Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@22:01:48 GMT

روایتی از سیل جهاد‌ی‌ها در آبگرفتگی خوزستان+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۳۰۹

روایتی از سیل جهاد‌ی‌ها در آبگرفتگی خوزستان+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با ورود یک سامانه بارشی قوی به خوزستان در اوایل هفته جاری حدود ۲۰ شهرستان درگیر آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی شدند.

در این بین ماهشهر با بیشترین میزان بارندگی و بندر امام خمینی(ره) و چمران نیز در آب فرو رفتند. در این بین با ورود آب به منازل مسکونی بسیاری از شهروندان دچار خسارت‌های جدی و شدیدی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان اهواز نیز که سال‌های زیادی است به دلیل نداشتن شبکه استاندار دفع آبهای سطحی با بارش‌های چند ساعته غرق در آب می‌شود و علاوه بر آبگرفتگی معابر، خانه‌های مردم در آب فرو می‌روند.

آب گرفتگی شدید شهر چمران بندر ماهشهر

پس از بارش شدید باران در شهر چمران بندر ماهشهر طی ۲۴ ساعت گذشته، تمام معابر و مغازه‌های این شهر زیر آب رفت.
 

 

در این میان نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و گروه‌های جهادی بسیج وارد میدان عمل شدند تا علاوه بر ایجاد دلگرمی برای مردم برای رفع مشکلات بوجود آمده گام بردارند.

حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در میان مردم آسیب دیده از باران 

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فر این روزها بدون وقفه بدون آنکه اجازه دهد چکمه‌هایش خشک شوند، خانه به خانه مردم متاثر از باران سر میزند تا علاوه بر بازدید از وضعیت موجود باعث دلگرمی آن‌ها شود.

بارش باران در سراسر کشور موجب خوشحالی مردم و کشاورزان می‌شود اما چند سالی است که مردم خوزستان به ویژه اهواز با بارش باران و به دلیل نبود سیستم فاضلاب و دفع آبهای سطحی مناسب دچار مشکلات و ضررهای فراوانی می‌شوند.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی نماینده ولی فقیه در استان خوزستان شب گذشته در منازل مردم آسیب دیده و متاثر از بارش‌ها در منطقه کمپلو اهواز رفته تا از نزدیک وضعیت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

 

بازدید شبانه نماینده ولی فقیه از مناطق به زیر آب رفته بندر امام

 

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، بامداد سه‌شنبه برای بازدید از مناطق به زیر آب رفته و درگیر آبگرفتگی و همچنین نظارت بر نحوه امدادرسانی به شهروندان در بندر امام خمینی(ره) حضور یافت.

 

مدیریت میدانی فرمانده سپاه خوزستان برای رفع مشکلات آبگرفتگی بندر امام(ره)

بسیج و سپاه منطقه نیز با تمام توان و امکانات در صحنه حاضر شدند تا به هر طریق ممکن زندگی مردم آسیب دیده از باران را به حالت عادی بازگردانند و برای محقق شدن این هدف فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در وسط آبگرفتگی‌ها مقر فرماندهی را بپا کرد.

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان، صبح امروز از مناطق آب گرفته شهرستان‌های ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) بازدید کرد و برای رفع مشکل آبگرفتگی هنوز در منطقه حضور دارد.

 

 

تلاش بدون وقفه سپاه برای تخلیه آب در بندر امام خمینی(ره)

بزرگترین پمپ کف کش برای تخلیه آب از بندر امام توسط سپاه خوزستان با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر(عج) بامداد امروز نصب شد.

 

 

طلاب جهادی در کنار مردم اهواز

طلاب جهادی با تمام قدرت به میدان آمدند تا با همکاری و همراهی هلال‌احمر در کنترل این بحران قدم بردارند آنها از ابتدای بارش باران و مواجه شدن با آبگرفتگی، قرارگاه کمک‌رسانی تشکیل و ۳ نقطه هدف کمپلو_شیخ‌بها، شهرک‌اهواز و کوی علوی مشخص کردند.

 

حضور گروه‌های جهادی

گروه‌های جهادی و بسیجی هم مانند همیشه بی درنگ در صحنه حاضر شدند تا کمک حال مردم برای رفع مشکلات پیش آمده باشند.

با گذشت پنج روز از بارندگی شدید در اهواز برخی مناطق این شهر هنوز درگیر آبگرفتگی شدید هستند و آب وارد منازل مردم شده است.

بارندگی‌های دو روز گذشته در اهواز علاوه بر معابر، باعث ورود آب به برخی منازل شد که در پی آن گروه‌های جهادی برای امدادرسانی بسیج شدند. پخت غذای گرم، تهیه آب، مواد غذایی، پتو و.... از جمله خدمات گروه‌های جهادی به مردم گرفتار در سیل است.

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان اهواز سامانه بارشی آبگرفتگی منازل نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بندر امام خمینی ره گروه های جهادی فرمانده سپاه برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم اهواز برای حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع و خروش مردم اهواز به منظور حمایت از حمله موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی امشب برگزار می‌شود.

این تجمع رأس ساعت ۲۰:۳۰ در خیابان طالقانی، حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد.

بامداد امروز نیز اقشار مردم خوزستان در شهرهای مختلف با شنیدن اخبار آغاز عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی، در میادین اصلی تجمع و شادمانی کردند.

اقدام سپاه در پاسخ به حمله موشکی اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از مستشاران کشورمان صورت گرفت.

کد خبر 6077763

دیگر خبرها

  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • «وعده صادق» سپاه باعث خوشحالی مردم شد
  • تجمع و شادی مردم بندر بوشهر در حمایت از عملیات انتقامی سپاه
  • تجمع مردم اهواز و اصفهان در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • تجمع مردم اهواز برای حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانش آموزان اهواز در حمایت از حملات پهپادی سپاه پاسداران
  • اجتماع مردم اهواز در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • حمایت مردم انقلابی اهواز از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی