Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@03:06:34 GMT

شینزو آبه به دادگاه احضار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۴۱۹

شینزو آبه به دادگاه احضار شد

دادستان‌های توکیو از نخست وزیر سابق ژاپن خواستند تا برای پاسخگویی به سؤوالاتی درباره ضیافت‌های شامی که گروه سیاسی وی برای هوادارانش برگزار کرده است، در دادگاه حاضر شود.

قدس آنلاین: خبرگزاری کیودو به نقل از منابع ناشناس نزدیک به این موضوع گزارش داد: دادستان‌ها همچنین تصمیم گرفتند پرونده‌ای را علیه وزیر امور خارجه ژاپن در دوران نخست وزیری شینزو آبه به خاطر گزارش ندادن بخشی از هزینه‌های این ضیافت‌ها تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

به گفته منابع، بازجویی از آبه احتمالا پس از پنج دسامبر (۱۵ آذر) صورت خواهد گرفت.

اگرچه آبه مظنون هیچ‌گونه نقض قوانینی نیست اما بازرسان دفتر دادستان‌های عمومی توکیو می‌خواهند صحبت‌های وی را در رابطه با این ضیافت‌ها بشنوند.

معاونین و دیگر مقامات دولت آبه نیز به خاطر عدم گزارش هزینه‌های کامل این ضیافت‌ها توسط دادستان‌ها مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

طی یک بازه پنج ساله بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی، گروه سیاسی آبه حدود ۹.۱۶ میلیون ین برای ضیافت‌های شامی که برای هوادارانش برگزار کرده بود، هزینه کرده است اما این هزینه‌ها هرگز در سوابق مالی سالانه این گروه گزارش نشده است؛ اقدامی که نقض قانون کنترل بودجه سیاسی ژاپن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شینزو آبه ژاپن دادستان ها ضیافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز گذشته دادگاه عالی ایالتی در شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا، رسیدگی به پرونده‌ای را درباره وضع افراد بی خانمان شروع کرد. همزمان با برگزاری جلسه دادرسی، صد‌ها نفر از فعالان آمریکایی در مقابل ساختمان دادگاه تجمع کردند. تجمع کنندگان با برپایی راهپیمایی و تجمع، حمایت خود را از افراد بی خانمان نشان دادند. آنها توجه ویژه دولتمردان را به وضع افراد بی خانمان خواستار بودند.
یک شهروند آمریکایی گفت: بی خانمان بودن، جرم نیست. افراد بی خانمان به خانه و حمایت نیاز دارند. جریمه کردن آنها و مجازات آنها، سبب نمی‌شود آنها سرپناه داشته باشند بلکه باعث می‌شود مشکل بدتر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راهپیمایی کنندگان نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «جنگ با افراد فقیر را متوقف کنید». «با فقر مقابله کنید و نه با فقرا»

شهروند آمریکایی دیگری در این باره گفت: به نظرم، رای صادرشده در دادگاه قبلی درباره افراد بی خانمان، یک حکم غیرعادی و بیرحمانه است. با این رویه، افراد محکوم شده کارت شناسایی و حمایت‌های دارویی و ارتباط با اعضای شبکه‌های محلی را از دست می‌دهند که می‌توانند به آنها کمک کنند. چرا باید این کار را کرد؟ چرا باید فرد را جایی فرستاد که هیچ تعلقی به آنجا ندارد؟ باید آنها را در جایی قرار دارد که حس خوبی داشته باشند و از این راه، بتوان به حل مشکل کمک کرد.

 

دیگر خبرها

  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!
  • (تصاویر) ضیافت شام رئیس امارات به افتخار سلطان عمان
  • فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی گلستان دستگیر شد
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • بازیکن سابق استقلال به کمیته اخلاق احضار شد
  • کشف پرونده فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی
  • کشف فساد ارزی ۸۰۰ هزار یورویی در اردبیل
  • کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد