Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مردی که به جیمز باند صهیونیست‌ها مشهور بود مهارتش در هدایت عملیات‌های تروریستی بود. هراری که سال‌ها در رأس برنامه جاسوسی موساد علیه برنامه هسته‌ای ایران قرار داشت بالاخره در سن ۸۷ سالگی به ایستگاه مرگ رسید. در این گزارش با پدربزرگ تروریست‌های موساد آشنا خواهید شد.

در این گزارش سعی داریم مروری بر چند نکته درباره زندگی و فعالیت‌های این جاسوس اسرائیلی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. کودکی و جوانی

هراری در حوالی تل آویو متولد شد. در ۱۳سالگی به عنوان یک پیک پیام رسان برای مرکز اطلاعاتی یهودیان مهاجر به فلسطین کار می‌کرد و پیام‌هایی را بین واحدهای مختلف منتقل می‌نمود.

مایک هراری در سال ۱۹۴۳ به گروه شبه نظامی صهیونیستی "پالماخ" پیوست و در عملیات‌های نظامی این گروه شرکت می‌کرد.

او در عملیات حمله به اردوگاه یهودیان زندانی و نیز در عملیات تخریب پل‌های فلسطین شرکت کرد.

هراری بعد از چند سال با سربازان انگلیسی حاضر در فلسطین به مشکل خورد و سرانجام به خارج فرار کرد.

او توسط صهیونیست‌ها ابتدا به "پالیام" و سپس به اروپا منتقل شد تا به انتقال غیرقانونی یهودیان به فلسطین کمک کند.

۲. تاسیس رژیم صهیونیستی و عضویت در موساد

هراری بعد از تاسیس رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین از تبعید بازگشت. او در اوائل دهه ۱۹۶۰ و در زمان ریاست "ایسر هارل" بر موساد به عضویت این سازمان درآمد.

موساد که در ابتدا با عنوان "هاموساد لتئوم" (نهاد هماهنگی) خوانده می‌شد در دوم مارس ۱۹۴۹ به دستور "داوید بن گورین" نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی به ریاست "رئوبن شیلواخ" بنیانگذار آن آغاز بکار کرد و در اول آوریل ۱۹۵۱ به دستور "بن گورین" مورد بازسازی قرار گرفت.

در سال ۱۹۶۳ این سازمان به نام "هاموساد لمودیعین ولتفکیدیم میوخادیم" (نهاد اطلاعات و وظائف ویژه) تغییر نام یافت و به عنوان سرویس اطلاعات خارجی این رژیم وظیفه ترور، خرابکاری، اقدامات پنهان و جمع آوری و تحلیل اطلاعات در بیرون از مرزهای فلسطین اشغالی را عهده دار شد.

۳. تاسیس واحد کیدون

هراری به محض ورود به موساد توانست به مقامات بالایی برسد. او یکی از طراحان ساختاری موساد شد. با ارتباط گیری با ماموریان سازمان سیا توانست در ساختارمند کردن موساد نقش مهمی ایفا کند.

اما مهم‌ترین کارش تاسیس واحد "اجرای ترور" بود. این واحد در واقع وظیفه ترور عوامل حمله به اسرائیل در خارج از اسرائیل را بر عهده داشت.

در واقع، در سازمان جاسوسی و تروریستی موساد، یک زیرشاخه بسیار مهم وجود دارد به نام "قیساریه" (Caesarea). این زیرشاخه مسئول مستقیم عملیات جاسوسی و تروریستی در کشورهای عربی و خاورمیانه است. این سازمان در دهه ۷۰ و توسط "مایک هراری" تشکیل شد.

در زیرشاخه قیساریه یک گروه مهلک و خطرناک دیگر وجود دارد به نام "کیدون" (Kidon). این واژه یک نام عبری است به معنای "سرنیزه". اعضای این گروه را تروریست‌های خطرناک، آموزش دیده و حرفه‌ای تشکیل می‌دهند که مامور مستقیم اجرای ترور در کشورهای خاورمیانه هستند. اگرچه بیشتر این تروریست‌ها از گارد ویژه ارتش اسرائیل انتخاب می‌شوند، اما قبل از عضویت در کیدون چند سال آموزش مخصوص می‌بینند.

۴. عملیات خشم خدا

مهم‌ترین عملیات خارجی هراری، عملیات " خشم خدا" بود. این عملیات بعد از عملیات "سپتامبر سیاه" اجرا شد.

سپتامبر سیاه (به عربی: منظمة أیلول الأسود) سازمان فلسطینی بود که اعضای آن خود را طرفدار گروه فتح (به رهبری یاسر عرفات) معرفی می‌کردند. در جریان بازی‌های المپیک سال ۱۹۷۲ در مونیخ، اعضای این گروه با حمله شبانه به خوابگاه دهکده المپیک مونیخ، ورزشکاران اسرائیلی را به گروگان گرفتند. سرانجام در جریان درگیری مهاجمان با پلیس آلمان همه ۱۱ گروگان ورزشکار اسرائیلی و نیز شماری از فلسطینی‌ها کشته شدند.

عملیات خشم خدا در واقع با هدف انتقام‌گیری از فلسطینیان به جهت این اقدام طراحی شد.

۵. افتضاح در عملیات لیلهامر

هراری به خاطر عملیات "لیلهامر" نیز شناخته می‌شود. این عملیات در پی عملیات خشم خدا انجام شد.

هراری رهبری یک تیم جاسوسی موساد در نروژ را به عهده داشت، زیرا معتقد بود "علی حسن سلامه" (رئیس سپتامبر سیاه) در آنجا زندگی می‌کند. پس از شناسایی و ترور هدف مشخص شد که آن‌ها یک خدمتکار بیگناه به نام "احمد بوچیکی" را به قتل رسانده‌اند که تنها چهره‌ای شبیه به سلامه داشته‌است.

این عملیات تبدیل به یک افتضاح برای موساد شد. دولت نروژ تروریست‌ها را دستگیر کرد. در حالی که بسیاری از افراد تیم هراری بازداشت شدند او موفق به فرار به اسرائیل شد.

۶. خدمات هراری به موساد

مؤسس جوخه ترور موساد در سال ۱۹۷۳ به علت افتضاح در عملیات "لیلهامر" از موساد استعفا داد، اما چندی بعد مجددا به موساد بازگشت.

هراری بعد از این شکست، دو موفقیت بزرگ برای موساد را به دست آورد. پیش از آنکه عملیات "تاندربولت" در ژوئیه سال ۱۹۷۶ برای آزادسازی گروگان‌ها در فرودگاه بین‌المللی "اناطب" انجام شود، هراری با پوشش یک تاجر ایتالیایی توانست عملیات ورود و شناسایی به فرودگاه را آغاز کند. او همچنین از پایگاه‌های هوایی کنیایی برای سوخت رسانی به هواپیماهای نجات اسرائیلی که از مأموریت نجات بازگشته بودند، کمک کرد.

هراری همچنین در ژانویه سال ۱۹۷۹ تیمی را رهبری کرد که "علی حسن سلامه" را در بیروت به وسیله یک خودروی بمب‌گذاری شده ترور کرد.

۷. فعالیت‌های ضد ایرانی هراری

"مئیر داگان" که تا سال ۲۰۱۱ رئیس موساد بود و عمده فعالیت‌هایش بر جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شده بود، هراری را نفر اصلی طرح‌های موساد برضد برنامه هسته‌ای ایران قرار داده بود که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از جمله اقدامات برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی شده او بود.

۸. مرگ

مایکل (مایک) هراری افسر پیشین دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی و مؤسس جوخه ترور موساد در ابتدای دهه ۹۰ شمسی و در ۸۷ سالگی از دنیا رفت.

منبع: خبر فوری

کد خبر 569822 برچسب‌ها ایران و اسرائیل جاسوسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و اسرائیل جاسوسی رژیم صهیونیستی تروریست ها خشم خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوه ادعای صهیونیست‌ها موش زائید

عملیات ناموفق و تروریستی رژیم صهیونیستی با استفاده چندین ریزپرنده علیه پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش عمق سردرگمی و لاف زنی این رژیم در برابر ایران را نشان داده و نتیجه‌ای معکوس درپی داشت.

به گزارش ایرنا، بامداد روز جمعه ۳۱ فروردین ماه خبر‌هایی مبنی بر فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی شهر اصفهان بر علیه چند ریز پرنده در نزدیکی منطقه هوایی شهید بابایی (پایگاه هشتم شکاری) نیروی هوایی ارتش در رسانه‌ها مخابره شد. این خبر به سرعت در صدر مهمترین اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت و تحلیل‌ها بر سر ابعاد و تاثیرات این حمله منتشر گشت.

گرچه در همان دقایق آغازین این عملیات حقارت بار، با مقابله یگان‌های منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور مستقر در اصفهان، شکست این پروژه صهیونیستی معلوم و مبرز گشته بود، ولی پروپاگاندا رسانه‌ای غرب و به خصوص حامیان رسانه‌ای آنان در رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب سعی در بزرگ‌سازی این عملیات حماقت بار صهیونیست‌ها داشتند.

صهیونیست‌ها و یک عملیات ضعیف

در ساعات پس از این عملیات، سیاستمداران سرشناس اسرائیلی و رسانه‌های صهیونیست به سرعت به انتقاد از این عملیات پرداخته و آن را خجالت بار و ضعیف توصیف کردند.

در همین زمینه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل در واکنش به عملیات ادعایی صهیونسیت‌ها در اصفهان آن را «مسخره» نامید و با انتقاد از حمله ریز پرنده‌ها، آن را «ضعیف» خواند.

این موضع گیری بن گویر جدای از قبول مسئولیت ناخواسته این عملیات از سوی رژیم صهیونیستی، اختلافات داخلی شدید در کابینه اسرائیل را به وضوح نشان داده و نشانگر شکست این عملیات حتی در سطح رسانه‌های داخلی رژیم اشغالگر است.

یائیر لاپید رئیس معارضان کابینه اسرائیل در همین زمینه عنوان داشت: هیچ وقت تا الان یک وزیر در کابینه امنیتی چنین لطمه سنگینی به امنیت کشور، وجهه و جایگاه آن نزده بود. بن‌گویر با یک توئیت یک کلمه‌ای نابخشودنی توانست اسرائیل را از تهران تا واشنگتن مضحکه و شرمنده کند.

شکست این عملیات در سطح افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی در حدی بود که حتی شبکه اینترنشنال که پیوند نزدیکی با اسرائیل دارد نیز در خبری درباره واکنش احزاب سیاسی در اسرائیل این عملیات را «عروسک‌بازی» نامید.

ژوتام کانفینو سردبیر و خبرنگار اسرائیلی نیز با اشاره به سخره گرفتن حمله اسرائیل در بین شهروندان صهیونیست عنوان داشت: مردم اسرائیل این حمله را یک حمله «به‌دردنخور» می‌خوانند.

منشه امیر تحلیلگر صهیونیست نیز در زمینه عملیات ناموفق و حداقلی اسرائیل با اشاره به توان محدود این رژیم در برابر ایران عنوان داشه: با توجه به همه محدودیت‌ها، این همه چیزی بود که اسرائیل می‌توانست؛ ما نمی‌توانیم همزمان در چند جبهه بجنگیم. اسموتریچ و بن‌گویر از این حمله اسرائیل ابراز ناخرسندی کردند؛ من هم نظرم همین است، جواب اسرائیل هم‌سطح با حمله ایران نبود؛ اما اسرائیل اولویت‌های دیگری از جمله غزه و حزب‌الله لبنان دارد که می‌توانند اسرائیل را فلج کند.

مضحکه عام

رژیم صهیونیستی طی روز‌های پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق، با جنگ روانی و رسانه‌ای شدید برعلیه کشورمان، سعی در ایجاد وحشت و ترس در ایران داشت. رسانه‌های این رژیم و مقامات ارتش اسرائیل و همچنین کابینه جنگی این رژیم جعلی سعی در ایجاد جو روانی به واسطه تهدید حمله به ایران داشتند.

گرچه این تهدید در دید افکار عمومی مضحکانه به نظر آمده و کوچکترین تاثیری در سطح ملت ایران نداشت، قدرت بازدارندگی ایران موجب این شدن که حامیان غربی رژیم صهیونیستی مکررا با هشدار به سردمداران این رژیم، آنان را از هرگونه عملیاتی بر علیه ایران بر حذر داشته و عدم پشتیبانی خود از اسرائیل را در صورت ادامه دار شدن تقابل با ایران و همچنین پاسخ ایران به حمله اسرائیل اعلام دارند.

در چنین شرایطی کابینه جنگی اسرائیل از یک سو، تحت فشار صهیونیست‌های افراطی برای پاسخ به حمله کشورمان قرار داشت و از سویی دیگر این رژیم با ترس از قدرت بازدارندگی ایران و همچنین تهدیدات مکرر مسئولان و فرماندهان عالی رتبه کشورمان روبرو بود. عامل سومی که تصمیم گیری برای اسرائیل را دشوارتر و شرایط را برای این رژیم پیچیده‌تر کرده، فشار ابرقدرت‌های غربی به خصوص آمریکا بر این رژیم برای عدم واکنش به عملیات وعده صادق ایران و همچنین عدم گسترش درگیری شده است.

در همین زمینه شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا نیز در روز سه شنبه با اشاره به جلسه روز دوشنبه ۲۷ فروردین کابینه جنگی اسرائیل عنوان داشت: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده است.

این شبکه همچنین اظهار داشت: درحالیکه اسرائیل وعده تلافی علیه ایران داده، اما از آن‌ها خواسته شده تا خویشتنداری نشان دهد. جلسه دوشنبه کابینه جنگی پنج نفره اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، بدون اظهار نظر در مورد اینکه آیا دولت به تعهد خود مبنی بر تلافی عمل می‌کند یا به درخواست‌ها از سوی رهبران بین‌المللی برای پاسخ سنجیده رضایت می‌دهد، به پایان رسید.

در کنار سه عاملی که تصمیم گیری را برای صهیونیست‌ها دشوار و پیچیده کرده است، عوامل مهم دیگری نیز باعث استیصال و آچمز اسرائیل در صحنه شطرنج نبرد در منطقه غرب آسیا شده است.

یکی از مهم‌ترین این عوامل، عامل اقتصاد جنگ و همچنین تاثیر گسترش درگیری‌ها به اقتصاد منطقه غرب آسیا و به طبع آن جریان جهانی تجارت است.

از یک سو نوع و مدل جنگی اسرائیل که مبتنی بر جنگ افزار‌های غربی گران قیمت بوده و همچنین تکیه این رژیم به شیوه‌های غربی نبرد که مبتنی بر جنگ افزار‌هایی است که تحمل نبرد‌های فرسایشی را نداشته منجر به این است که دست این رژیم برای هرگونه حمله به کشورمان که منجر به درگیری گسترده، طولانی و همچنین در سطح بالا باشد بسته باشد.

غرب پای خود را کنار می‌کشد

یکی از اتفاقات ویژه در طی هفته گذشته، پس از پاسخ گسترده پهپادی و موشکی کشورمان به رژیم صهیونیستی، سلب هرگونه دخالت و مسئولیت از سوی غربی‌ها و اعلام مکرر عدم حضور آنان در هر اقدامی بر علیه کشورمان است.

در همین راستا، بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در زمینه عملیات رژیم صهیونیستی در اصفهان عنوان داشت: واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.

وزیر خارجه ایتالیا نیز ضمن اشاره به عدم هرگونه دخالتی از سوی آمریکا در حمله ناموفق رژیم صهیونیستی به کشورمان ابراز داشت: اسرائیل شب گذشته در لحظه آخر قصد خود را برای اقدام علیه ایران اطلاع داده است.

وی همچنین اعلام داشت: آمریکایی‌ها به اسرائیل گفته‌اند که در این حمله مشارکتی نمی‌کنند.

دشمن ار تو سنگ خاره‌ای من آهنم

گرچه رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری زیادی را برای بزرگ جلوه دادن این عملیات ناموفق مصروف داشته و حامیان فارسی زبان آن در رسانه‌های ضدانقلاب در حالی که حتی سران صهیونیست به شکست و مسخره‌گی این حمله اشاره داشتند، سعی در موفق جلوه دادن این حمله و بازسازی بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران دارند، ولی با شروع روز جمعه ۳۱ فروردین ماه، مردم اصفهان بدون کوچکترین واکنشی به این حمله، روز تعطیل خود را در تفرجگاه‌های شهر اصفهان سپری کردند.

ویدئوی جالبی از همخوانی سرود‌ای ایران توسط مردم در کنار پل تاریخی خواجو در روز‌هایی که آب زاینده رود مجددا در اصفهان جاری است در رسانه‌ها منتشر گردیده است. این زیباترین پاسخ مردم شهری است که همواره برای ایران و انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • اظهارات تهدیدآمیز رئیس اسرائیل علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران
  • هاآرتص: کابینه جنگ اسرائیل کنترل امور را از دست داده است
  • تحلیل اکونومیست؛ ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست
  • اکونومیست: ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست
  • عملیات علیه اسرائیل و بازار ۵ میلیارد دلاری برای سلاح ایرانی + فیلم
  • کوه ادعای صهیونیست‌ها موش زائید