Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@19:38:23 GMT

لباس هوشمند برای کنترل سلامت انسان ساخته شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۶۴۲

لباس هوشمند برای کنترل سلامت انسان ساخته شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) و به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، محققان سنگاپوری موفق به تولید لباس هوشمندی شده‌اند که با گوشی تلفن همراه کنترل می‌شود و قادر به کنترل علائم حیاتی بدن برای بررسی وضعیت سلامت انسان‌ها است.

تیم دانشگاه ملی سنگاپور معتقد است که لباس توسعه داده شده آنها می‌تواند به ورزشکاران کمک کند تا عملکرد خود را کنترل کرده و بهبود بخشند یا به متخصصان پزشکی اجازه میدهد بیماران در معرض خطر را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لباس هوشمند مذکور بر مبنای ردگیری علائم حیاتی بدن و نحوه حرکات دست‌ها و پاها، قادر به تشخیص دادن جراحات مختصر عضلانی و استخوانی نیز هست. بدین منظور حسگرهایی بر روی این لباس نصب شده‌اند که با استفاده از فناوری ان اف سی با اپلیکیشن گوشی در ارتباط هستند و انرژی خود را نیز به همین شیوه تأمین می‌کنند.

جان هو، استادیار انستیتوی نوآوری در سلامت و فناوری از دانشگاه ملی سنگاپور گفت: «چالش امروزه با بیشتر پوشیدنی‌ها این است که ما آنچه را در یک قسمت خاص از بدن شما اتفاق می‌افتد اندازه گیری کنیم؛ این موضوع می‌تواند اندازه‌گیری و بررسی یک مچ دست باشد و این تنها مکانی است که ما قادر به اندازه گیری آنچه اتفاق افتاده هستیم؛ بنابراین انگیزه بزرگ پروژه ما این بود که رفتار پویای بدن افراد را هنگام گذراندن زندگی روزمره بررسی کنیم».

این لباس هوشمند به طور بالقوه می‌تواند نظارت شبانه روزی بر افراد را امکان پذیر کند؛ سایر کاربردها شامل تشخیص بالینی مسائل مربوط به ستون فقرات، توان بخشی و مدیریت آسیب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082691 برچسب‌ها لباس هوشمند سلامتی انسان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لباس هوشمند سلامتی انسان لباس هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج

سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده، به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: داروها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟