Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: شفافیت را باید به بخش‌ها، ابعاد و لایه‌های مختلف تقسیم کنیم و اگر بگویم مطلقاً شفافیت وجود نداشته باشد حرف اشتباهی زده‌ایم و اگر هم بگویم مطلقاً شفافیت باشد این حرف هم اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که ممکن است شفافیت در حوزه‌های امنیتی و نظامی عواقب بدی برای نظام داشته باشد و ممکن است معاندین سواستفاده کنند و از سوی دیگر آشکار بودن رأی در امورات ارزشی، حیثیتی و بین‌المللی مانند FATF و CFT و برجام هم منجر به سواستفاده خواهد شد.

وی افزود:‌نمی‌توانیم مطلقاً بگوییم که شفافیت آری و مطلق هم نمی‌توانیم بگوییم شفافیت خیر، اما در مجموع محاسن شفافیت بسیار بیشتر از معایب آن است.

نماینده اصفهان در مجلس گفت: شفافیت باید باشد ولی نباید نگاه مطلق به آن داشت و عده‌ای بگویند که آرا را در همه ابعاد بایستی مشخص باشد. چرا که ممکن است عده‌ای براساس علم روانشناسی پیش‌بینی کنند که نماینده‌ای یا نمایندگان در موضوع بعدی چگونه رأی می‌دهند و سپس ممکن است مهندسی آرا کرده و دشمنان از شفافیت آرا سواستفاده کنند که این استفاده بسیار بیشتر از استفاده مردم خواهد بود.

میرزایی تصریح کرد: ممکن است یک طرح یا لایحه به نفع مردم باشد ولی با هجمه رسانه‌ای و مهندسی رسانه‌ای منفعت عمومی را منتفی کنند. 

وی افزود: اگر شفافیت آرا را در مجلس آغاز کنیم قطعاً به سایر قوا هم خواهد رسید.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: اگر شفافیت را به حوزه اموال مسئولین، حقوق و دستمزد و مزایا و مأموریت‌ها ببریم هم برای دستگاه‌ها مطلوب است و هم برای مردم؛ ولی وقتی به شفافیت آرا برسیم باید بدانیم که برخی آرا باید مخفی باشد تا دشمنان حرکات بعدی ما را تشخیص نداده و امکان پیش‌بینی ما با جهان خارج در مبادلات سیاسی را نداشته باشند.

میرزایی در پایان گفت: شفافیت نمایندگان برای ملت باید به گونه‌ای باشد که عملکرد آنان مثل آینه و آب روشن باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اصفهان مجلس حسین میرزایی طرح شفافیت آرا شفافیت آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد/ ممکن است دچار چالش شویم