Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:48:08 GMT

رقابت بی‌سابقه مسلمانان آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۵۰۹

رقابت بی‌سابقه مسلمانان آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰

براساس گزارش منتشر شده توسط چندین سازمان، مسلمانان آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ به طور بی‌سابقه‌ای برای رسیدن به پست‌های سیاسی رقابت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی میدل ایست آی، امسال به طور کلی ۱۷۰ نامزد مسلمان در انتخابات شرکت داشتند که در ۲۸ ایالت آمریکا و واشنگتن رقابت کردند.

در این گزارش که توسط "شورای روابط آمریکایی-اسلامی"، مرکز "جت‌پک" (Jetpac) و سازمان (MPower Change) تهیه شده، آمده است: نمایش سیاسی پررنگ و مشارکت مدنی بیشتر دو موضوعی هستند که به شدت به یکدیگر ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است: میزان بالای ثبت نام رای‌دهندگان، تلاش‌هایی که در این راستا توسط گروه‌های تحت رهبری مسلمانان انجام شد و مقامات منتخب در انتخابات ۲۰۲۰ بیانگر روابط همزیستی است.

از ۱۷۰ نامزد مسلمانی که در این انتخابات برای رسیدن به پست‌های سیاسی رقابت کردند، دست‌کم ۶۲ تن پیروز شدند که این رکورد بی‌سابقه دیگری محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۷ نامزد برای پست‌های سیاسی انتخاب شدند.

این گزارش بر افزایش تعداد نامزدهای مسلمان برای پست‌های سیاسی و پیروزی آنها تاکید دارد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که مسلمانان به جای تمرکز صرف بر انتخابات ریاست جمهوری، در سطح محلی نامزد می‌شوند تا به اجرای تغییرات مثبت در جوامع‌شان کمک کنند.

براساس این گزارش، ۲۳ مسلمان در مجلس‌های ایالتی خودشان کرسی بدست آوردند، شش تن به سمت‌ها و موقعیت‌هایی در شهرستان‌های خود دست یافتند و دست‌کم ۱۲ تن در هیئت‌ مدیره مدارس محلی‌شان کرسی بدست آوردند.

"لیندا سارسور"، بنیان‌گذار سازمان " MPower Change" گفت: مسلمانان آمریکا انتخاب اعضای جامعه‌مان در سراسر این کشور از هیئت مدیره مدارس گرفته تا مجلس‌های ایالتی را جشن می‌گیرند. مهم نیست در سطح ریاست جمهوری چه اتفاقی می‌افتد، ما به ایجاد قدرت، ترغیب رای‌دهندگان و تمرکز بر رای گیری‌ها ادامه خواهیم داد چرا که اینها چیزهایی هستند که بر زندگی ما تاثیر واقعی می‌گذارند.

نهاد عواد، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: بسیاری از این نامزدها موفق بودند چرا که آنها کمپین‌های مردمی متشکل از گروه‌های مختلف را برای یک آینده عادلانه به راه انداختند؛ آینده‌ای که در آن آزادی‌ها و حقوق مدنی تمامی مسلمانان آمریکا حفظ خواهد شد.

وی افزود: اکنون که این انتخابات تمام شده، همه ما باید برای تعیین سیاست‌های عمومی که از عدالت و آزادی حمایت می‌کنند، تلاش کنیم.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی همچنین ماه گذشته گزارش داده بود که میزان مشارکت مسلمانان در انتخابات نیز بی‌سابقه بوده به طوری که بیش از یک میلیون مسلمان در این انتخابات رای خود را به صندوق‌ها انداخته بودند.    

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات کنگره آمریکا مسلمانان آمریکا پست های سیاسی بی سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،حجت الله دهدشت دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز بیست و یکم اردیبهشت در حوزه‌های انتخابیه آبادان، رامهرمز و رامشیر برگزار می‌شود.
وی بر ضرورت دقیق رعایت قوانین در دور دوم انتخابات تاکید کرد و افزود:صدا و سیما با راه اندازی کانال‌های تبلیغاتی اقدامی مناسب در خصوص تبلیغات نامزد‌های انتخابات انجام داد.
در دور دوم امکانات تبلیغاتی صداوسیما نیز همانند مرحله نخست رایگان است.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • رقابت ۲ نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد