Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - علی‌رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی انصاف درجه یک، دو و سه همچنان برخی با بی‌توجهی‌ها همچنان فعالیت مخفیانه و در خفایا دارند و به تعطیلات دو هفته‌ای آنچنان روی خوشی نشان نمی‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، این طور که مشخص است این روزها در اردبیل نه چرخ مبارزه با کرونا می‌چرخد و نه چرخ اقتصادی بازاریان و کسبه‌ها؛ تا جایی که دیگر برخی از بازاریان پشت کرکره‌های بسته به فعالیت خود ادامه می‌دهند و وضعیتی که به نوعی بازی با جان مردم است را نادیده می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آری، علی‌رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی انصاف درجه یک، دو و سه اما همچنان برخی با بی‌توجهی‌ها همچنان فعالیت مخفیانه و در خفایا دارند و به تعطیلات دو هفته‌ای آنچنان روی خوشی نشان نمی‌دهند.

البته از سوی دیگر قضیه هم که نگاه می‌کنیم اصنافیان و بازاریان به دلیل نبود درآمد ثابت و وضعیت معیشتی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند که به دلیل عدم حمایت‌های لازم آنان را مجبور به این اقدام با ریسک و پرخطر کرده است.

وضعیتی که می‌تواند هم سبب به ضرر انداختن جان خود و دیگران شود و هم با اعمال جریمه و حتی پلمب روبه‌رو شود اما همچنان به خاطر برخی مشکلات ادامه دارد و در این زمینه نیاز به برخی حمایت‌ها از سوی دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های اجرایی لازمه اساسی است.

شرط منطقی تعطیلی کسب و کارها حمایت از مردم است

در این باره یکی از شهروندان اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: مردم باید همکاری‌های لازم را برای کاهش ابتلا و شیوع ویروس کرونا به‌کارگیرند و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند چرا که تنها راه نجات کشور تعطیلی شهر و در خانه ماندن است.

وی ادامه می‌دهد: در راستای حل مشکلات اعم از برگشت چک‌ها، خرید کالاهای اساسی خانه، تأمین وسایل مورد نیاز اعضای خانواده‌ها انتظار می‌رود دولتمردان و مسئولین حمایت‌های لازم را از ما داشته باشند و وضعیت ما را دریابند که هم‌اکنون ما در شرایط کنونی قادر به پرداخت وام‌های عقب مانده و وصول چک‌هایمان نیستیم.

این شهروند می‌گوید: تعطیلی کسب و کارها به شرطی عاقلانه و منطقی است که در عمل حمایت‌های مطلوبی از صاحبان این کسبه‌ها نیز محقق شود تا بتوانیم با همکاری و مشارکت در کنار یکدیگر ویروس کرونا را شکست داده و از انتقال زنجیره این ویروس جلوگیری به عمل آوریم.

بازگشایی پنهانی اصناف تعطیلی‌ها را ادامه‌دار می‌کند

شاپور رضایی‌افشار رئیس اتاق اصناف استان اردبیل در این باره از پلمب 15 روزه اصناف در تعطیلات دو هفته‌ای به خاطر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی لازم‌الاجرا است که باید مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به این که اهمیت به رعایت محدودیت‌ها با هدف مهار بیماری اولویت اساسی است بیان کرد: انتظار ما از اصناف و بازاریان این است که در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا همکاری‌های لازم را با اتاق اصناف و سایر نهادهای مرتبط داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر تمامی اصناف پرخطر اعم از قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و محل‌های سرو قلیان تعطیل است گفت: به همین منظور برخورد با اماکنی که بی‌توجهی به این مسئله را مبنای کار قرار داده‌اند در دستور کار است.

رضایی‌افشار ادامه داد: مردم باید به این مسئله توجه داشته باشند که بازگشایی مجدد بازار و کسبه‌ها و اصناف ملزوم رعایت موازین بهداشتی است و در صورت بی‌توجهی و فعالیت مخفیانه فقط متحمل ضرر و زیان خواهند شد و در صورت بازگشایی سایر کسبه‌ها این مغازه‌ها در پلمب به سر خواهد برد.

وی اظهار کرد: طبق تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هیچ کوتاهی و اغماضی در برخورد با متخلفان و ناقضان پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد و در این زمینه نیاز است حضور در مراکزی که طبق قانون باید تعطیل باشند نیز جرم محسوب می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل افزود: انتظار ما از اتحادیه‌های مزبور همکاری و فرهنگ‌سازی‌های لازم در راستای آگاه‌سازی از خطرات مشاغل مربوطه است تا بتوانیم در این زمینه با همکاری و مشارکت همه‌جانبه تمامی اهداف مورد نظر را محقق کنیم.

وی گفت: در ده روز آذر ماه امسال بازرسی از 5 هزار و 411 مورد از اصناف انجام یافته و به همین منظور 31 اکیپ فعالیت‌های نظارتی و بازرسی را انجام می‌دهند و در این زمینه انتظار می‌رود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از پلمب مغازه‌ها جلوگیری شود تا دچار خسارت نشوند.

رضایی‌افشار ادامه داد: پلمب اصناف به شکلی خواهد بود که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها در شهرهای با وضعیت قرمز به مدت دو هفته و در شهرهای دارای وضعیت زرد به مدت یک هفته در نظر گرفته شده است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

وضعیت شیوع کرونا در همدان نارنجی شدکرونا در آمریکا/ پیش بینی مرگ روزانه 3000 نفر در تعطیلات سال جدید!10هزار کیت تشخیص سریع کرونا به استان بوشهر ارسال شد

ارائه دستور پلمب 286 واحد در اردبیل

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون 730 هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند که 130 مورد مثبت و 409 مورد منفی گزارش شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 16 نقاهتگاه را با 517 تخت آماده‌سازی کرده‌ایم تا بتوانیم تعداد مبتلایان را در این مراکز تحت درمان قرار دهیم و در این زمینه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است و در تلاش هستیم از این ظرفیت در موقع مناسب و لازم استفاده کنیم.

حبیب‌زاده تصریح کرد: شناسایی افراد بیمار و اجرای این طرح به صورت محله‌محور اولویت اساسی است و در این زمینه با روش‌های متنوع به دنبال نظارت، پایش و اقدامات مراقبتی هستیم تا بتوانیم کارایی اجرای این طرح را افزایش داده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی اظهار کرد: بازرسی از 18 هزار واحد توسط کارکنان بهداشت محیط انجام یافته و 548 اخطار و 286 دستور پلمب در سطح استان صادر شده است که تمهیدات لازم برای ادامه اجرای این طرح به طور کامل و صد در صدی در دستور کار است.

در شرایطی که وضعیت کسب و کار کسبه‌ها و بازاریان با مشکل مواجه شده اما همچنان رعایت موازین بهداشتی و تمکین به اصول ستاد مقابله با کرونا به عنوان یک وظیفه اساسی و همگانی است که برای ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس باید مورد توجه واقع شود.

گزارش از زهرا رضازاده

انتهای پیام/132/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل اتاق اصناف تا بتوانیم دو هفته ای بی توجهی حمایت ها کسبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی امروز در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان استان گفت: هنرستان‌های جوار صنعت در استان به‌ منظور تامین نیروی کار ماهر راه اندازی می‌شود.

جواد کرمی افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد‌های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیرو‌ها نیاز ویژه دارد چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم هنرستان‌های جوار صنعت تاسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استانداری آذربایجان غربی هم اکنون به مرحله اجرا نزدیک می‌شود.

تولید بیش از یک میلیون تن میزان تولید گندم در آذربایجان غربی

معاون استاندار ادامه داد: در دولت سیزدهم برای مدیریت نان و گندم اتفاقات مطلوبی رخ داده است و بیش از یک میلیون تن میزان تولید گندم استان در سال گذشته بود که در این زمینه به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که این یک رتبه و جایگاه مطلوب در کشور محسوب می‌شود.

کرمی گفت: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه‌ها را مورد توجه قرار داده شد و سهمیه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی‌ها هر ۶ ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: در بخش نانوایی‌ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام شد و قرار شد در این راستا صدور مجوز‌ها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند ولی حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش صف‌های نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی‌های آزاد پز در استان فعالیت می‌کنند و تلاش‌ها براین است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تحقق شعار سال هم بیان کرد: مشکل اصلی کشور همانگونه که رهبر معظم انقلاب با نگرش هوشمندانه خود بیان کردند به مشکلات اقتصادی باز می‌گردد و در این زمینه مشارکت مردم در این امر لازم است.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذار در استان و همراهی با واحد‌های تولیدی در آذربایجان غربی افزود: به غیر از این مشارکت مردم در امر اقتصاد ممکن نیست.

کرمی گفت: در این راستا و با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی یکشنبه‌های تولید در استان رقم خورد و تلاش‌هایی برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی انجام شد که عملکرد خوبی برای استان در مقایسه با سنوات قبل ثبت شد.

تحقق ۱۳۳ درصدی سهم اشتغال در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره بهتحقق ۱۳۳ درصدی سهم اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ گفت: این اقدامات هر چند با مشارکت بخش خصوصی محقق شده است و دولت نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: پارسال در زمینه سیب صنعتی مدیریت خوبی در استان انجام شد و در زمینه قیمت و مدیریت جمع اوری بهداشتی مشکلی گزارش نشد و مجوز لازم به سردخانه‌ها در زمینه خرید و انبارداری داده شد.

معاون استاندار بیان کرد: در زمینه صادرات سیب با توجه به افزایش متقاضیان صادرات واشباع بازار اقدامات و تدابیر لازم بکار گرفته شد.

کرمی با تاکید بر مدیریت آب در استان بیان کرد: در سال‌های گذشته عمده کشت در منطقه در بخش گندم به صورت دیم بود و لازم است تغییرات جدی در بخش کشاورزی با استفاده از بکارگیری دانش‌های روز و تغییر الگوی کشت انجام شود.

شورای انقلاب فرهنگی ۱۱ مناسبت جدید را برای درج در تقویم رسمی کشور تصویب کرده که ۷ مناسبت از جمله "روز ملی گندم و نان" در ضمیمه تقویم رسمی کشور بنا بر جشن‌ها و آئین‌های شکرگزاری محصولات کشاورزی با هدف توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا است.

برپایی نمایشگاهی از فرآورده های نان و گندم و سیاه چادر عشایری و پخت نان تازه توسط بانوان عشایری از برنامه های جانبی این مراسم بود. 

در ادامه این همایش از فعالان زنجیره تولید نان در استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • ادامه ابهام‌ها درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها | موافقان و مخالفان چه می گویند؟ | استدلال خاص درباره تعطیلی شنبه
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • اسلامی: کسانی که در دور اول انتخابات مجلس رای ندادند در دور دوم می‌توانند رای دهند