Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا،  شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپا  و خطرات ناشی از آن موجب اتخاذ تدابیر ، اقدامات و واکنش هایی شده که این مجموعه اقدامات از اعمال و لغو شرایط قرنطینه و محدودیت ترددها، تعطیلی سراسری ، از سرگیری فعالیت کسب و کارها، مراکز آموزشی و مدارس، بازگشایی مرزها و ممنوعیت سفر به کشورهای همسایه ، اجباری شدن ماسک و تعیین جریمه‌های سنگین گرفته تا تجمع شهروندان در اعتراض به اقدامات سختگیرانه دولت‌ها بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اکنون با این همه فراز و فرود این کشورها نخستین گام ها  را برای اجرای برنامه واکسیناسیون بتدریج کلید زده اند.

از شیوع ویروس کرونا در جهان، تاکنون بیش از ۶۴ میلیون و ۹۳۰ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این مجموع بیش از یک میلیون و ۵۰۱ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۴۵ میلیون نفر بهبود یافته اند.

براساس این آمار بیش از ۱۷ میلیون و ۷۱۲ هزار مورد از مجموع کل این آمار به قاره اروپا اختصاص دارد.  روسیه، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا به ترتیب با ثبت بیش از دو میلیون و ۳۷۵ هزار، دو میلیون و ۲۴۴ هزار، یک میلیون و ۶۸۲ هزار، یک میلیون و ۶۵۹ هزار و یک میلیون و ۶۴۱ هزار مورد ابتلا، پنج کشور نخست اروپایی به لحاظ شمار مبتلایان ویروس کرونا قرار دارند.  

فرانسه

به گزارش فرانس ۲۴؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که اولین مرحله از واکسیناسیون کرونا در این کشور، احتمالاً از اواخر دسامبر و یا از اوایل ژانویه با اولویت گروه های حساس (به عبارتی افراد مسن با اولویت ۷۵ سال به بالا، کادر درمانی - بهداشتی، افراد بالای ۵۰ سال، افرادی که به واسطه شغل و حرفه خود در معرض انواع عفونت ها قرار دارند و همچنین افراد آسیب پذیر) و دومین مرحله واکسیناسیون عمومی در سطح گسترده تری احتمالاً از فصل بهار (بین ماه های آوریل و ژوئن) آغاز خواهد شد.

روسیه 

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که از هفته آینده واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از "واکسن اسپوتنیک وی" آغاز می‌شود.

وی افزود: حدود ۲ میلیون دوز "واکسن اسپوتنیک وی" تولید شده است؛ این امر به ما امکان می‌دهد که واکسیناسیون گسترده کرونا در روسیه را شروع کنیم. واکسیناسیون از ۲ گروه پرریسک شامل کادر درمانی و معلمان آغاز می‌شود.

روسیه  روز گذشته در یک نشست وبیناری با حضور نمایندگان آن کشور در سازمان ملل متحد، نخستین واکسن کرونای ساخت این کشور به نام «اسپوتنیک وی» را برای مجمع عمومی این سازمان رونمایی کرد.

«ولادیمیر پوتین»  بتازگی به سران کشورهای حاضر در نشست «جی-۲۰» گفت که روسیه آماده است تا واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی را به کشورهایی که به آن نیاز دارند عرضه کند.

وی افزود که روسیه در حال آماده ساختن واکسن سوم ضد کروناست.

انگلیس

به گزارش پایگاه خبری یورونیوز، انگلیس به عنوان اولین کشور جهان، واکسن کووید ۱۹ تولیدشده در شرکت‌های داروسازی فایزر و بایون‌تک را تایید کرد.

هفته گذشته، دو شرکت فایزر و بایون‌تک میزان کارآیی واکسن مشترک خود را ۹۵ درصد اعلام کردند. این میزان برای واکسن اسپوتنیک که در روسیه تولید شده، بیش از ۹۰ درصد اعلام شده است.

با صدور مجوز استفاده از واکسن فایزر بیونتک در انگلیس، وزیر بهداشت این کشور از آغاز عملیات تزریق واکسن کرونا از هفته آینده در این کشور خبر داد.

«مت هنکاک» وزیز بهداشت انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای افزود: این واکسن از طریق بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها و ابتدا بین افراد با سطح آسیب پذیری بالا توزیع می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: هرچند این واکسن افراد را از ابتلا به کرونا ایمن می‌کند اما نمی‌دانیم تا چه حد از میزان شیوع این بیماری در کشور جلوگیری می‌کند.

وزیر بهداشت انگلیس در عین حال به شرایط ویژه نگهداری واکسن فایزر که به سرمای منفی ۷۰ درجه نیاز دارد اشاره و عملیات توزیع این محلول دارویی را چالش‌برانگیز توصیف کرد.

آلمان

شبکه بی اف ام تی وی فرانسه به نقل از وزیر بهداشت آلمان گزارش داد: اوایل ماه آینده میلادی، نخستین شهروندان آلمانی در برابر بیماری همه گیر کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان در گفت‌وگو با رادیو سراسری آلمان گفت، به احتمال زیاد در اوایل ژانویه نخستین گروه پرخطر و همچنین بخشی از کادر بهداشت و درمان این کشور می‌توانند واکسینه شوند.

اسپانیا

به گزارش خبرگزاری افه؛ «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا پس از شرکت در نشست آنلاین گروه ۲۰ از طرح ملی خدمات رسانی ۱۳ هزار مرکز واکسیناسیون کووید-۱۹ از ژانویه ۲۰۲۱ میلادی (دی ماه ۹۹) به منظور سهولت دسترسی شهروندان این کشور خبر داد.

براساس این طرح، واکسیناسیون کرونا در این کشور از نخستین هفته سال۲۰۲۱ قابل اجرا خواهد بود و بخش قابل توجهی از مردم اسپانیا طی آن از هفته اول سال جدید میلادی، واکسینه خواهند شد.

بلژیک

به گزارش رسانه بلژیکی «لوسوآر»؛ الکساندر دکروو، نخست وزیر بلژیک با بیان اینکه آخرین جزئیات استراتژی واکسیناسیون کرونا هنوز از سوی قوای محتلف این کشور تصویب نشده است؛ اعلام کرد که که واکسیناسیون علیه همه گیری کووید ۱۹،  از ۵ ژانویه در این کشور آغاز می شود.

ایتالیا

به گزارش رادیو فرانسه؛   «روبرتو اسپرانزا» وزیر بهداشت ایتالیا، با بیان اینکه واکسن کرونا در این کشور رایگان خواهد بود؛  اعلام کرد که "کمپین واکسیناسیون بی سابقه ای" را در پایان ماه ژانویه (دی_ بهمن) با الویت گروه های پرخطر آغاز می کند.

اتریش

شبکه ال سی ای فرانسه گزارش داد: اتریش که در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد؛  قصد دارد کمپین واکسیناسیون خود را از ژانویه با الویت کارکنان خانه های سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال، افراد در معرض خطر و کادر بهداشتی - درمانی با هدف واکسینه کردن حداقل نیمی از جمعیت این کشور آغاز کند.   

اتحادیه اروپا روز گذشته پس از صدور مجوز استفاده از واکسن دو شرکت داروسازی فایزر و بایون‌تک در انگلیس، درمورد تایید شتابزده واکسن و رقابت بر سر آن هشدار داد؛  پلیس بین‌الملل (اینترپل) نیز روزگذشته به مقام‌های سراسر جهان درمورد تهدید گروه‌های جرایم سازمان یافته در جریان تلاش برای دستیابی به واکسن کووید – ۱۹ هشدار داد.

در این راستا، رئیس جمهوری فرانسه یادآور شد: کمسیون اروپا، توزیع دوزهای واکسن کرونا را در کشورهای عضو این اتحادیه بر اساس جمعیت آن ها، به منظور پرهیز از تنش و رقابت ناسالم بین آن ها بر عهده دارد.

نخست وزیر بلژیک افزود: نظر به این سطح از مشارکت چندجانبه، نزاعی بین کشورهای اروپایی درمورد واکسن کرونا وجود نخواهد داشت، اما واکسینه کردن صدها میلیون اروپایی چند ماه طول خواهد کشید.

اما آنچه اکنون کارشناسان و نهادها و سازمان های خدمات اجتماعی و بهداشتی غیر دولتی نگران هستند رقابت ناسلم شرکت ها و کشورها در تولید و. توزیع واکسن کرونا است که باید برای کنترل آن با نگاه انسانی و بشردوستانه تدابیر و اقداماتی مناسب از سوی نهادها وبین المللی و جامعه بین الملل صورت گیرد.   

برچسب‌ها قاره اروپا ویروس کرونا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا ویروس کرونا واکسن کرونا قاره اروپا ویروس کرونا واکسن کرونا اخبار کنکور واکسیناسیون کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا وزیر بهداشت یک میلیون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی زبردست در سخنانی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری طرح واکسیناسیون و ایمن‌سازی تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک روستایی در استان لرستان با استفاده از تمام توان‌بخش خصوصی و دولتی شروع شد.

وی افزود: طی هماهنگی صورت‌گرفته با دفتر بهداشت و مدیریت بیمارهای دامی سازمان دامپزشکی کشور، تأمین واکسن انجام شده است و از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه طرح واکسیناسیون رایگان تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک روستایی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری‌های به‌شدت کشنده جمعیت دام سبک است در راستای ایمن‌سازی دام‌های روستایی با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی و با استفاده از تمام توان‌بخش دولتی طرح ایمن‌سازی دام‌های سبک در استان از ابتدای سال جاری شروع شده است و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

زبردست، ادامه داد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک جز بیماری‌های ویروسی به‌شدت کشنده جمعیت دامی است که در چراگاه‌های مشترک با حیات‌وحش قابلت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات‌وحش را دارد و طی سنوات اخیر با واکسیناسیون گسترده توسط اداره کل دامپزشکی در جمعیت دام‌های سبک موردی از بیماری در حیات‌وحش استان گزارش نشده است.

وی از همه دامداران استان درخواست کرد که برای ایمن‌سازی رایگان دام‌ها با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6062828

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی فوتبال
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید