Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:38:20 GMT

طرح مشارکتی مقابله با کرونا در دشتستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۴۹۶۷

طرح مشارکتی مقابله با کرونا در دشتستان آغاز شد

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه جواد الائمه دشتستان در آیین آغاز این طرح اظهارداشت: در این طرح که با هدف مقابله با ویروس کرونا در همه نقاط شهرستان برگزار می شود ۱۰۰ پایگاه مقاومت مشارکت خواهند داشت.

سرهنگ نعمت الله غلامپور افزود: در این طرح که مزین بنام مبارک این شهید والامقام است همه فعالیتها داوطلبانه، جهادی و خودجوش با همکاری و هماهنگی کامل با مجموعه بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این طرح ۶۰۰ نفر بسیجی با سازماندهی خاص محله ای و با محوریت پایگاه همان محله شرکت خواهند کرد.

غلامپور افزود: برای عوامل اصلی و فرمانده های پایگاه های مقاومت امروز در مسجد امام علی( ع) برازجان ستاد مرکزی اجرای طرح جلسه توجیهی برگزار شد. 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: در این طرح  نیروهای بسیج مردمی با همکاری و همدلی با نیروهای بهداشت و درمان جهت ریشه کنی این ویروس در سطح شهرستان تلاش خواهند کرد.

ماریا خویشدوست افزود: همه ما باید این را باور کنیم که کرونا هنوز تمام نشده و همه باید جهت مقابله با آن تلاش کنند و هرکس در این خصوص به وظیفه خود عمل کند.

وی یادآورشد: در این طرح ۱۱ پایگاه بهداشت و درمان که ۲ پایگاه مرکزی و ۹ پایگاه  عملیاتی وارد عمل خواهند شد.

خویشدوست گفت: از مهمترین برنامه‌های این طرح می توان به بیماریابی گسترده تر، ارائه آموزش های لازم به بیماران و خانواده های آنها، حمایت از افراد پرخطر، شناسایی و حمایت بیمارانی که در زمینه های مالی، دارویی،آموزشی، خرید و تهیه مایحتاج ضروری نیاز به کمک دارند اشاره کرد.

وی ادامه داد: ابتدا نقاط پرخطر هر محله توسط پایگاه بهداشت همان محله شناسایی شده و به پایگاه مقاومت معرفی می شود و جهت شروع کار با هماهنگی هم کارها انجام می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از مردم خواست که با اجرای طرح همکاری کرده و همانطور که با همکاری های خوب خود در دوهفته اخیر در اجرای طرح تشدید مقابله با کرونا شاهد بهبود وضعیت شهرستان شدیم با این طرح نیز شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دشتستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دشتستان بوشهر ویروس کرونا دشتستان اخبار کنکور بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس عبادی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت است .

 


وی با بیان اینکه تعداد محدودی از پرستارانی که در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند ، افزود: در حال حاضر، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول خدمت هستند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یکی از چالش‌های جهانی است، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان