Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری استان فارس با حضور سرزده در دادسرای ناحیه یک شیراز به بررسی رسیدگی به پرونده‌های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این مجتمع قضایی پرداخت.

خبرگزاری میزان -رییس کل دادگستری استان فارس در ساعات ابتدایی وقت اداری امروز با حضور سرزده در دادسرای ناحیه یک شیراز رسیدگی به پرونده‌های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این مجتمع قضایی را از نزدیک بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این بازدید ضمن دیدار با قضات و کارکنان شعب مختلف نحوه رسیدگی و پاسخ گویی به مراجعان و میزان رعایت شیوه نامه بهداشتی ابلاغ شده را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین در دیدار با مراجعان به این دادسرا ضمن بررسی میزان رضایتمندی و پاسخ گویی مسئولان به بررسی چند پرونده و نحوه پیگیری شعب دادیاری و بازپرسی پرداخت.

نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس در حاشیه بازدید از دادسرای ناحیه یک شیراز ضمن تقدیر از همکاران قضایی و اداری که با وجود محدودیت‌های ایجاد شده سنگر خدمت به مردم را حفظ نموده اند گفت: اجرای عدالت و رسیدگی به تظلم خواهی مردم امری تعطیل بردار نیست لیکن مجموعه قضایی در استان در دو هفته اخیر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با حضور ۵۰ درصد از همکاران و همزمان رعایت اصول بهداشتی به صورت مستمر پیگیر حقوق و تظلم خواهی مراجعان است.

بیشتر بخوانید: برای مسائل غیرضروری حکم زندان داده نشود/ لزوم استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس

وی در ادامه بر رعایت نظم و انضباط همکاران تأکید کرد و بیان داشت: حفظ روحیه انقلابی، دقت، سرعت و حساسیت در پیگیری امور قضایی و تکریم و احترام به مردم اصول اساسی در دوران تحول در دستگاه قضایی و از تأکیدات ریاست معظم قوه قضائیه است.

این مقام ارشد قضایی استان در این دیدار سرزده ضمن توصیه به رعایت تکریم و احترام ارباب رجوع، رسیدگی به حال محرومان و مظلومین گفت: قاطعیت قاضی منافاتی با خوش اخلاقی و مردم داری ندارد حتی متهم و مجرم نیز از این اصول مستثنی نیستند؛ بنابراین تلاش نمایید تا ضمن برخورد مناسب و تکریم و احترام مراجعه کنندگان زمینه رضایتمندی بیشتر مردم نسبت به دستگاه قضایی را فراهم نمایید.

گفتنی است دادسرای ناحیه یک شیراز که در منطقه غرب این شهرستان واقع شده است که دارای ۱۵ شعبه دادیاری و ۷ شعبه بازپرسی است که مسئولیت ارائه خدمات قضایی در نواحی گسترده‌ای از مناطق غرب و شمال غرب، قسمت‌هایی از مرکز شیراز و بخش دشت ارژن را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری استان فارس قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان فارس قوه قضاییه دادگستری استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین از ثبت ۵۸۸ تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۶۶ درصد این تقاضاها در مجموعه دادگستری استان پاسخ داده شد.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار داد: در راستای تسریع ارائه خدمات به مردم با استفاده از ابزارهای نوین سامانه ارتباطات مردمی قوه قضائیه با نام سامانه سامع به نشانی الکترونیک same.eadl.ir راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای ثبت درخواست با موضوعات اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی مدنی، درخواست اعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاق‌های قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضائی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و پیگیری درخواست‌ها به این سامانه مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت استفاده از این سامانه در استان صورت گرفته است و گزارش‌های دریافتی سامانه هم به صورت روزانه بررسی و روند رسیدگی از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می‌شود.

شعبانی از ثبت ۵۸۸ تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۳۸۸ تقاضا معادل ۶۶ درصد این تقاضاها در مجموعه دادگستری استان پاسخ داده شده و مابقی هم برای رسیدگی به مرکز ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در ضمن ۷۳ فقره درخواست دارای نقص مدارک که در سامانه ثبت شده بود، جهت تکمیل نواقصی به ثبت‌کنندگان ارجاع شده است تا بعد از تکمیل مورد رسیدگی قرار بگیرد.

کد خبر 739958

دیگر خبرها

  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • باران عید امسال، پاداش نیکوکاری مردم در سیل ۹۸ بود
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • بازدید سرزده بازرس کل کردستان از بیمارستان کوثر سنندج