Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@01:09:25 GMT

چند معلول در پایتخت زندگی میکنند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۲۱۷

به گفته معاون توانخبشی سازمان بهزیستی استان تهران، در پایتخت ۱۹۸ هزارو ۸۳۱ معلول زندگی می کنند. ناطقان: سید احمد خادم گفت: در پایتخت نوع معلولیت افراد در گروه‌های بینایی، جسمی-حرکتی، ذهنی، روانی، شنوایی، صوتی-گفتاری و سایر تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: ۶ هزارو ۸۵۳ زن و ۱۱ هزارو ۳۸۶ مرد دچار معلولیت بینایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مقام مسئول در سازمان بهزیستی ادامه داد: افرادی که معلولیت جسمی-  حرکتی دارند در مجموع ۶۷ هزارو ۳۴۱ نفر هستند که به تفکیکی جنسیتی شامل ۲۵ هزارو ۵۷۶ زن و ۴۱ هزارو ۷۶۵ مرد می‌شوند.

معاون توانخبشی سازمان بهزیستی استان تهران اظهار کرد: معلولیت ذهنی یکی دیگر از گروه‌های معلولیت ماست که در پایتخت ۱۷ هزارو ۸۴۲ زن و ۲۷ هزارو ۳۷۹ مرد را شامل می‌شود.


خادم گفت: افرادی که دارای معلولیت رانی هستند در مجموع ۱۲ هزارو ۲۰۵ نفرند که ۳ هزارو ۲۷۳ نفر از آن‌ها زن و بقیه مرد هستند.

وی افزود: در پایتخت ۱۰ هزارو ۸۸۷ زن و ۱۳ هزارو ۹۲۲ مرد دچار معولیت‌های شنوایی هستند.


این مقام مسئول در سازمان بهزیستی درباره معلولیت صوتی- گفتاری ادامه داد:۲۹ هزارو ۵۴۷ که شامل ۱۱ هزارو ۹۸۲ زن و ۱۷ هزارو ۵۶۵ مرد هستند، بهاین معلولیت دچارند.

معاون توانخبشی سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به گروه معلولیتی سایر اظهار کرد: در مجموع هزارو ۴۶۹ نفر دچار سایر معلولیت‌هایی هستند که در سایر گروه‌ها قرار می‌گیرند.

خادم در پایان گفت: در پایتخت ۱۹۸ هزارو ۸۳۱ معلول که شامل ۷۷ هزارو ۱۹۲ زن و ۱۲۱ هزارو ۶۳۹ مرد است، زندگی می‌کنند. منبع: میزان برچسب ها: معلول ، پایتخت ، زندگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معلول پایتخت زندگی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟

حسین ایمانی جاجرمی، جامعه‌شناس درباره کیفیت زندگی در تهران به خبرآنلاین می‌گوید: کیفیت زندگی در شهر تهران کاهش یافته است. ساخت و ساز شهری مبتنی بر طبیعت تهران نیست. رود دره‌ها به‌کانال‌های فاضلاب تبدیل شده است. فضاهای اطراف رودخانه‌های تهران رها شده است. تهران شهر زخمی شده‌ای است که طرح‌های نجات در آن اجرا نشده و طرح جامع اول تهران متوقف شده است. اینجا بزرگراه‌ها ساخته شده اما بدون اینکه بدانند هدف از آن چه بوده است. زمانی هم شهرداری تهران مایل نبوده شهر طرح داشته باشد چون می‌خواسته تراکم فروشی کند. بخش عمده‌ای از مشکلات تهران مربوط به‌همین طرح‌های زخمی شده و رها شده است. الان هم تهران طرح ندارد.

او در پاسخ به این سوال که کدام شهر می‌تواند به جای تهران پایتخت ایران شود، بیان می‌کند: غیرممکن است. شما برای این کار پول ندارید. هر جای دیگر را هم برای پایتخت شدن انتخاب کنید دوباره همین مشکلات در آن تکرار می‌شود.

این کارشناس در خصوص اینکه زمان آقای احمدی‌نژاد کار انتقال پایتخت شروع شد، حتی معاونت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌اصفهان و شیراز منتقل شدند، و ادامه آن روند موفق می‌شد، می‌گوید: نه، آن اقدامات پشتوانه مطالعاتی نداشت. ضمن آنکه باید اراده سیاسی کل حاکمیت درباره انتقال پایتخت اجرا می‌شد. دولت به‌تنهایی قادر به‌این کار نیست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896046

دیگر خبرها

  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • هیچ رسانه بی‌طرفی در جهان نداریم/ دیپلماسی رسانه‌ای ۳ جزء دارد +فیلم
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد