Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک در ادامه اظهار داشت: پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک، اورژانس هوایی استانهای قزوین و زنجان را بر عهده دارد و این در حالی است که اورژانس هوایی هوانیروز در 17 استان کشور تحت پوشش بالگردهای هوانیروز قرار دارد . 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا، سرهنگ خلبان مهرداد بخشیان در نشستی با اصحاب رسانه به مناسبت روز هوانیروز اظهار داشت: در آینده شاهد پروژه ها و پیشرفتهای خوبی در هوانیروز خواهیم بود، در حال حاضر بالگردهای هوانیروز به دوربینهای دید در شب مجهز شده و پیشرفتهایی در حوزه موشکی و برد بالای آنها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ بخشیان اظهار کرد: هوانیروز در حوزه مردم یاری همواره در کنار مردم و نقطه اتکا و امید مردم بوده و است و در تمام عملیاتهای دفاع مقدس به جز قرارگاه رمضان سپاه و چریکی که نیاز به بالگرد نبود، حضور داشته و طبق درخواستهای واصله و تشخیص کادر پزشکی، پرواز بالگردها برای خدمات اورژانس هوایی انجام می‌شود و برای نجات جان مردم ریسک را نیز می‌پذیریم.

پایگاه هوانیروز آبیک سرآمد پایگاه ها در کشور

سرهنگ بخشیان گفت: این پایگاه و پایگاه مسجدسلیمان از پایگاههای مستقر خارج از مرکز استان هستند اما در حوزه اورژانس هوایی، پایگاه هوانیروز شهرستان آبیک سرآمد پایگاههای دیگر در کشور است.
سرهنگ بخشیان با اشاره به قبض زمان و بسط مکان که از خصوصیات هوانیروز است گفت:  هوانیروز در برنامه های آموزشی نیروهای مسلح، چتربازی، هلی برد و مناسبتهای سیاسی، انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و راهپیمایی 22 بهمن و برنامه های مختلف نقش آفرینی می‌کند.
فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک در این نشست به 15 آذرماه سالروز شهادت خلبان احمد کشوری که در سال 59 و نامگذاری این روز بعنوان روز هوانیروز افزود: شهید کشوری سه ماه در جنگ بیشتر حضور نداشت اما رشادتهای بسیاری در کردستان و در مقابله با دشمنان معاند انقلاب از خود بر جای گذاشتند حتی چند بار هم مجروح شدند و در ایلام به مقام رفیع شهادت دست یافتند.

 17 استان کشور تحت پوشش بالگردهای هوانیروز

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک در ادامه اظهار داشت: پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک، اورژانس هوایی استانهای قزوین و زنجان را بر عهده دارد و این در حالی است که اورژانس هوایی هوانیروز در 17 استان کشور تحت پوشش بالگردهای هوانیروز قرار دارد .  
وی همچنین تصریح کرد: پایگاه هوانیروز آبیک به طور مستقیم معینِ 10 استان  اصفهان، قم، تهران، البرز، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، گیلان گلستان، و مازندران است، و  به طور غیرمستقیم معین استانهای سمنان، همدان، مرکزی، خراسان شمالی و اردبیل می باشد.
فرمانده پایگاه هوانیروز شهرستان آبیک در ادامه افزود: ما در زمینه اورژانس هوایی، حدود 117 نقطه در استان قزوین را شناسایی کرده ایم که تایید شده و در زنجان نیز حدود 96 نقطه برای فرود بالگردهای اورژانس شناسایی شده است.
به گفته بخشیان هر ساعت پرواز بالگردهای هوانیروز آبیک میانگین، حداقل 50 ساعت پرواز کار فنی نیاز دارد که البته تعمیرات بالگرد به مراتب سخت تر و زمانبرتر از هواپیما است.
وی اظهار داشت: این پایگاه چتر حمایتی،امنیتی و کمک رسانی در کشور و استانهای مختلف است و نقطه کوری وجود ندارد که حضور هوانیروز در آن نقطه مشاهده نشود و همه جا برای خدمت رسانی حرف برای گفتن دارد.

عمر بالگردهای پایگاه از نظر تقویمی بالاست اما از نظر پروازی جوان هستند

بخشیان تاکید کرد: عمر بالگردهای پایگاه هوانیروز آبیک از نظر تقویمی بالاست اما از نظر پروازی جوان هستند و خیلی از ماموریت ها را در حوزه امنیت و کمک رسانی انجام می دهد.
به گفته فرمانده پایگاه هوانیروز آبیک، نخستین شهید هوانیروز، شهید نوری بود که در 23 بهمن سال 57 یکی از سرکرده های رژیم بعث خواست که بالگرد به سمت عراق برود که شهید مقاومت کرد و تیر خلاص به ایشان زده شد و به شهادت رسید اما بالگرد را به زمین زد.
وی اضافه کرد: هوانیروز  در دوران دفاع مقدس 189 شهید تقدیم انقلاب نموده که تاکنون تعداد شهدا به 282 شهید رسیده است و این یعنی باب شهادت باز است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هوانیروز آبیک فرمانده پایگاه هوانیروز پایگاه هوانیروز آبیک بالگردهای هوانیروز اورژانس هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دو عملیات پروازی بالگرد اوژانس مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳، بالگرد اورژانس مازندران ۲ بار به پرواز درآمد.

بر اساس این گزارش، در پرواز نخست که در ساعت ۱۳:۴۶ انجام شد، ۲ آقا که در اثر سوختگی دچار مصدومیت شده بودند از بیمارستان رازی شهرستان چالوس به بیمارستان سوختگی زارع ساری منتقل شدند.

عملیات پروازی دوم هم ساعت ۱۶:۳۰  برای انتقال یک بانوی مصدوم بر اثر سوختگی، از بیمارستان شهداء شهرستان محمودآباد به بیمارستان سوختگی زارع ساری بود .


دیگر خبرها

  • بررسی خدمات پایگاه‌های هلال احمر اردکان
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم قطع از مراغه
  • اورژانس قم به سه هزار ۶۰۰ مسافر نوروزی امداد رسانی کرد
  • خدمت‌رسانی هلال احمر تایباد به بیش از هزار مسافر نوروزی
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ تریلی، ۲ پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ دستگاه تریلی، ۲ خودرو پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • اجرای دو عملیات پروازی بالگرد اوژانس مازندران