Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقازاده از کاهش ۵۰ درصدی شمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی در هفته های اخیر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «علی آقازاده» امروز پنجشنبه (13 آذر) در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، ضمن تقدیر از همدلی و همکاری مردم خوب استان و اصناف در اجرای طرح  اعمال محدودیت ها در دو هفته گذشته گفت: تعداد مبتلایان، بستری‌ها و موارد فوتی ناشی از ویروس کرونا بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک، از هفته دوم آذر ماه نسبت به هفته چهارم آبان ماه، حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها و به ویژه ماندن در خانه می توانیم این بیماری را شکست دهیم افزود: امید است در هفته های آتی نیز شاهد همدلی و مشارکت خوب مردم باشیم تا بتوانیم زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنیم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت مشاغل گروه ۱ و ۲ از شنبه در استان مرکزی آزاد است، ادامه داد: از شنبه هفته آتی ( ۱۵ آذرماه) تا اطلاع ثانوی، فعالیت ادارات غیرامدادی با ۵۰ درصد نیرو است.

 

وی با اشاره به اینکه هرچه آمارهای مبتلا و فوت شدگان این بیماری در جامعه کمتر شود، روحیه در مردم افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: امید است به زودی این بیماری از جامعه دور شود و بتوانیم به زندگی عادی و فعالیت های روزمره برگردیم.

 

این مقام ارشد استان با تاکید بر اینکه اعمال ۲ هفته محدودیت‌های شدید کرونایی در جامعه یک عملیات تمرینی بود و نشان داد، خواستن، توانستن است و گفت: این موضوع به خوبی نشان داد که اگر همه افراد جامعه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توان جلوی شیوع این بیماری پرخطر را گرفت.

 

استاندار استان مرکزی ضمن تقدیر از اصناف استان مرکزی در طی اجرای طرح محدودیت ها بیان کرد: این عزیزان مانند محدودیت‌های گذشته کرونایی، همکاری خوبی داشتند که این همدلی و همکاری با وجود مشکلاتی که برای خودشان به وجود آورد جای تقدیر دارد.

 

آقازاده گفت: معیشت اصناف در گرو فعالیت آنها است اما این قشر فداکارانه در راستای کاهش شیوع این بیماری همکاری کردند و خوشبختانه این همکاری نتایج قابل قبولی به همراه داشت.

 

وی با بیان اینکه از شنبه هفته آتی بیش از ۷۰ درصد از مشاغل استان مرکزی به جز مشاغل ۳ و ۴ فعال خواهند بود، افزود: امید است رعایت پروتکل‌های از سوی افراد جامعه همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد اعمال محدودیت‌های شدید نباشیم.

 

استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به اعمال محدودیت های تردد شبانه نیز اشاره کرد و گفت: بررسی‌های لازم برای ادامه ممنوعیت تردد شبانه از  ساعت ۹ شب تا چهار بامداد تا انتهای آذرماه در استان انجام و نتیجه آن شنبه هفته آتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

آقازاده با اشاره به نزدیکی به شب یلدا بیان کرد: انتظار می رود مردم از دورهمی ها به‌ ویژه در شب یلدا خودداری کنند تا مجدد پیک جدید بیماری در استان ایجاد نشود.

 

وی همچنین به اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بسیج اشاره کرد و ضمن تقدیر از بسیج در راستای اجرای این طرح گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی همچنان ادامه دارد.

 

آقازاده کمک های مومنانه را گره گشای بخشی از مشکلات نیازمندان دانست و بیان کرد: کمک‌های مومنانه و معیشتی نیز تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و استان مرکزی در این راستا تاکنون خوب عمل کرده است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک استاندار استان مرکزی محدودیت ها اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار و روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته سلامت هر ساله یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در کشور گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های مختلفی از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بازه زمانی مذکور اجرا می‌شود.

از اهداف شعار هفته سلامت امسال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حمایت طلبی و پررنگ کردن ضرورت دسترسی به خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه مورد نیاز برای هر فرد در هر نقطه از کشور که قرار داشته باشد.

توجه به برابری در سلامت و حرکت به سمت رفع ناعدالتی‌های احتمالی در دریافت خدمات و پیامد‌های سلامت به ویژه در گروه‌های آسیب پذیر یا حاشیه نشین با تکیه بر نقش بنیادین مردم در خلق، تامین و حفظ سلامت همگانی

تقویت بهداشت و تاب آورتر سازی نظام سلامت برای آمادگی روبرو شدن با تهدیدات احتمالی سلامت با ابعاد و مشخصات ناشناخته

بنا براعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

شنبه اول اردیبهشت ماه: سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی

یکشنبه دوم اردیبهشت ماه: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی

دوشنبه سوم اردیبهشت ماه: سلامت خانواده و سلامت زمین

سه شنبه: چهارم اردیبهشت ماه: سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی

چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه: سلامت خانواده و فرهنگ سلامت

پنج شنبه ششم اردیبهشت ماه: سلامت خانواده و جوانی جمعیت

جمعه هفتم اردیبهشت ماه: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش تولد نوزادان با بیماری‌های قابل پیشگیری
  • تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها
  • تشخیص یک بیماری از روی دست‌ها
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • شعار و روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد/ آغاز غربالگری SMA از امسال
  • هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی چشمگیر و قابل تقدیر است
  • تشکر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران تیم
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم