Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: اصفهان به عنوان یک شهر جهانی همانگونه که به شهر دوستدار سالمند، شهر دوستدار کودک شهرت یافته، می‌تواند سرآمد مناسب‌سازی برای معلولان در کشور نیز باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۱۳ آذرماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، با گرامیداشت فرارسیدن «روز جهانی افراد دارای معلولیت»، اظهار کرد: برای رفاه هر چه بیشتر افراد دارای معلولیت مکان‌های عمومی شهر با روندی سریع و جدی تا حد قابل قبولی مناسب سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی و پیاده‌روسازی معابر شهر در راستای شعار توزیع عادلانه خدمات برای شهروندان انجام شده است، تصریح کرد: خوشبختانه تمام دسترسی‌ها در محور چهارباغ برای حضور افراد دارای معلولیت فراهم و مناسب‌سازی شده و البته این سیاست در کل شهر اجرایی می‌شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای ساختمان‌های مسکونی و تجاری در حال احداث مقررات به گونه‌ای تنظیم و راهکارهایی در نظر گرفته شده تا امکان حضور و استفاده برای افراد دارای معلولیت نیز فراهم باشد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری با هدف اجرای صحیح قوانین مربوطه در شهرداری، گفت: در این ستاد نیازسنجی، سیاست گذاری و اولویت بندی طرح‌ها و پروژه‌ها انجام و بر روند اجرای آنها نظارت می‌شود تا در سرفصل‌های بودجه اعتبارات لازم برای آنها در نظر گرفته شود.

نوروزی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک شهر جهانی همانگونه که به شهر دوستدار سالمند، شهر دوستدار کودک شهرت یافته، می‌تواند سرآمد مناسب‌سازی برای معلولان در کشور باشد، تاکید کرد: در این راستا شهرداری باید با جدیت اقدام کند تا حقوق شهروندی به خوبی محقق شود.

ارائه کارت بلیت های دو سفره رایگان ویژه معلولان شهر

وی افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر «کارت بلیت‌های دو سفره رایگان» در اختیار افراد دارای معلولیت قرار گرفته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در تعدادی از ایستگاه‌های خط یک مترو آسانسور نصب و در اختیار افراد توان‌خواه قرار گرفته و به زودی این امکان در تمام ایستگاه‌ها فراهم می‌شود، گفت: امکان استفاده از پله‌های برقی برای افراد دارای معلولیت و نابینایان در ایستگاه‌های مترو ایجاد شده است.

وی با اشاره به خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری که ۸۰ دستگاه آن پایان سال گذشته وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر شد، ادامه داد: اتوبوس‌های جدید خریداری شده مجهز به جک مکانیکی و رمپ ویژه معلولان است تا این قشر برای استفاده از اتوبوس دچار مشکل نباشد.

نوروزی با اشاره به سخنان اخیر مدیر کل بهزیستی استان مبنی بر مناسب‌سازی ۶۰ درصد از معابر شهر برای تردد معلولان، گفت: اظهار نظر معتبر در ارتباط با میزان مناسب سازی در شهر توسط بهزیستی خواهد بود البته تلاش شهرداری مناسب سازی ۱۰۰ درصد معابر است.

وی با بیان اینکه در آرامستان باغ رضوان معلولان و سالمندان از امکانات لازم برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در جلسات هم‌اندیشی با گروه‌های ۴۰ تا ۵۰ نفر از جمله اصناف، طبقات مختلف جامعه و جلسه‌ای که با حضور ۱۸ انجمن فعال در حوزه افراد دارای معلولیت برگزار شد، دغدغه‌ها و مشکلات این قشر مطرح و تصمیماتی اتخاذ شده است.

شهردار اصفهان گفت: در شرایط کرونایی تعدادی از مترجمان برای رفاه حال افراد ناشنوایانی که به شهرداری مراجعه می‌کنند به کار گرفته شده است.

دانشگاه و دانشجو موتور محرک مطالبات به حق جامعه

وی پیشاپیش ضمن گرامیداشت ۱۶ آذرماه روز دانشجو را گرامی داشت و اظهار کرد: این روز یادآور خواسته به حق استقلال طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان و جوانان تحصیل‌کرده در تمام دوران است و تنها مربوط به سال ۱۳۳۲ که سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند، نیست.

نوروزی تصریح کرد: روز دانشجو به عنوان روز حق طلبی و استقلال طلبی ثبت شده و به همین دلیل روحیه جوانان و دانشجویان یک روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری است.

وی تاکید کرد: دانشگاه و دانشجو در تمام زمان‌ها موتور محرک مطالبات به حق جامعه بوده است.

اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی مسیر رینگ در منطقه ۱۵

شهردار اصفهان با اشاره به مشکلات ترافیکی تردد شهروندان در «خیابان رویان» واقع در منطقه ۱۵ اظهار کرد: این خیابان در حریم شهر قرار دارد از این رو وظیفه شهرداری تنها حفظ و نگهداری از آن بوده و ساماندهی و جاده‌سازی آن در حوزه اختیارات اداره کل راه و شهرسازی است.

نوروزی گفت: با اتصال کمربند شمالی به حلقه حفاظتی شهر بسیاری از مشکلات ترافیکی شهروندان به ویژه در شرق اصفهان برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی بخشی از رینگ در منطقه ۱۵ اعتبار نیاز است، ادامه داد: پل‌های آفتاب و شهید سلیمانی تا پایان سال به یکدیگر متصل خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هفت کیلومتر مسیر رینگ در منطقه ۱۵ قرار گرفته که مسائل مربوط به ۵.۵ کیلومتر آن رفع شده و مابقی به زودی برطرف خواهد شد، گفت: برای اجرای کمربند شمالی نیز در بودجه سال‌های آینده اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای کمربند شمالی در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری ۸۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که باید در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گیرد، البته تأمین این بودجه برای منطقه ۱۵ که در حال حاضر پروژه‌های بزرگی در دست اجرا دارد، دشوار است.

نوروزی در خصوص آزادسازی ادامه خیابان سردار باقری در منطقه ۱۵، اظهار کرد: پنج هزار مترمربع و بخشی از ۲۰ پلاک مسکونی در مسیر آزادسازی این خیابان قرار دارد که برای اجرای آن به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با ابراز خرسندی از اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی طی سه سال اخیر در منطقه ۱۵ ادامه داد: باید بودجه سال آینده این منطقه با لحاظ اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها تعیین شود.

ایجاد تحول بزرگ ترافیکی در منطقه یک

شهردار اصفهان با اشاره به تعیین تکلیف انتهای خیابان ظهیرالاسلام و امتداد آن به سمت خیابان علاقه‌مندان (محدوده منطقه یک شهرداری)، گفت: در این نقطه از شهر خیابان‌های شمالی جنوبی و شرقی غربی از جمله مسجد سید و فروغی قرار دارد که خیابان‌هایی همچون علاقه‌مندان آنها را منقطع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه پیوند خیابان‌های ذکر شده بین مناطق هشت و یک شهرداری است، افزود: در صورت تکمیل آزادسازی‌ها و اجرای کامل خیابان‌های جدید، تحول بزرگ ترافیکی در این نقطه از شهر اتفاق خواهد افتاد، بنابراین باید اعتبار مورد نیاز در بودجه منطقه یک در نظر گرفته شود.

نوروزی با بیان اینکه عملیات اجرایی چندین ایستگاه خط دو مترو به صورت همزمان در منطقه یک در حال اجرا است، گفت: بخش زیادی از دارایی‌های منطقه یک شهرداری صرف احداث ایستگاه‌های مترو شده است، اما به اجرای سایر پروژه‌ها نیز توجه کافی شده است.

رفع مشکلات ترافیکی پل زندان در دستور کار

وی در خصوص عرض کم پل زندان در محدوده منطقه ۱۳ شهرداری و ایجاد مشکلات ترافیکی برای تردد خودروها، اظهار کرد: در شورای ترافیک موضوع پل زندان مطرح و مقرر شد یک‌طرفه شود، اما با توجه به اینکه امکان نارضایتی شهروندان وجود داشت، بررسی دوباره در دستور کار قرار گرفت.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال جاری تصمیم بر احداث یک دوربرگردان به موازات بدنه شرقی پل زندان گرفتیم که با تأمین اعتبارات مورد نیاز در بودجه ۱۴۰۰ به مرحله مناقصه خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای، گفت: این میدان به عنوان یکی از میدان‌های مهم در حال احداث است که آزادسازی اراضی واقع شده در مسیر پروژه در بلوار ارغوانیه از طریق اعمال ماده ۹ قانون انجام شده و ابتدای هفته آینده با حضور کارشناس دادستان تحویل سازمان عمران شهرداری خواهد شد.

نوروزی اظهار کرد: در خصوص مشکلات ترافیکی بلوار رضوان، ادامه داد: برای رفع مشکلات بلوار رضوان اقدامات اجرایی انجام شده و پایه‌های روشنایی آن به زودی نصب خواهد شد.

کد خبر 459239

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهرداری اصفهان شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی خط دو مترو پروژه هاي عمراني روز دانشجو هر یکشنبه یک افتتاح شهر دوستدار معلولان مناسب سازی شهر رینگ چهارم پروژه های شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق افراد دارای معلولیت شهردار اصفهان مشکلات ترافیکی شهر دوستدار منطقه ۱۵ ایستگاه ها مناسب سازی یک شهردار پروژه ها پل زندان خواهد شد منطقه یک یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ فدک به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به پیشرفت خوب شرایط ساختاری، کالبدی و فیزیکی باغ فدک نسبت به سال‌های گذشته، به‌نظر می‌رسد این باغ از یک مجموعه اقامتگاهی موقت به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید از بخشی از اقدامات ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: همکاران ستاد از نیمه اسفند سال گذشته تلاش‌های خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: بخشی از فعالیت‌های ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان سطح شهر برای استقبال شایسته از بهار همچون زیباسازی و فضاسازی شهری، توسعه فضای سبز و گلکاری‌های ویژه نوروز و مهیا کردن محلات از نظر نظافت شهری بوده است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در چند شب پایانی سال حجم زیادی از فعالیت‌های اجرایی در زمینه آماده‌سازی شهر به‌ویژه جمع‌آوری پسماند انجام شد و این میزان فعالیت در دو شب منتهی به آغاز سال جدید به بیش از دو برابر رسیده بود.

صالحی با بیان اینکه بخش دیگری از خدمات ستاد دائمی خدمات سفر مربوط به ایام نوروز و ساماندهی خدمات به مسافران نوروزی است که به‌صورت متمرکز در باغ فدک انجام می‌شود، تاکید کرد: فعالیت‌هایی در مبادی ورودی شهر برای ساماندهی و هدایت مسافران به سمت ستادهای اسکان و مجموعه‌های پیش‌‎بینی شده برای اسکان انجام شده است که اولویت آن هتل‌ها، مدارس آموزش و پرورش، منازل استیجاری و کمپ‌های شهرداری شامل باغ فدک و پس از آن ورزشگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: بخشی از اقدامات ویژه باغ فدک بود و با توجه به پیشرفت خوب شرایط ساختاری، کالبدی و فیزیکی نسبت به سال‌های گذشته، به‌صورت جدی روی حوزه زیباسازی و تقویت جابذبه‌های گردشگری آن کار شده است؛ علاوه بر راه‌اندازی فاز دوم دریاچه، فضاسازی بسیار مناسبی اتفاق افتاد و به‌نظر می‌رسد از یک مجموعه اقامتگاهی موقت به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است تا مسافران بتوانند زمان بیشتری در آن اتراق کنند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اتفاق بهتری که در نوروز ۱۴۰۳ شاهد آن هستیم، در حوزه ایمنی و خدمات آتش‌نشانی است و با توجه به اسکان بخش زیادی از مسافران در باغ فدک، نیاز است که این موضوع همواره رصد شود و در راستای استفاده از فناوری‌های به‌روز برای تشخیص استفاده نامناسب از وسایل گرمایشی، این موضوع از طریق پهپاد انجام و به‌صورت رصد می‌شود.

صالحی با بیان اینکه در مجموع در حوزه ارائه خدمات، فضاسازی، ایمنی و رعایت ایمنی مسافران اقدامات خوبی انجام شده است، تاکید کرد: بازدیدی از ستاد کیمیا واقع در آزادراه معلم داشتیم که در کنار ستاد مرکزی باغ فدک، هدایت مسافران را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: بین ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان و سایر دستگاه‌ها همچون نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، اتحادیه‌های صنفی و مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله ستاد امر به معروف همکاری شکل گرفته است تا نوروز خوبی از نظر خدمات، پشتیبانی، ایمنی و آتش‌نشانی و فضا و رویدادهای فرهنگی داشته باشیم و از فرصت همزمانی بهار قرآن و بار طبیعت نهایت استفاده را ببریم.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: معتقدم به‌رغم اینکه سال گذشته تلاش‌های خوبی انجام شد، اما نوروز ۱۴۰۳ در مجموع آمادگی بهتر و بیشتری را نسبت به سال قبل در مجموعه ستاد دائمی خدمات سفر و تعامل میان دستگاهی بهتری نسبت به ایام گذشته داشتیم که امیدوارم نتیجه آن لبخند رضایت شهروندان از آرایش نوروزی و مورد رضایت گردشگران اصفهان باشد.

کد خبر 739177

دیگر خبرها

  • مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • اتصال واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور به شبکه سراسری برق
  • باغ فدک به یک مجموعه اقامتگاهی، گردشگری و خدماتی مناسب تبدیل شده است
  • آمادگی منطقه ۸ اصفهان برای اسکان اضطراری مسافران در شب‌های بارانی
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است/ اتصال تمام ساختمان‌های کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه به فیبرنوری +فیلم
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین
  • رشد ۷ درصدی تولید بنزین در ۱۴۰۲/ ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی امسال آغاز می‌شود
  • استقبال کم‌نظیر گردشگران نوروزی از جاذبه‌های منطقه ۹ اصفهان
  • استقبال از بهار با نصب المان‌های نوری در منطقه ۱۲ اصفهان