Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-25@00:13:18 GMT

ثبت چک در سامانه صیاد توسط مشتریان الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۵۵۱۱

ثبت چک در سامانه صیاد توسط مشتریان الزامی شد

امتداد - بر اساس قانون جدید، صدور و انتقال هر برگه چک مستلزم ثبت در «سامانه صیاد» توسط مشتریان الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بانک مرکزی در راستای اجرای ماده ۲۱ مکرر قانون «اصلاح قانون صدور چک»، مصوب آبان ماه سال نودوهفت «مجلس شورای اسلامی»، دستورالعمل‌های مرتبط با این قانون را ابلاغ کرده که از ۲۲ آذرماه جاری در شبکه بانکی لازم‌الاجرا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مفاد قانون جدید، صدور و انتقال هر برگه چک مستلزم ثبت در «سامانه صیاد» است. با این سازوکار از تاریخ بیست و دوم آذرماه سال جاری، لازم است تمام چک‌ها در وجه ذینفع مشخص صادر شود و ثبت انتقال چک در سامانه صیاد، جایگزین پشت‌نویسی چک خواهد بود.

به این ترتیب تمام دارندگان دسته چک از این پس موظف‌اند بعد از صدور چک، اطلاعات چک صادرشده را به همراه اطلاعات دریافت‌کننده آن شامل شناسه ملی، کد ملی ذینفع، مبلغ و تاریخ سررسید در «سامانه صیاد» ثبت کنند.

بر اساس این گزارش، ثبت اطلاعات چک از طریق درگاه‌های نوین بانک افتتاح کننده و نگهدارنده حساب جاری یعنی اینترنت بانک و همراه بانک یا برنامک‌های موبایلی فعال در حوزه پرداخت کشور به سامانه یادشده دسترسی میسر است.

روشن است با این شرایط نقد کردن چک تنها توسط شخصی که به عنوان دریافت‌کننده نامش در سامانه ثبت‌شده است، امکان‌پذیر خواهد بود. در این راستا دریافت‌کننده چک نیز قادر خواهد بود نسبت به احراز هویت صادرکننده چک اقدام کند

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: سامانه صیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی آبادی وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران در مورد حواشی پژو پارس و وضعیت سامانه یکپارچه اظهار کرد: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاست گذار هستیم ما مجری نیستیم. مسؤولین وقت با راه اندازی سامانه یکپارچه قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.

علی آبادی ادامه داد: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

وی همچنین در مورد گارانتی خودرو اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • سامانه یکپارچه فروش خودرو تعطیل شد؟ / وزیر صمت: مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • اتصال سیستم پیامک (SMS) به CRM: راهنمای کاربردی