Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم اندیشی رئیس فدراسیون کشتی با نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور دکتر غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و مهندس رحمت الله نوروزی نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی وضعیت ورزش کشتی در دفتر مهندس برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا دبیر در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه کشتی در استان گلستان و ظرفیت بالای این استان برای پیشرفت در این رشته گزارش کاملی را در مورد مشکلات حال حاضر کشتی کشور از جمله کم شدن جمعیت کشتی گیر را ارائه داد.

وی قول داد تا فدراسیون کشتی در زمینه آموزش مربیان استان در بحث پایه کمک های لازم را به کشتی استان گلستان انجام دهد و از مربیان برتر استان برای حضور در مسابقات و اردوهای تیم های ملی دعوت به عمل آورد.

نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز قول دادند هم در ظرفیت استانی و هم در ظرفیت ملی به کشتی و فدراسیون کمک کنند.

منتظری و نوروزی همچنین قول دادند که از ظرفیت های استانی برای شرکت تیم گلستان در لیگ برتر کشتی استفاده کنند و همچنین میزبان مسابقات مهم بین المللی در این رشته باشند.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا مجمع نمایندگان استان گلستان، همراه با مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیأت کشتی این استان جلسه ای را در مورد بررسی مشکلات کشتی گلستان در محل فدراسیون کشتی برگزار نمایند.

* دیدار دبیر با مسئولان شورای شهر و شهرداری گلستان

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در ادامه حضور خود در استان گلستان با مسئولان شورای شهر و شهرداری گرگان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس فدراسیون کشتی در این جلسه گفت: هر جا که می روم حتما باید اعضای شورای شهر و شهردار را ببینم، زیرا می دانم که شورا و شهرداری چه ظرفیتی دارند و چه کمکی می توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری به تیم بسکتبال شهرداری گرگان کمک می کند که کار بسیار خوبی است و از این بابت تشکر می کنم اما باید به کشتی که ورزش ملی و پرافتخارترین رشته ورزشی ایران محسوب می شود و جایگاه بالایی در میان مردمان استان گلستان نیز دارد نیز کمک و توجه ویژه شود.

در ادامه این جلسه مسئولان شورای شهر و شهرداری گرگان نیز گفتند در اولین فرصت رئیس هیأت کشتی به همراه اداره کل ورزش و جوانان استان یک طرحی را برای کمک به کشتی استان تهیه و پس از نظارت فدراسیون کشتی به شورای شهر به جهت تصویب ارائه دهند تا شهرداری نیز بتواند در راستانی آن طرح به کشتی استان کمک کند.

همچنین در این جلسه مسئولان شهرداری قول دادند که به خانه کشتی گرگان که هم اکنون زیرنظر این نهاد اداره می شود نگاه ویژه تری داشته باشند.

* استاندار گلستان: آماده کمک به پیشرفت کشتی گلستان هستیم

رئیس فدراسیون کشتی همچنین در این سفر با استاندار گلستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر در این جلسه که قاسمعلی برزمینی مدیرکل ورزش و جوانان و محمدحسین ملاح رئیس هیأت کشتی استان گلستان نیز حضور داشتند با اشاره به سابقه درخشان کشتی در استان گلستان گفت: قهرمانان بزرگی همچون رضا سوخته سرایی، اویس ملاح، برادران مومنی، حسن طهماسبی، جلیل جهانشاهی در کشتی استان گلستان و گرگان درخشیده اند، اما در حال حاضر کشتی استان نیاز به یک تحول اساسی دارد.

دبیر تصریح کرد: به منظور حمایت از کشتی استان به گلستان سفر کرده ام و سعی می کنم در تمام جلساتی که برگزار خواهم کرد مسئولان استان را مجاب به حمایت بیشتر از ورزش ملی کشور کنم.

وی ادامه داد: گلستان نیز همچون مازندران دارای پتانسیل بسیار بالایی در کشتی است و باید دست به دست هم بدهیم تا به دوران بزرگی خود در کشتی باز گردد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه سال های گذشته تیم های گلستانی در لیگ حضور داشتند اظهار داشت: حضور یک تیم از یک استان در لیگ برتر کشتی می تواند کمک بسیاری به رشد و توسعه کشتی در آن منطقه کند و امیدوارم که بار دیگر شاهد حضور تیم های خوب گلستانی در لیگ برتر کشتی آزاد باشیم.

حق شناس استاندار گلستان نیز ضمن اعلام حمایت از ورزش ملی کشور در استان گفت: از هیأت کشتی استان و اداره ورزش و جوانان می خواهم برنامه های خود را به استانداری ارائه دهند تا پس از بررسی بتوانیم کمک های لازم را به کشتی استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: از حضور تیمی از استان گلستان در لیگ برتر کشتی حمایت می کنم و امیدوارم که سال آینده بتوانیم نماینده ای از استان در این رقابت ها داشته باشیم.

استاندار گلستان در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی با دستگاه های ذیربط، هرگونه کمکی که لازم باشد به کشتی استان خواهیم کرد تا این رشته به جایگاه اصلی خود در گلستان بازگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا دبیر استاندار گلستان استانی ورزشی رئیس فدراسیون کشتی لیگ برتر کشتی استاندار گلستان کشتی استان ورزش و جوانان استان گلستان شورای شهر گلستان نیز هیأت کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدیقی: حضور این حجم از تماشاگر در اسفراین اتفاق کم‌نظیری بود

رئیس فدراسیون ووشو گفت: حضور این حجم تماشاگر نه تنها در کوراش بلکه حتی در میزبانی رشته‌های رزمی دیگر اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است. - اخبار ورزشی -

امیر صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش جام پوریای ولی در اسفراین اظهار داشت: فکر می‌کنم اتفاق به یادماندنی در کشورمان رقم خورد و میزبانی آبرومند و در خور شان قهرمانان و ورزشکاران بین‌المللی اتفاق افتاد. گود چشمه زینل خان اسفراین یک میراث فرهنگی است و فکر می‌کنم این اتفاق و توجه ویژه از سوی رسانه‌ها به ویژه مسئولان ورزش کشور و حمایتی که شخص وزیر ورزش از این رویداد داشتند، توجهات را به این مکان فرهنگی و به نوعی تاریخی جلب کرد.

وی تصریح کرد: ایران کشور پهناوری با فرهنگ‌ها و تاریخچه‌های متفاوت است و کوراش در خراسان بزرگ بسیار محبوب است و فدراسیون ووشو توانست با رایزنی با فدراسیون بین‌المللی کوراش و همکاری اداره کل ورزش استان خراسان شمالی این رویداد را برگزار کند. مردم استقبال بسیار خوب و فراتر از انتظاری داشتند. مسابقات در دو روز برگزار شد و به گفته مسئولان شهر اسفراین در روز نخست قریب به 30 هزار نفر و در روز دوم بیش از 50 هزار نفر مسابقات را دیدند و در طول روز از این بازی‌ها بازدید داشتند.

معرفی برترین‌های مسابقات بین‌المللی کوراش جام پوریای ولی

 

رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد: حضور این تعداد تماشاگر نه تنها در کوراش بلکه حتی در میزبانی رشته‌های رزمی دیگر اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است. تا به حال در رشته‌های رزمی رویدادی را نداشتیم که این تعداد تماشاگر داشته باشیم. در مجموع خیلی اتفاقات خوبی افتاد و حتی استاندار، فرماندار و همه مسئولان محلی و مدیرکل ورزش علاقمند هستند هر ساله این رویداد را برگزار کنیم و این مسیر را به نوعی شکل بدهیم. یک مقدار بحث‌های سخت‌افزاری برای فدراسیون سخت بود، اما خدا را شکر این اتفاق تاریخی رقم خورد.

صدیقی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد بیشتر از بحث نتیجه و عملکرد، در برگزاری این رویداد به دنبال معرفی این مکان فرهنگی بودند، گفت: تورنمنت بین‌المللی علاوه بر اینکه یک ظرفیت فنی برای ورزش است، یک ظرفیت بین‌المللی نیز برای داشته‌های ایران ایجاد می‌کند. دوست داشتیم تصاویر و اخبار برگزاری این رویداد که منعکس می‌شود در ذهن عموم خانواده این ورزش در سطح جهانی شکل بگیرد و به یاد داشته باشند و بدانند که ایران همیشه میزبان شایسته‌ای است و داشته‌های بزرگی دارد.

وی با اشاره به تاثیر برگزاری این رویداد عنوان کرد: تبدیل یک رویداد محلی به یک رویداد بین‌المللی در منطقه خراسان شمالی کار بزرگی بود و این ارزش را داشت که نگاه فدراسیون به این باشد که از این ظرفیت برای معرفی هر چه بیشتر توانمندی کشورمان استفاده کند.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص عدم حضور وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: آقای وزیر و هیئت همراه روز جمعه از ساعت 4 صبح در فرودگاه مهرآباد بودند، اما متاسفانه به دلیل شرایط جوی پرواز صورت نگرفت. شرایط آب و هوایی در آن تاریخ برای ما نیز کار را سخت کرد. الحمدالله که شاهد بارش رحمت الهی بودیم، اما بارش‌های زیاد یک مقدار سازماندهی مسابقات را پیچیده کرد و حتی این موضوع باعث شد در روز دوم تماشاگری بیشتری نیاید.

صدیقی تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر برودت هوا و سرما صورت نمی‌گرفت، حتی تا 70 هزار نفر برای تماشای مسابقات می‌آمدند. در نهایت پرواز تهران به بجنورد کنسل شد و چند ساعتی آقای وزیر و هیئت همراه در فرودگاه بودند و در نهایت متاسفانه نتوانستند حضور داشته باشند، اما هم اخبار را دنبال کردند و هم تماس تلفنی گرفتند. در نهایت نیز کمک خوبی برای تجهیز و به روز رسانی آن گود تصویب کردند و مبلغ سه میلیارد را برای این میراث فرهنگی در نظر گرفتند.

وی در خصوص واکنش کشورهای خارجی به محل برگزاری مسابقات گفت: واقعاً اکثر ورزشکاران از حضور این تعداد تماشاگر تعجب کرده بودند و تا به حال چنین جمعیتی حتی در رویدادهای بین‌الملل ندیده بودند. وقتی شرایط و مدل گود را دیدند، می‌گفتند این مکان آنها را یاد کلوسئوم رم باستان می‌اندازد که گلادیاتورها در آن نبرد می‌کردند. همزمان با این مسابقات هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کوراش در امارات جلسه داشت و آنجا تصاویر را تمام اعضای و رئیس فدراسیون جهانی دیدند و از این ظرفیت ابراز تعجب کرده بودند.

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص احتمال ثبت چنین رویداد در تقویم فدراسیون جهانی گفت: علاقمند هستیم این اتفاق بیفتد، اما باید روی شرایط تقویم بررسی کنیم. این اتفاق می‌تواند شدنی باشد و علاقمندی آن نیز وجود دارد. با توجه به میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در خردادماه انتظارات خیلی بیشتر از ایران خواهد بود و باید دست به دست هم بدهیم و حمایت بیشتری از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بگیریم و این میزیانی را یک رویداد تاریخی کنیم. در تمام دنیا شهرداری‌ها میزبان رویدادها هستند و فکر می‌کنم اگر شهرداری تهران نیز به ما برای هر چه باشکوه‌تر شدن مسابقات کمک کند؛ تهران هم ظرفیت بی‌نظیری خواهد بود. علاقمند هستیم مسابقات اسفراین را تبدیل به یک تورنمنت سالیانه کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با دبیر کل مجمع تقریب/تمجید از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار
  • دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش
  • صدیقی: حضور این حجم از تماشاگر در اسفراین اتفاق کم‌نظیری بود
  • دیدار استاندار یزد با خانواده های شهدای ارتش
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا| کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز توسط نمایندگان کشورمان
  • دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرش‌آرا مشهد
  • پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم
  • حضور وزیر ورزش در جمع ملی‌پوشان فوتسال؛ شمسایی: هیچ چیزی جلودار ما نیست
  • اعضای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون شطرنج مشخص شدند