Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، حزب ندای ایرانیان به مناسبت سوم دسامبر(۱۳ آذرماه) روز جهانی معلولان با صدور بیانیه‌ای آورده است: جامعه‌ای که در آن فرصت‌ها بر مبنای شایستگی توزیع شود مجالی برای تبعیض باقی نمی‌گذارد، بی‌عدالتی و کمرنگ شدن فرصت‌های برابر اقشار مختلف جامعه ایران را با تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌های زیادی روبرو کرده و نباید فراموش کنیم که توصیه‌ها و تلاش‌های حزب ندای ایرانیان درگام اول در خدمت به اصل مهم و جامع رفع تبعیض است و از هر مناسبتی برای تحقق این هدف به سادگی عبور نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حزب ندای ایرانیان با تکیه بر بند ۱۰ مرامنامه‌ خود که متضمن حصول جامعه‌ای عادلانه و بدون تبعیض برای همه‌ی ایرانیان است و به عنوان یک حزب اجتماعی در روز جهانی معلولان، بر خود وظیفه می‌داند در راستای احقاق حقوق ایشان قدم برداشته و با استفاده از تمام ابزارهای قانونی، صدای این قشر پرتوان،تلاشگر، پرافتخار اما آسیب‌پذیر را به گوش مسئولان رسانده و بر خواسته‌های‌شان جامه‌ عمل بپوشاند.

براساس این گزارش، کمیسیون فرهنگی اجتماعی حزب ندای ایرانیان حسب تذکر، تدبر و تفحص در این خصوص از نهادهای نظارتی، سازمان بازرسی و قوه‌ قضاییه درخواست کرد بر حسن اجرای قانون جامع حمایت از معلولان بیش از پیش اهتمام ورزد چون علی‌رغم گذشت سه سال از تصویب قانون مذکور بخش‌های زیادی از آن از دید سیاست‌گذاران و البته مجریان مغفول مانده است.

این حزب در ادامه بیانیه اعلام کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی تأمل‌برانگیز ابراز داشته است که ۹۶.۶۵ درصد جامعه افراد دارای معلولیت از حمایت بهزیستی در دوران اپیدمی کرونا محروم بوده‌اند و ۸۰ درصد خانواده‌های معلولان نیاز به کمک فوری دارند؛ و از سوی دیگر تنها ۱۰ درصد از بودجه قانون حمایت از معلولان در سال ۹۹ تأمین شده است. این مسئله حزب ندای ایرانیان را بر آن داشت تا در موسم تدوین بودجه ۱۴۰۰ به "نمایندگان مجلس شورای اسلامی" درخصوص لزوم تخصیص بودجه مناسب و به "دولت" در خصوص تأمین اعتبار تخصیصی یادآور شود جامعه معلولان، جامعه ده‌میلیونی کشور عزیزمان ایران، امروز در مضیقه معیشتی قرار گرفته است، آن‌چنان‌که بودجه تخصیصی کفاف بسیاری از مسائل از جمله بیمه‌های درمانی و توان‌بخشی معلولان را نمی‌دهد و لازم است در چنین شرایطی با جلوگیری از هدر رفت منابع در بخش‌های کم اهمیت‌تر، معیشت جامعه معلولان را بدل به اولویتی مهم در کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی کنند.

حزب ندای ایرانیان در بخش دیگری از بیانیه از ریاست امور استخدامی کشور تقاضا کرد تا قوانین مصوب مبنی بر به کارگیری سه درصدی معلولان در ادارات کشور را بررسی و بر اجرای دقیق آن اهتمام ورزد.

در ادامه بیانیه آمده است: ما معتقدیم ملاک قیاس افراد، ارزش‌های والای انسانی است و لذا هیچ محدودیت جسمی و ذهنی را دلیلی بر محرومیت از اقتضائات رفاهی ندانسته و تلاش می‌کنیم تا با کنش‌های جمعی‌مان این مسئله را در جامعه نهادینه کنیم و از نادیده گرفته شدن، کم انگاشته شدن و کنار گذاشته شدن این قشر پرتوان بکاهیم، همچنین کلیه نهادهای آموزشی، صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و... را به این اصل انسانی فرا می‌خوانیم تا با استفاده از امکانات موجود، جامعه را برای معلولان، امن‌تر و دلپذیرتر کنند.

حزب ندای ایرانیان یادآور شد: سال‌هاست مناسب‌سازی شهری برای جامعه معلولان تبدیل به مطالبه حداکثری این جامعه شده است اما شوربختانه حتی در کلان‌شهرها مورد کمترین توجه کارگزاران امور شهری قرارگرفته است. حزب ندای ایرانیان از کلیه اعضای شوراهای شهر تقاضا دارد مسئله مناسب‌سازی شهری و دسترسی آسان جامعه معلولین به حمل‌ونقل عمومی آن‌چنان‌که در قانون جامع حمایت از معلولان نیز آمده را در اولویت‌های تصمیم‌سازی‌های خود قرار داده و از انزوای این جامعه سربلند پیشگیری کنند.

حزب ندای ایرانیان این حزب را برآمده از آحاد ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد:حزب ندای ایرانیان بالتبع برای آسایش و رفاه همه ایرانیان قدم خواهد برداشت چنانکه در سال ۹۶ در چارچوب درخواست از نمایندگان جهت تسریع تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان در کنار جامعه معلولان ایستادیم و هم صدا با ایشان حقوقشان را مطالبه کردیم امروز نیز از وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور برای حمایت از سمن‌های فعال در این حوزه و همه سازمان‌های مردم نهاد تقاضا داریم دست یاری به یکدیگر دهند و امور بر زمین‌مانده جامعه معلولان را با توان و پشتکار همیشگی‌شان مرتفع سازند.

به گزارش ایرنا، ۱۳ آذر (سوم دسامبر)‌از سوی سازمام ملل متحد روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حزب ندای ایرانیان روز جهانی معلولان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حزب ندای ایرانیان روز جهانی معلولان قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حزب ندای ایرانیان روز جهانی معلولان قوه قضاییه اخبار کنکور روز جهانی معلولان حزب ندای ایرانیان جامعه معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست

وزیر  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص نظرش در مرود اجرای طرح نور و برخورد با بی حجابی با بیان اینکه من در این خصوص نظرات خاص خودم را دارم، گفت: اما چون در حاکمیت هستم و در بالاترین سطح از دفتر مقام معظم رهبری گرفته تا دولت و مجلس و قوه قضائیه به مقامات دسترسی دارم نقطه نظرات خودم را که صریح هم هست  منتقل می کنم. هم کارهای درست را می گویم و هم رفتارهای نادرست را منتقل و بیان می کنم. 

وی افزود: بنابر این وقتی می‌توانم درون حاکمیت نگاه و انتقادها و نظرات اصلاحی خودم را بگویم، قاعدتاً نباید در بیرون از حاکمیت و در رسانه آنها را بگویم چون قضاوت در حوزه رسانه ممکن است معنای دیگری داشته باشد.

ضرغامی با تأکید بر اینکه معتقدم بلای جان قوانین خوب و راهبردهای لازم کشور اشکالاتی است که در حوزه رویه ها و روش‌ها و نبود آنها وجود دارد، اظهار داشت: من در این مورد مقاله‌های زیادی دارم. در دنیا اگر یک قانون تصویب می‌کنند صد رویه برای آن می‌نویسند و اصلا یک عده در دنیا به رویه نویس‌های خبره شناخته شده‌اند ولی ما در جمهوری اسلامی اینطور نیستیم. یعنی کلی قانون داریم اما وقتی می‌گوییم یک رویه و روش مناسب و بدون اشکال کجاست که آن‌را اجرا کنیم، هیچ چیزی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این مسئله و نقص منحصر به موضوع عفاف و حجاب هم نیست و در تمام کشور متاسفانه جاری است. من پرچمدار توجه به رویه و روش هستم و سعی می‌کنم برخی جزئیات را تا آخر خودم  ورود کنم برای یانکه می‌دانم حرف خوب اگر بد اجرا شود مشکلات زیادی ایجاد می کند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: حجاب یک مسئله شرعی است و مورد توجه بزرگان کشور است و هرگونه اقدامی را که بر اساس قانون اجرا می‌شود،  همه قبول دارند که باید  بر مبنای رویه و ورش درستی باشد.

ضرغامی گفت: چندی پیش یک مورد شخصی برای خود من پیش آمد که برای دوستان عزیز ما قابل دفاع نبود و من انرا منتقل کردم که  بازتاب خوبی هم داشت و رئیس کلانتری محل در خانه آن فرد حاضر شدند و عذرخواهی کردند  و گفتند ما در این برخورد اشتباه کردیم. این خیلی خوب است و باید در همه امور رخ دهد.

وزیر  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه ما باید مردم را به هم نزدیک کنیم، به ذکر تجربه‌ای پرداخت و اظهار داشت:  من زیاد پیاده روی میکنم و هفته قبل در خیابان بسیاری از مردم در مورد طرح حجاب و عفاف با من صحبت کردند. در چهار راه طالقانی هم چهار نفر از خواهران محجبه مجری طرح حجاب و عفاف با من صحبت کردند و حرف‌هایشان را زدند. من دیدم از خانمی که انتقاد داشت تا این خواهران مأمور حرف‌های شنیدنی دارند و ما باید آنها را به هم نزدیک کنم.

وی گفت: اگر مدیریت این برنامه توانست اینها را به هم نزدیک کند موفق می‌شود چون ما نیاز به وحدت داریم و این مسئله مورد توجه اصولی رهبری است و آنقدر که ایشان به این امر اشاره می‌کنند دیگران توجه ندارند. لذا ما باید دلها را نزدیک و رفتارهای نادرست را اصلاح کنیم تا موضوع حجاب و عفاف درست به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه