Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،براساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST)، الگوریتم‌های تشخیص چهره در شناخت  چهره با ماسک پیشرفت می‌کنند. با استفاده از آزمایش‌های مستقل بیش از ۱۵۰ الگوریتم جداگانه تشخیص چهره، نشان می‌دهد که ماسک‌ها برای سیستم‌های تشخیص چهره به اندازه آنچه تصور می‌شد مشکل بزرگی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشندگان داوطلبانه الگوریتم‌های تشخیص چهره خود را برای آزمایش به عنوان بخشی از آزمون تشخیص چهره (FRVT) به NIST ارسال می‌کنند. وقتی این موسسه برای اولین بار اثر ماسک‌ها را در تشخیص چهره بررسی کرد، دریافت که الگوریتم‌ها در شناسایی چهره با ماسک خیلی خوب عمل نمی‌کنند.

گزارش‌های این موسسه بر روی تعداد درست تشخیص چهره‌هایی که بدون ایجاد هشدار در الگوریتم ظاهر شده‌اند تمرکز کرده‌است. در ماه جولای میزان خطای این الگوریتم‌ها در تشخیص چهره با ماسک بین ۵ تا ۵۰ درصد افزایش یافت. اما شیوع بیماری کرونا به تولیدکنندگان این فرصت را داده است تا بر روی مشکل تشخیص چهره با ماسک تمرکز کنند و اطلاعات این موسسه نشان می‌دهد که الگوریتم‌های تشخیص چهره در کار با چهره‌های نقاب دار بهتر می‌شوند. بدون ماسک، بهترین الگوریتم‌ها دارای نرخ تطبیق کاذب تقریبا ۰.۳ درصد هستند، اما با استفاده از ماسک این تعداد هنوز به ۵ درصد می‌رسد.

محدودیت‌های این طرح چیست؟

عده‌ای از منتقدین به محدودیت‌هایی که در این طرح وجود دارد اشاره کردند؛ اینکه این آزمایش‌ها بر روی عکس‌های کارت شناسایی نیز انجام شده است و مشکلی که وجود دارد در این عکس‌ها از ماسک استفاده نشده است و چهره افراد واضح است. در نتیجه این موسسه از ماسک‌ها برای اطمینان از سازگاری بین نمونه استفاده کرده است. این موسسه اعلام کرد: "ما قادر به شبیه سازی جامع در رنگ، طرح، شکل، بافت، نوار‌ها، و روش‌های پوشیدن ماسک نیستیم. " ماسک دیجیتال یک جراحی آبی رنگ بود که تمام عرض صورت را می‌پوشاند، اما آزمایش کنندگان متذکر شدند که عملکرد بسته به میزان قرارگیری ماسک روی صورت، تفاوت چشمگیری دارد.

آمریکا از شناسایی چهره در مرز‌های زمینی و هوایی استفاده می‌کند و مسافران را با عکس ویزا یا گذرنامه خود به عنوان بخشی از برنامه خروج بیومتریک مطابقت می‌دهد. داده‌های موسسه NIST از دارندگان ویزا گرفته شده است که به طور خاص دارای حقوق حریم خصوصی کمی بر روی اطلاعات بیومتریک جمع آوری شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تشخیص چهره سیستم تشخیص چهره تشخیص چهره چهره با ماسک الگوریتم ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است

ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا می‌تواند به‌نفع ایکس (توییتر سابق) باشد، اما ایلان ماسک با انجام این کار به‌شدت مخالفت است.

به گزارش خبرآنلاین؛ ایلان ماسک، مالک شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، با قاطعیت علیه ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا موضع‌گیری کرد. این مخالفت همزمان با مطرح‌شدن لایحه‌ی جدید در کنگره آمریکا برای ممنوعیت اپلیکیشن چینی انجام شد.

ماسک با انتشار پستی در ایکس نوشت: «به‌نظر من، حتی با وجود اینکه ممنوعیت تیک‌تاک می‌تواند به نفع ایکس باشد، این اپلیکیشن نباید در آمریکا ممنوع شود. چنین اقدامی مغایر با آزادی بیان و عقیده است و با ارزش‌های آمریکا همخوانی ندارد.»

لایحه‌ی جدید مجلس نمایندگان آمریکا بندی دارد که اشاره می‌کند اگر تیک‌تاک به شرکت دیگری فروخته نشود یا ارتباطش را با چین قطع نکند، در آمریکا ممنوع خواهد شد.

لایحه‌ی جدید آمریکا به تیک‌تاک یک سال فرصت می‌دهد تا ارتباطاتش را با شرکت بایت‌دنس و کشور چین قطع کند. پیش از این، لایحه‌ی مشابهی با حمایت دو حزبی در مجلس نمایندگان ایالات‌متحده به تصویب رسید، اما در سنا با مخالفت‌هایی مواجه شد.

ماریا کانتول، سناتور دموکرات ایالت واشنگتن و رئیس کمیته‌ی بازرگانی سنا، می‌گوید باتوجه‌به فرصت یک‌ساله به تیک‌تاک برای جدایی از حزب کمونیست، اکنون از این لایحه حمایت می‌کند.

ایلان ماسک قبلاً بار‌ها خود را طرفدار مطلق آزادی بیان معرفی کرده و یکی از دلایل خرید توییتر را که نام آن اکنون به ایکس تغییر یافته است، حمایت از آزادی بیان اعلام کرده بود.

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • هنرنمایی ایرانی 16ساله، چشم ایلان ماسک را گرفت
  • (ویدئو) نوجوان ایرانی که دل ایلان ماسک را برد؛ یاسین شفیعی کیست؟!
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد
  • ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است
  • مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا
  • (ویدیو) ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو