرده است که چین به‌دنبال تضعیف زیرساخت‌های ایالات‌متحده است و ۲۳ اپراتور و شریان حیاتی این کشور را هدف قرار داده است. هدف از این‌گونه حملات سایبری، ایجاد تهدید علیه شهروندان عادی و پدیدآوردن هراس جمعی در جامعه عنوان شده است. از نظر او، تعیین میزان نفوذ و گستردگی تهدید پیش از حمله دشوار است و نمی‌توان به‌طور دقیق، عمق دستیابی چین به زیرساخت‌های مهم آمریکا را برآورد کرد.

منصرف‌کردن آمریکا از حمایت از تایوان در مقابل الحاق مجدد این کشور به خاک چین، از دیگر اهدافی است که چین سعی دارد با حملات سایبری به آن دست پیدا کند. چین هیچ‌گاه استقلال تایوان را به رسمیت نشناخته است و مقامات این کشور بار‌ها ادعا کرده‌اند که به هیچ‌عنوان هراسی نسبت به استفاده از نیروی نظامی جهت بازگردانی مجدد این سرزمین به خاک اصلی چین نخواهند داشت.

شایان‌ذکر است که دولت چین هرگونه ارتباط با مأموریت Volt Typhoon و پشتیبانی از هکر‌های این پروژه را انکار می‌کند و گروه مذکور را به‌عنوان گروهی مجرمانه درزمینه باج‌گیری سایبری از طریق ایجاد و پخش باج‌افزار طبقه‌بندی می‌کند. سفارت چین در آمریکا، طی بیانیه‌ای اعلام کرده است که برخی مقامات، منشأ حملات را در قالب ابزاری رسانه‌ای جهت پاپوش درست کردن برای دولت چین استفاده می‌کنند و اقدام به سیاسی کردن مسائل مرتبط با امنیت سایبری می‌نمایند. بااین‌حال، سازمان‌های مستقل ازجمله مایکروسافت، ارتباط این هکر‌ها به چین را تأیید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد