Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه کاظمی امروز در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به علل معلولیت گفت: معلولیت در کل سه علت دارد: ژنتیک، مادرزادی  و عارضه‌ای. عامل ژنتیک از راه انتقال ژن ها از والدین به فرزندان منتقل می‌شود و مادر زادی نیز پایه ژنتیک ندارد و طی دوران بارداری برای فرد پیش می‌آید. عارضه‌ای خود دو قسمت دارد که ناشی از ضربه و آسیب هایی مانند تصادف رخ می دهد و دومین نوع آن بیماری است که سیر مزمن طولانی دارد و در نهایت منجر به ایجاد معلولیت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به وجود ۱۲۴ معلول تحت پوشش بهزیستی کیش، ۲۴ نفر از آنها را دارای معلولیت بسیار شدید دانست و افزود: ۴۰ نفر از این معلولان جسمی و حرکتی و ۶ نفر آن‌ها ضایعه نخاعی ،۱۰ معلول بینایی و ۱۰ معلول شنوایی و ۳ معلول اعصاب و روان، ۱۲ معلول ذهنی، ۶ معلول اتیسم،۱۰ معلول ذهنی و گفتاری و ۲۴ معلول ذهنی و و ۳ معلول گفتاری هستند.

کاظمی در ادامه افزود: معلولان از زمانی که تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند بر اساس بضاعت و توان‌شان به آن‌ها خدمات می دهیم. خدمات مستمری و هزینه اعتبار پوشینه و اعتبار توان پزشکی و اعتبار هزینه بهداشتی و پرستاری ضایعه نخاعی و همچنین وسایل کمک توان بخشی از جمله این خدمات هستند. از دیگر خدمات به دانش آموزان و دانشجویان معلول است. خدماتی چون هزینه ایاب و ذهاب و کمک هزینه دانشجویی.

وی در خصوص نحوه اشتغال معلولان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ساعت کاری هفتگی شاغلان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید را در هفته ۱۰ ساعت کاهش دهند و همچنین دولت نیز مکلف است ۳ درصد از مجوز استخدامی را به معلولان اختصاص دهد.

کاظمی نسبت به مناسب سازی کلیه پایانه ها و ایستگاهها و دسترسی سامانه های حمل و نقل عمومی منطبق با قوانین داخلی و استانداردهای بین‌المللی برای افراد دارای معلولیت تأکید کرد و گفت: شهرداری باید تسهیلاتی مانند رمپ جلوی در ادارات برای معلولان ویلچری ایجاد کند. همچنین وجود چنین رمپ هایی در مدارس ضروری است و این جزو قوانینی است که  شهرداری مکلف به اجرای آن است.

این کارشناس توان بخشی با اشاره به خلا بیمارستان اعصاب و روان در کیش برای معلولان گفت: ما در کیش هیچ گونه مرکزی نداریم تا مانند سرزمین اصلی افراد جدا از خانه و زندگی خود در آنجا مراقبت شوند. یکی از دلایل آن هم بالا بودن هزینه‌های چنین مرکزی است. اما نکته مهم پرداخت اعتبارات است که همان اعتبارات شهر های دیگر به کیش و معلولان در خانه تخصیص داده  می شود. اعتباری مانند همان هزینه ۲۵۰ هزار تومان سهمیه معلولان.البته ما همه معلولان را از نظر مالی و در هر شرایطی حمایت می‌کنیم و در شرایط حاد آن‌ها را به مرکز بندرعباس که دارای بیمارستان اعصاب و روان است ارجاع می‌دهیم و با توجه به بضاعت، نیمی از هزینه درمانی آن‌ها را می پردازیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای معلولان در دوران کرونا گفت: برخی از معلولان به دلیل مسن بودن و داشتن بیماری‌های مزمن نیازمند مراقبت ویژه هستند. در این دوران ما سعی کردیم با تماس تلفنی،‌ وضعیت آنها را رصد کنیم. همچنین با کمک خیران ۱۱ بسته ارزاق برای آنها تهیه شد و کمک‌های مالی صورت گرفت.  

کاظمی در پایان با اشاره به نحوه رفتار با معلولان، باور وجودی ما راکلید مؤثر در ارتباط با معلولان دانست و گفت: ما باید ذهنیت خود را تغییر دهیم و یک معلول را به عنوان یک انسان دارای توانمندی همراه با محدودیت بپذیریم و روی باورهایمان کار کنیم. در این صورت خیلی خوب می‌توانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش روز جهانی معلولان معلولیت ذهنی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش روز جهانی معلولان معلولیت ذهنی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش معلولان کیش جزیره کیش روز جهانی معلولان معلولیت ذهنی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش معلولان اخبار کنکور اعصاب و روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر بهزیستی استان هستند که ۶۰ هزار نفر از خانواده معلولان بوده و از کمک هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

پروین محمدپوری، با بیان اینکه بهزیستی نهادی حمایتی است و از خانواده معلولان، ایتام و بانوان سرپرست خانوارحمایت می کند، افزود: هدف بهزیستی بازتوانی این افراد در زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار است.

محمدپوری، با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده به افراد زیرپوشش گفت: بهزیستی از محل اعتبارات تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ قانون بودجه، افراد قابل بازتوانی را به بانک‌ها معرفی می کند تا از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره بهره مند شوند و در این راستا دو هزار و ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند که از این تعداد ۱۹۰ نفر از دانش آموخته هستند.

وی افزود: برای کارفرمایان هم مشوقهایی در بکارگیری افراد تحت زیر بهزیستی در نظر گرفته شده است که یکی از این مشوقهای حمایتی پرداخت حق بیمه کارفرمایی توسط بهزیستی در ازای بکارگیری فرد معلول است.

محمد پوری اظهارکرد: در ازای بکارگیری زنان سرپرست خانوار توسط کارفرمایان تا پنج سال حق بیمه کارفرمایی آنان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه حمایت از معلولان اضافه کرد: تخصیص حق پرستاری برای معلولان واجد شرایط دهک های ۱ و ۲ به تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر و برقراری حق پرستاری تمام افراد ضایعه نخاعی و به روز بودن و بدون پشت نوبتی در این زمینه به تعداد بیش از دو هزار نفر انجام شده است.

محمدپوری، در ادامه تعداد کل افراد زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی را ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر، تعداد مستمری بگیران ۶۷ هزار نفر و تعداد کل خانوارهای زیر پوشش را  ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر پیاده در منطقه ۹ اصفهان
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال