Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-10@06:22:22 GMT

اپلیکیشن TikTok و WeChat مسدود می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۷۰۴

اپلیکیشن TikTok و WeChat مسدود می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: انتظار دارد تلاش دونالد ترامپ برای ممنوعیت اپلیکیشن‌های TikTok و WeChat در نهایت موفقیت آمیز باشد. اقدامات دولت ترامپ برای محدود کردن رسانه‌های اجتماعی متعلق به چینی‌ها، به گفته دولت آمریکا به دلایل امنیت ملی است، در نتیجه احکام قضایی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت مسدود کردن این اپلیکیشن‌ها چیست؟

کاربران WeChat و TikTok استدلال کرده‌اند که این ممنوعیت‌ها بیشتر به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از سیاست‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است. اوبرایان در رویدادی در هانوی ویتنام گفت: بررسی پرونده‌های مربوط به ممنوعیت WeChat و TikTok در دادگاه ادامه دارد و دولت فدرال صبر می‌کند تا ببیند که دادگاه‌های آمریکایی در خصوص این ممنوعیت‌ها چه حکمی خواهند داد. تصور می‌کنم در نهایت تصمیم رئیس جمهور برای ممنوعیت این اپلیکیشن‌ها اجرایی شود و حتی اگر دولت هم تغییر کند، این ممنوعیت‌ها به اجرا گذاشته می‌شوند.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا که از ۲۰ ژانویه مشغول به کار می‌شود، قول داده است که خطرات امنیتی پیرامون اپلیکیشن TikTok را بررسی کند. اوبراین گفت: دولت همچنین به دنبال سایر شرکت‌های چینی دیگری که اپلیکیشن‌های محبوب در آمریکا دارند و اطلاعات زیادی از شهروندان آمریکایی جمع آوری می‌کنند را زیر نظر می‌گیرد. ما این اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کنیم و ممکن است اقداماتی در خصوص آن‌ها انجام دهیم. باید دید رییس جمهور تصمیم می‌گیرد چه اقدامی انجام گیرد.

رییس جمهور آمریکا در تاریخ ششم اوت با امضای دو فرمان جداگانه، مبادله با اپلیکیشن‌های چینی TikTok و WeChat را برای شهروندان آمریکایی ممنوع کرد. سرویس ویدیویی تیک تاک میان میلیون‌ها کاربر به خصوص نوجوانان آمریکایی محبوبیت دارد. وی چت ۱۹ میلیون کاربر در آمریکا و بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

بیشتر بخوانید

ترامپ از روز یک‌شنبه نرام‌افزار «تیک تاک» و «وی چت» را در آمریکا مسدود می‌کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اپلیکیشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دومینویی درخواست ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جهان

به دلیل نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت‌های جنگی این رژیم تعدادی از کشورهای جهان تصمیم گرفتند تا ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش وبگاه الخنادق، برخی نخبه‌های سیاسی و حقوقی در کشورهای جهان خواهان ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی به دلیل نقض قوانین بین‌المللی شده‌اند. جنایت‌های جنگی و نسل کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است بر برخورد کشورها و طرف‌های فعال در آن تأثیر گذاشته است. این مسأله در حکم دیوان بین‌المللی دادگستری که ۲۶ ژانویه صادر شد و در آن بر لزوم اتخاذ تدابیری از سوی تل‌آویو برای ممانعت از نسل کشی در غزه تأکید شد، به طور آشکار دیده می‌شود.

درخواست‌های جهانی برای ممنوعیت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

این اولین قطعه دومینویی بود که از کشورهای هم‌پیمان رژیم صهیونیستی افتاد؛ کشورهایی که از زمان تأسیس این رژیم حمایت نظامی، لجستیکی و سیاسی خود را از آن متوقف نکرده‌اند و این یک اقدام عجیب و غافلگیر کننده است. صدها سیاستمدار اخیرا در ۱۳ کشور که بیشتر آنها کشورهای اروپایی هستند، خواهان تعلیق و ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند.

آنها تأکید کردند این یک اقدام ضروری به دلایل اخلاقی و قانونی است. در لندن بیش از ۱۳۴ عضو پارلمان و اعضایی از مجلس اعیان در نامه‌ای به وزرای خارجه و تجارت خواهان ممنوعیت معاملات تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی شدند. آنها بر لزوم اتخاذ اقدام فوری برای تعلیق مجوزهای صادرات سلاح به اراضی اشغالی تأکید کردند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت نیز از سیاست یک بام و هوای آمریکا انتقاد و واشنگتن را به ممانعت از اجرای نقش شورای امنیت متهم کرد. وی خواهان ممنوعیت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شد. در آلمان نیز که یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان سلاح به اراضی اشغالی است، وکلا دادخواست قضایی فوری را علیه دولت آلمان ارائه کردند و خواهان توقف صادرات سلاح به اراضی اشغالی شدند.

آلمان در سال ۲۰۲۳ با صادرات سلاح به اراضی اشغالی به ارزش ۳۵۳.۷۰ میلیون دلار موافقت کرد. آنها در این نامه تأکید کردند از این سلاح با روش‌هایی که نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، در غزه استفاده می‌شود.

همچنین ماتیلد پانو، عضو حزب چپ «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نقش فرانسه همدستی در یک نسل‌کشی نیست. بلکه ترویج صلح است.

به نقل از ب.اف. ام. تی. وی، او به همراه ۱۱۴ نماینده دیگر پارلمان فرانسه در نامه‌ای خطاب به امانوئل ماکرون، صراحتاً خواستار توقف فروش تسلیحات فرانسوی به رژیم صهیونیستی شد.

نمایندگان در این نامه هشدار دادند: «ما معتقدیم که با تداوم ارائه تجهیزات نظامی به اسرائیل، فرانسه برخلاف معاهدات بین‌المللی که امضا کرده، عمل می‌کند.»

آنها یادآوری کردند که دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل در ژانویه حکم داده بود که خطر نسل‌کشی در غزه وجود دارد.

موضوع ممنوعیت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به کشورهایی مثل بلژیک، هلند، کانادا، اسپانیا، ژاپن، ایرلند و ایتالیا نیز رسیده است.

حمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی

آمریکا کمک‌هایی به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار در سال به رژیم صهیونیستی می‌دهد که بیشتر آن کمک‌های نظامی است. این کشور بزرگترین حمایت مالی را از اکتبر ۲۰۲۳ برای ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه فراهم کرده است. آمریکا هزاران بمب و موشک هدایت شونده و جنگنده‌های اف ۳۵ و تجهیزات نظامی دیگری را به اراضی اشغالی ارسال کرده است.

بر اساس گزارش مرکز بین الملل پژوهش‌های صلح استکهلم در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۹ درصد از خرید تسلیحات رژیم صهیونیستی از شرکت‌های آمریکایی، ۳۰ درصد از شرکت‌های آلمانی و ۰.۹ درصد از شرکت‌های ایتالیایی صورت می‌گیرد. ایتالیا ژانویه اعلام کرد صادرات را در اوایل جنگ متوقف کرده است.

سلاح‌های اصلی که به اراضی اشغالی صادر می‌شود شامل ۶۱ جنگنده از آمریکا هستند. بر اساس گزارش مرکز استکهلم جنگنده‌های آمریکا نقش اصلی در فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه حماس و حزب الله داشته‌اند. تمام هواپیماهایی که در حال حاضر نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از آنها استفاده می‌کند ساخت آمریکا هستند به جز یک هلیکوپتر که ساخت شرکت ایرباس هلیکوپتر فرانسه است.

آمریکا تا حد زیادی بزرگترین حامی مالی ارتش رژیم صهیونیستی است. در حال حاضر قانونگذاران آمریکایی مبلغ اضافی شامل ۱۴ میلیارد دلار را برای حمایت از عملیات تل‌آویو در غزه بررسی می‌کنند. در این راستا ترقی‌خواهان در واشنگتن از جمله سناتور برنی سندرز خواهان توقف صادرات سلاح به اراضی اشغالی شده‌اند.

اما در سایه روابط پرتنش میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دوره اخیر، مسؤولان آمریکایی پیشتر به روزنامه پالتیکو گفتند بایدن می‌خواهد در صورت حمله این رژیم به شهر رفح کمک‌های نظامی آتی به این رژیم را مشروط کند. آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی ۲۰ مارس ۲۰۲۴ از کابینه این رژیم خواست دیگر به سلاح آمریکا تکیه نکند. وی گفت که رویارویی با واشنگتن یک مساله گریز ناپذیر است.

کشورهای امضا کننده توافق منع نسل کشی در سازمان ملل از نظر قانونی ملزم به ممانعت از وقوع نسل کشی و جنایت‌های جنگی و ضد بشری هستند، اما همچنان تعدادی از این کشورها به حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند و ادعا می‌کنند که این مساله در راستای دفاع از خود است حتی اگر این دفاع از خود قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن: هیچ اعتمادی به ترامپ نیست
  • چرا بایدن از نتانیاهو عصبانی است؟/ سردبیر روزنامه رأی‌الیوم در تحلیلی از تأثیر جنگ غزه در دموکراسی‌ های منطقه نوشت
  • ترامپ خانواده بایدن را در صورت موفقیت در انتخابات تهدید کرد
  • اختلاف و اصطکاک در دولت خاتمی به روایت آیت الله هاشمی /جرج بوش حاضر شده به بیوه خلبان چینی نامه بنویسد
  • فیسبوک در این کشور فیلتر می‌شود
  • استفاده از فیس‌بوک در افغانستان محدود می‌شود
  • فیس بوک در معرض فیلترینگ در افغانستان
  • FDA آمریکا برای اولین‌بار به یک اپلیکیشن برای کمک به درمان افسردگی اساسی مجوز داد
  • ادعای تیک‌تاک درباره تولید درآمد برای شرکت‌های آمریکایی
  • حرکت دومینویی درخواست ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در جهان