Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:21:30 GMT

کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات برق در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۶۱۰

کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات برق در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، تلفات برق بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شبکه‌های انتقال و توزیع برق خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

محمدحسن متولی‌زاده در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای خوزستان که امروز به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: برق در خوزستان نقش بسیار حیاتی‌تری در زندگی مردم ایفاء می‌کند و به این دلیل، صنعت برق نیز توجه ویژه‌ای به خوزستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون علاوه بر بهره‌برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از ۱۸۰۰ مگاوات، بالغ بر ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شبکه‌های انتقال و توزیع خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

متولی‌زاده عنوان کرد: امروز ۹ پروژه بزرگ در هفت شهر استان خوزستان به بهره‎برداری رسید که برای اجرای آن‌ها بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار مشترک جدید در خوزستان برق‌دار شده‌اند و تعداد مشترکان برق خوزستان در این بازه زمانی بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر علیرغم رشد جمعیت مشترکان برق در خوزستان، بار مصرفی به ویژه در تابستان به خوبی مدیریت شده است و خوزستان نقش موثری در کنترل پیک بار کشور داشته است.

متولی‌زاده گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، تلفات برق بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. با اقدامات انجام‌شده برای مقاوم‌سازی شبکه‌ها به منظور مقابله با ریزگردها، پایداری و کیفیت برق به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. در حال حاضر بزرگترین ناوگان شست‌وشوی تجهیزات برق کشور با ۴۷ دستگاه مقره‌شوی در خوزستان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان برق توانیر سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی

علیرضا اسکندری در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به رویکرد کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری در تحقق شعار و ضرورت پرهیز از حاشیه در پارلمان محلی و ایجاد فضای همدلی برای خدمت‌رسانی به مردم و عملگرایی پرداخت.

او افزود: رهبری حکیم انقلاب اسلامی ۱۸ سال است که بر حوزه اقتصاد تاکید دارند و در پیام نوروزی برای شانزدهمین سال متوالی شعار سال را با محوریت مسئله اقتصاد مطرح کردند، اما آنچه شعار امسال را در مقایسه با سال‌های پیشین متمایز می‌کند، بخش دوم شعار سال یعنی تاکید بر مشارکت و حضور مردم در افزایش تولید و پیشرفت اقتصاد کشور است.

اسکندری بیان کرد: استفاده از زیرساخت‌های موجود، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی، نیروی جوان تحصیل‌کرده از جمله مواردی بودند که رهبر انقلاب در دیدار نوروزی خود با مردم مطرح کردند و آنها را از عوامل شکوفایی اقتصادی دانستند، اما آنچه در این میان مهم است، موانعی است که بر سر راه حضور و مشارکت مردم در تولید و اقتصاد وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری و ریل‌گذار توسعه شهر، نقش اساسی در این زمینه بر عهده دارد تا بتوانیم در سال جاری در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

به گفته اسکندری، بودجه شهرداری شیراز طی سه سال گذشته رشد بیش از ۵۰۰ درصدی داشت و علی‌رغم معضلات اقتصادی و رکود، شاهد رشد بودجه برای پاسخگویی به نیاز‌های توسعه‌ای شهر و تحقق بخش درآمدی هستیم که نشان از عملکرد مدیریت شهری یعنی همان مجموعه شورا و شهرداری در سایه همدلی و وفاق است.

او بیان کرد: نکته مهم و حایز اهمیت این است که در کنار تحقق بودجه سالانه از طریق روش‌های مرسوم شهرداری‌ها، تحقق تکلیف سرمایه‌گذاری برای اولین بار با مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در کلان‌شهر شیراز و تعریف پنج پروژه مهم هدف سرمایه‌گذاری پارک آبی، آکواریوم، باغ پرندگان، تله کابین و شهربازی از محل این تکلیف سرمایه‌گذاری برای اولین بار در شهرداری شیراز رقم خورده است.

اسکندری اظهار کرد: اهمیت اثرگذاری این پروژه‌ها در کنار تامین زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری شهر، پاسخگویی نیاز‌های قشر نوجوان و جوان و افزایش نشاط اجتماعی است که در همین راستا در سومین بازدید شبانه مدیریت شهری و فعال نگه داشتن شیفت شب پروژه‌ها، از دو پروژه سرمایه‌گذاری پارک آبی و آکواریوم با حضور یاوران شورا، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بازدید به‌عمل آمد. از سوی دیگر تحقق سهم اوراق مشارکت و ایجاد صندوق املاک و مستغلات و پیش‌بینی خرید زمین در بودجه برخی از سرمایه‌گذاری کمیسیون اقتصاد، برای داشتن شهری پویا و زنده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: عملکرد تیم اقتصادی شهرداری شیراز در دو سال گذشته در تحقق بودجه و اقتصاد و سرمایه‌گذاری و عمران و خدمات شهر به گواه پروژه‌های در حال اجرا و اظهار نظر مسئولان مطلوب است هرچند که با ظرفیت‌های موجود در شهرداری این مهم باید بهبود یابد.

او گفت: چیزی که انتظار دارم فارغ از جنجال‌های بیهوده با توجه به نقش سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری، کوتاهی و اشکالات را گوشزد کرده تا از ظرفیت عملگرا بودن مدیریت شهری و ظرفیت بی‌بدیل خانواده بزرگ ۱۳ هزار نفری شهرداری شاهد برطرف کردن کاستی‌ها و منشأ خیر برای مردم شهر باشیم.

اسکندری تاکید کرد: به‌راستی که نقش شوراییان همواره ناظر بر عملکرد شهرداری است و باید تلاش کنیم در این مسیر به دور از حاشیه و حتی حاشیه‌سازی، نماینده مردم شهر شیراز در پارلمان محلی بوده و پیگیر مطالبات مردمی باشیم و این مهم از طریق نظارت و بازرسی و بررسی اجرای مصوبات دنبال می‌شود تا شیراز به طراز واقعی خود در قامت کلان شهری در خور شأن مردم دوست‌داشتنی شیراز میهمان‌ها، زائران و گردشگران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • درخشش طلا در سبد سرمایه‌گذاران ایرانی