Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور‌های عضو اوپک پلاس برای رسیدن به اجماع در تصمیم‌گیری درباره چگونگی مقابله با ضعف تقاضای نفت در پی موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، در حال نزدیک شدن به توافقی برای عرضه نفت در سال ۲۰۲۱ هستند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شانا برخی منابع اوپک پلاس اعلام کردند که سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه پس از اختلاف‌نظر‌های روز‌های ابتدایی هفته جاری در تصمیم‌گیری درباره چگونگی مقابله با ضعف تقاضای نفت در پی موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا، در حال نزدیک شدن به توافقی درباره برنامه عرضه نفت ائتلاف اوپک پلاس در سال ۲۰۲۱ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع اوپک پلاس گفته بودند که روسیه، عراق، نیجریه و امارات متحده عربی ابراز علاقه کرده‌اند تا در سال ۲۰۲۱ نفت بیشتری به بازار عرضه کنند.

یکی از نمایندگان اوپک گفت: شرایط به سمت سازش پیش می‌رود.

موسسه انرژی اسپکتز در یادداشتی در این باره نوشت: تا حدی شاهد پیشرفت رایزنی‌های امروز اعضای اوپک پلاس هستیم و وزرا در حال نزدیک شدن به توافقی هستند که بن بست کنونی را رفع کند.

برخی منابع اظهار کرده‌اند که گزینه‌های کنونی شامل تمدید کاهش تولید کنونی، تسهیل کاهش تدریجی تولید به مقدار روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در هر ماه و از ماه ژانویه، فوریه یا مارس هستند.

به گزارش شانا، دوازدهمین نشست اعضای ائتلاف اوپک پلاس که قرار بود ۱۱ آذرماه برگزار شود به‌دلیل نیاز به رایزنی و مذاکرات بیشتر به روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه) موکول شد. بیشتر بخوانید: برنامه‌ریزی برای تولید ۶.۵ میلیون بشکه نفت تا سال ۱۴۲۰ در این نشست اوپک و متحدانش درباره سیاست‌های تولید نفت خود در سال ۲۰۲۱ میلادی گفت‌وگو خواهند کرد.

دلیل به تعویق افتادن این نشست این است که بازیگران اصلی این ائتلاف هنوز درباره مقدار تولید نفتی که باید هم‌زمان با ضعف تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا محدود کنند، اختلاف‌نظر دارند.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت انرژی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت انرژی سال ۲۰۲۱ اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال گذشته، گفت: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در سال‌جاری نیز تداوم می‌یابد و در این زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌صورت ویژه فعال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به نقش مؤثر فعالان بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فعال اقتصادی در تولید و اشتغال، از ارائه راهکارهای این بخش در تحقق شعار سال و تدوین برنامه‌های عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

وی همچنین تقویت تشکل‌های صنفی و فعالان بخش خصوصی را از اولویت‌های استان در سال جاری عنوان کرده و افزود: تشکل‌های صنفی به عنوان پل ارتباطی بین فعالان اقتصادی و دولت می‌توانند در احصای موانع و مشکلات موجود در مسیر تولید و شناسایی ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان نقش مؤثری ایفا کنند..

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در استان در سال‌جاری نیز اشاره کرده و گفت: در این زمینه تغییر فرهنگ و نگرش جذب سرمایه‌گذار و استفاده از افراد دغدغه‌مند توسعه استان در مدیریت‌ها و بدنه کارشناسی دستگاه‌های متولی ضروری است.

معتمدیان بر روان‌سازی خدمات جذب سرمایه گذاری، رفع موانع و مشکلات در این حوزه و همچنین فراهم کردم امکانات لازم برای سرمایه‌گذاران از جمله زمین مناسب تاکید کرد.

وی همچنین ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو را الگوی مناسبی از مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلات دولتی و با اتکا به سرمایه خود در آماده‌سازی زیرساخت‌های این منطقه فعالیت می‌کند و امیدواریم با اتمام زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور فعالان اقتصادی در این منطقه فراهم شود.

معتمدیان در ادامه با قدردانی از دستگاه قضائی استان جهت رفع مشکلات قضائی واحدهای صنعتی مشکل‌دار، افزود: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده و در سال جاری نیز این روند با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با فعال شدن این واحدها، سرمایه‌های منجمد بخش خصوصی به چرخه تولید باز گشته و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین رونق تولید در استان فراهم خواهد شد.

کد خبر 746390

دیگر خبرها

  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تردید‌های تداوم رشد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای