Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@10:09:36 GMT

جزئیات پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۲۸۸

جزئیات پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا

در ادامه حمایت‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و سیستم بانکی از یارانه بگیران ، تعداد ۴ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۶۵۱ نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و فاقد درآمد ثابت هستند و تعداد ۱۴۷ هزار و ۲۹۲ نفر از یارانه‌بگیران که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی نشده بودند (مجموعاً ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۶۱.۰۱۵ نفر)، از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها (با اخذ پیامک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) شناسایی و به سیستم بانکی معرفی شدند که تا ساعت ۱۳ پنج شنبه مورخ ۱۳‌ آذر ماه ۱۳۹۹ تسهیلات مربوط به حساب ۹۹.۹۶ درصد از افراد یاد شده واریز شده است.  

پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا به ۴ میلیون و ۶۶۱ هزار نفر

ضمن اینکه امکان واریز تعداد ۱ هزار و ۹۲۸ فقره تسهیلات به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطا‌ها میسر نشده است. بدیهی است در صورت اخذ اطلاعات افراد مشمول جدید در مراحل بعدی (یارانه بگیران معیشتی فاقد درآمد ثابت) از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب متقاضیان متعاقباً واریز خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا یارانه بگیران یارانه معیشتی پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا کرونا یارانه بگیران یارانه معیشتی پرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اقتصاد هوشمند برشی از اقتصاد داده محور محسوب می‌شود در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: دهه گذشته دهه‌ای بود که فرایندها مسیر الکترونیکی شدن خود را طی کردند؛ دهه پیش رو دهه هوشمندسازی و بهره‌برداری از داده‌های الکترونیک است که در این مسیر تولید شده است.

وی کاهش خطاهای انسانی و افزایش اتکا به پردازش داده‌ها را از ویژگی‌های هوشمندسازی برشمرد و افزود: با انتخاب مسیر هوشمندسازی علاوه بر اینکه هزینه‌های مدیریت در کشور را کاهش می‌دهیم، خطاها و اشتباهات فرآیندی، خستگی و طولانی بودن فرآیندها را کنار می‌گذاریم و امیدواریم با نمونه‌های موفق هوشمندسازی بتوانیم امیدواری را نسبت به تداوم این روند ایجاد کنیم.

جلال در خصوص هوشمندسازی یارانه آرد و نان اظهار کرد: درباره یارانه آرد و نان یک گزینه این بود که دولت از الگوهای متعارف صرفاً اقتصادی که با فشار و تحمیل هزینه‌ها به مردم مسئله را حل کند و گزینه متعارف دیگر، آزادسازی قیمت بود تا رانت موجود از بین برود اما نمی‌خواست مسئله خود را به قیمت افزایش هزینه زندگی مردم حل کند؛ بنابراین ایده هوشمندسازی یارانه نان از سوی دولت در پیش گرفته شد.

مشاور وزیر اقتصاد اضافه کرد: در این طرح مانند هر طرح دیگری در حوزه هوشمندسازی در ابتدا نیازمند داده‌های الکترونیکی متولد شده در زنجیره بودیم؛ این زنجیره یک نقص داده‌ای در فرایند تبدیل آرد به نان داشت که با استقرار کارتخوان‌های هوشمند در دو سال اخیر تراکنش‌های فروش نان یعنی فرایند تبدیل آرد به نان برای اولین بار تبدیل به داده شد. وی گفت: بر اساس داده‌های به دست آمده، متوسط تعداد تراکنش روزانه خرید نان در کشور ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد است، الگو و میزان مصرف خانوار کشف و در سامانه ثبت شد و فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های مصرف شناخته و بعضاً احیا و مستحکم شد.

وی با بیان اینکه استقرار این زیرساخت سخت افزاری در یک اقدام جهادی از سوی بانک عامل در کمتر از ۱۰۰ روز در بیش از ۸۰ هزار نانوایی در سراسر کشور رقم خورد، اضافه کرد: نزدیک به ۲۰ هزار نانوایی در روستاهای ما مستقر هستند و عملیات استقرار کارتخوان هوشمند عملیات سنگینی بود و گام نخست را تا شهریور ۱۴۰۱ انجام دادیم اما از آنجا که با یک پدیده فرهنگی و اجتماعی مواجه بودیم چند ماهی را مهلت دادیم تا فرهنگ استفاده از آن در نانوایی‌ها پذیرفته شود.

وی مرحله نخست اجرا را شفاف سازی و به دست آوردن داده‌های قابل اتکا عنوان کرد و افزود: مرحله دوم که هوشمند سازی بود؛ این راهبرد را دنبال می‌کرد که ساختار تخصیص آرد یارانه‌ای در کشور هوشمند شود. بیش از ۹۸ درصد نان کشور یا نان یارانه‌ای است و تقریباً نان غیر یارانه‌ای نداریم؛ هزینه هر فرد برای تأمین نان در روز ۱,۲۰۰ تومان است و دولت سعی کرده تا نان در سبد معیشت مردم افزایش هزینه نداشته باشد و اکنون به مرحله سوم رسیده‌ایم که مرحله مردمی‌سازی است.

وی گفت: در الگوی محاسبات محافظه کارانه ما در واقع با فرض ادامه روند رشد ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰ یک و نیم میلیون تن معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در کشور شده است؛ این یک و نیم میلیون تن آرد معادل نیاز ۲۰ میلیون نفر در مدت یک سال است و طبق الگوی واقع بینانه کاهش هزینه‌ای که در دوسال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت سه میلیون تن معادل ۵۴ هزار میلیارد تومان بوده است که تمامی این صرفه جویی‌ها بدون هیچ گونه شوک قیمتی اتفاق افتاده است و پیش بینی این است که این صرفه جویی برای سال جدید هم بین ۱.۵ تا ۲ تن خواهد بود.

وی اضافه کرد: در مرحله سوم یعنی مرحله مردمی سازی، می‌خواهیم از ظرفیت مردمی برای رفع نواقصی که ممکن است در طرح وجود داشته باشد، کمک بگیریم؛ به عنوان مثال نظارت اولیه ما جلوگیری از انحراف آرد یارانه‌ای بود اما با توجه به تراکنش‌هایی که اتفاق می‌افتد، امکان نظارت مردمی را با سامانه nazar.ir برای عموم مردم فراهم کردیم که مردم می‌توانند تجربه خرید خود را بلافاصله مشاهده و بازخورد داشته باشند و این داده‌ها موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف در نانوایان و تجربه‌های خریدشان شود. مشاور وزیر اقتصاد گفت: اتفاق خوب دیگر رونمایی از زیر ساختی بود که مردم به موجب آن سامانه از هر نقطه‌ای بتوانند در هر نقطه دیگری از کشور خیرات نان خود را در هر زمانی که مد نظرشان است انجام دهند و از این طریق این خرده فرهنگ ارزشمند نیز مستحکم می‌شود.

جلال در بخش دیگری به سامانه هوشمند توثیق سهام و دارایی‌ها (ستاره) اشاره کرد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی بیش از یک سال است که زیرساخت جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است که البته تکالیف قانونی هم در این موضوع وجود دارد تا مردم بتوانند برای تأمین مالی و دسترسی به تسهیلات خرد از دارایی‌های پراکنده خود به عنوان وثیقه و ضمانت استفاده کنند. در این سامانه هوشمند تمامی دارایی‌های مردم از قبیل سهام بورس، گواهی سکه، اندوخته بیمه عمر، گواهی کسر از حقوق سازمان‌های دولتی و سند خودرو و ملک را می‌توان به شناسایی کرد تا بتوانند به عنوان وثیقه و ضمانت استفاده کنند. وی اظهار امیدواری کرد که با تکمیل زیر ساختها، بتوان سال ۱۴۰۳ را سالی برای بهره برداری از این داده‌های هوشمند دانست.

کد خبر 6064013

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • ناراحتی دستیار نکونام از شرایط مالی استقلال
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • اجرای طرح اکرام و اطعام ایتام در استان
  • جاماندگان بخوانند؛ زمان دقیق پرداخت سود سهام‌عدالت
  • عیدانه ۱۳ میلیاردی حامیان سخاوتمند برای فرزندان ایتام و محسنین استان البرز
  • عیدانه ۱۳۰ میلیارد ریالی برای فرزندان ایتام و محسنین استان البرز
  • کمک ۱۳ میلیارد تومانی مردم البرز به مددجویان کمیته امداد