Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سی‌وپنجمین هفته از افتتاح‌های جهش تولید و سی‌امین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران ۲۵ پروژه صنعت برق افتتاح شد. این پروژه‌ها به ارزش ۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان در سه استان خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۱۵ پروژه در استان سیستان و بلوچستان، یک پروژه در استان خراسان رضوی و ۹ پروژه هم استان خوزستان است.

افتتاح خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان_بم، نیروگاه‌های مقیاس کوچک سراوان، ایرانشهر و نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۳۸.۵ مگاوات و ۱۱ پروژه خط انتقال شبکه فوق توزیع برق پروژه‌هایی است که امروز در سیستان و بلوچستان افتتاح شد. تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت شرق کشور، بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق کشور و تامین نیازمندی صنایع جدید استان از جمله مزایای فنی این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

همچنین با بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه بادی میل نادربه ظرفیت ۲.۵ مگاوات و خط انتقال این پروژه، علاوه بر امکان صادرات برق تولیدی نیروگاه‌های بادی به افغانستان، بخشی از نیاز مصرف استان تامین شده و زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری در منطقه نیز فراهم می‌شود.

کد خبر 569889 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان برق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان برق سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

مهدی پارسیبا بیان اینکه ارتقای مسیر زاهدان - بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات، توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راه‌سازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این مسیر مهم استان باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سال‌های گذشته نیز ساخت این پل‌ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر ۵۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در مسیر زاهدان - بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان تعداد سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در حال انجام تعهدات سالجاری این اداره کل در این مسیر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی