Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ در بازارهای روز گذشته شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح دو سال و نیم گذشته خود رسید که این خبر یک عامل صعودی برای بازار فلزات گرانبها به حساب می‌آید. روند صعودی قیمت نفت خام هم ناشی از همین جریان بود. بر این اساس معاملات آتی طلای فوریه با افزایش ۱۱.۳۰ دلاری به قیمت ۱۸۳۰.۲۰ دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۴۵ دلاری به قیمت ۲۴.۰۴۵ دلار معامله شد.

در بازارهای جهانی سهام اما روند حرکت شاخص‌ها روز گذشته عمدتا نزولی بود. اگرچه در پایان روز معاملاتی دو شاخص از سه شاخص اصلی ایالات متحده روند صعودی داشت اما در نهایت نزدک هم روز معاملاتی خود را کاهشی به پایان رساند. اگرچه به عقیده تحلیل‌گران مسیر حرکت شکل گرفته در بازارها نشان دهنده آن است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در انتهای تونل تاریک کووید - ۱۹ به دنبال یک روشنایی هستند. انتشار اخبار مرتبط با آزمایش‌های موفق واکسن کرونا از مهمترین عواملی بوده که در هفته‌های گذشته بر روند حرکت بازارها تاثیرگذار بوده است، به خصوص که آخرین اخبار بیانگر آن است که توزیع واکسن در بین عموم مردم در طول ماه دسامبر آغاز خواهد شد.

از دیگر موارد تاثیرگذار بر بازارهای مالی در طول روز گذشته اخبار مربوط به ادامه مذاکرات در مورد تصویب بسته دوم محرک مالی ایالات متحده بوده است. اخبار مرتبط با بسته دوم هیجان صعودی برای بازار فلزات گرانبها به دنبال خواهد داشت، چرا که تزریق نقدینگی بیشتر در جامعه موجب ایجاد تورم و در نهایت مورد توجه قرار گرفتن پناهگاه امن سرمایه گذاری خواهد شد.

همچنین روز گذشته گزارش اشتغال ملی ADP آمریکا در ماه نوامبر منتشر شد که بیانگر افزودن ۳۰۷ هزار شغل بود در حالی که انتظار می‌رفت ۴۷۵ هزار شغل اضافه شود. این گزارش پیش درآمد گزارش وضعیت اشتغال ایالات متحده است که قرار است روز جمعه منتشر شود. پیش بینی می‌شود تعداد اصلی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به ۴۴۰ هزار کارگر برسد؛ گزارش ADP نیز از دیگر مواردی بود که بر بازار فلزات گرانبها در روز گذشته تاثیرگذار بود.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. در نمودار روزانه اما قیمت‌ها همچنان در روند نزولی جدیدی قرار گرفته‌اند. اما تحلیل‌گران معتقدند اخبار جدیدتر در طول هفته می‌تواند این روند نزولی را نفی کند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا در معاملات آتی دسامبر دستیابی به سطح قیمتی ۱۸۷۵ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۷۶۷.۲۰ دلار است که پایین‌ترین سطح قیمتی هفته جاری بوده است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای اخیر، سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۳۵ دلار و سطح مقاومت دوم در ۱۸۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۱۸۱۰ دلار یعنی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز چهارشنبه و سطح پشتیبانی دوم بازگشت به سطح قیمتی ۱۸۰۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی مارس نقره پس از نزول قیمتی در روز دوشنبه و دستیابی به پایین‌ترین سطح قیمت ۹ هفته گذشته اکنون در روند باثباتی قرار گرفته است. این روند موجب شکل گیری دوباره مزیت فنی کلی کوتاه مدت د رمعاملات آتی نقره شده است. هدف بعدی صعود قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵.۲۸۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها بازگشتن به سطح پشتیبانی کامل ۲۱.۹۳ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست نقره ۲۴.۴۵۵ دلار و سطح مقاومت دوم در ۲۵ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی اول ۲۳.۶۸ دلار و سطح پشتیبانی دوم در ۲۳ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

 در این زمینه بخوانید:

فاصله گرفتن طلا از کانال ۱۷۰۰دلاری تکانه‌های مثبت بازار طلا و نقره

 

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۹ برگشت قیمت‌ها در بازار دلار و سکه طلا و سکه باز هم ارزان شد/ افت شدید تقاضای خرید و افزایش فروشنده‌ها روند معکوس بازار طلا و سکه ایران طلا ارزان‌تر خواهد شد/ توقف معاملات متاثر از ریزش لحظه‌ای قیمت‌ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دلار قیمت دلار قیمت سکه سکه طلا قیمت طلا اونس جهانى طلا فلزات گران بها سهام عدالت دلار در هر اونس پایین ترین سطح فلزات گرانبها سطح پشتیبانی معاملات آتی سطح مقاومت روز گذشته روند حرکت سطح قیمت هدف بعدی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ صندوق قابل معامله بیت‌کوین بلک راک در حال نزدیک شدن به نقطه عطف مهمی است و جریان ورودی آن در طی ۶۹ روز گذشته به شدت توجه‌خواه بوده است. این موفقیت، این صندوق را به آستانه ورود به لیست ۱۰ صندوق برتر بورس بیت‌کوین برای بلندترین جریان ورودی روزانه قرار می‌دهد.

اریک بالچوناس، کارشناس مشهور صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در بلومبرگ، از نزدیک روند صعود صندوق بلک راک را زیر نظر دارد و به ماهیت قابل توجه آن اشاره کرده است.

در چشم‌انداز بازار که ثبات در آن کلیدی است، عملکرد صندوق بلک راک برجسته شده است و بر خلاف سایر مدعیان در رده‌های بالای بیشترین جریان ورودی روزانه، این صندوق تنها نماینده بخش رو به رشد صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین است. در حالی که صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین سنتی بر تابلوی امتیازات، غالب هستند، حضور صندوق بلک راک علاقه روزافزون به دارایی‌های دیجیتال در حلقه‌های نهادی را برجسته می‌کند.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، با نزدیک‌تر شدن صندوق بلک راک به ۱۰ رتبه برتر، انتظارات در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین بیشتر می‌شود. این روند چه به صعود خود ادامه دهد و چه با شکست مواجه شود، منعکس‌کننده تعامل پویا بین امور مالی سنتی و فضای غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۶۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۶ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷.۹۵ میلیارد دلار است که ۱۲.۵۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۵ میلیارد دلار است که ۸.۳۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۳.۵۲ میلیارد دلار است که ۹۳.۴۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6086174 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها