Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:54:45 GMT

سمن ها شاخصی مهم در مهار کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۷۱۲

سمن ها شاخصی مهم در مهار کرونا هستند

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: داوطلبان و سفیران سلامت به مثابه حلقه ارتباطی میان مردم و نظام سلامت در قالب برنامه ملی خودمراقبتی، بستر ساز ارتقای سواد سلامت هستند.

 فرزین رضاعی در گفت و گو با ایسنا، به گزارش اقدامات پیشگیرانه مقابله با بیماری کرونا در مدیریت سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت از تاریخ بیستم اسفندماه سال گذشته تاکنون پرداخت و با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد به عنوان رکن اساسی جوامع در حال گذار، محرک‌های توسعه قلمداد می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و درگیرشدن نهادهای دولتی و حاکمیتی، سازمان‌های مردم نهاد که متشکل از نخبگان، فرهیختگان و تصمیم سازان جامعه هستند در کنار مدافعان سلامت اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به تعامل و ارتباط مؤثر دانشگاه با سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در سال‌های اخیر گریزی زد و افزود: در اسفند ماه سال گذشته بر اساس مداخلات اجتماع محور، با برنامه ریزی و نظارت مدیریت سازمان‌های مردم نهاد، خیرین سلامت دانشگاه و با همکاری مرکز بهداشت سنندج با مشارکت اعضای داوطلب از سازمان‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیل‌گری اقداماتی صورت گرفته که همواره در حال تداوم است.

 رضاعی بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه سلامت در اجرای  اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا ویروس را شاخصی مهم در راستای مهار این بیماری عنوان کرد و گفت: داوطلبان و سفیران سلامت به مثابه حلقه ارتباطی میان مردم و نظام سلامت در قالب برنامه ملی خودمراقبتی بستر ساز ارتقای سواد سلامت هستند.

وی در ادامه توزیع بروشور و پمفلت آموزشی با مضمون راه‌های پیشگیری و رعایت بهداشت فردی  بین مددجویان نهادهای حمایتی، سوپرمارکت‌ها، مغازه‌های سطح شهر، ساکنین محلات حاشیه و روستاها از اسفندماه سال گذشته تا کنون را از جمله اقدامات سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت نام برد و گفت: آموزش و اطلاع رسانی به مردم با استفاده از تریبون مساجد در قالب سخنرانی و پخش فایل صوتی با مضمون ماندن درخانه و رعایت بهداشت فردی در همه مساجد شهر سنندج از دیگر اقدامات این حوزه  در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: پس از هماهنگی با رئیس مرکز بزرگ غرب اسلامی در اسفندماه سال گذشته تا کنون 240 مورد اکیپ در  یک هزار و ۴۰۱ محله در دو شیفت کاری و چهار فاز عملیاتی جهت اقدامات پیشگیرانه در خصوص مبارزه با کرونا اعزام شده‌اند.

 رضاعی در ادامه اظهارات خود، تحویل و انتقال فایل صوتی آموزشی با مضمون راه‌های مقابله با بیماری کرونا به ماموستا و خادمین مساجد جهت پخش از بلندگوی مساجد قبل از اذان جهت حساس سازی مردم محلات در تاریخ یادشده را از دیگر اقدامات تشکل‌های مدنی حوزه سلامت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ذکر کرد: آموزش و اطلاع رسانی به مردم و کسبه سطح شهر با استفاده از خودرو بلندگودار در قالب سخنرانی و پخش فایل صوتی با مضمون نهادینه سازی اهمیت و حساسیت رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از ابتدای همه‌گیری این بیماری تاکنون توسط سازمان‌های مردم نهاد حامی سلامت انجام شده است.

رضاعی با اشاره به آموزش و اطلاع رسانی مجازی به بیش از 20 هزار نفر از شهروندان استان از طریق راه اندازی کمپین های مجازی با محتوای حساسیت سازی موضوع در خانه ماندن و پویش قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را از دیگر اقدامات این نهاد مدنی عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی و عملیاتی کردن اطلاع رسانی پروتکل‌ها و دستورالعمل های ابلاغی وزارت متبوع در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از طریق شبکه‌های مجازی با به کارگیری ظرفیت بالقوه موجود در سازمان‌های مردم نهاد، گفت: تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی مواد غذایی ضروری در بین مددجویان مؤسسه ئاسوی زانیاران (کودکان کار، زنان آسیب پذیر و سرپرست خانوار)، مددجویان انجمن همیاران سلامت روان، مددجویان دفتر تسهیل گری نایسر، انجمن دیابت، هموفیلی، دایره آبی، تالاسمی، Ms، حمایت از بیماران سرطانی با استفاده از پتانسیل سمن‌ها انجام شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: راه اندازی کمپین من ماسک میزنم، کمپین نه به مراسم عزاداری در سطح استان، آموزش چهره به چهره با رعایت فاصله فیزیکی توسط اکیپ های اعزام به خانواده‌ها به خصوص مادران و کودکان در خصوص نحوه تهیه ماسک در مناطق حاشیه نشین، انتشار فایل آموزشی در خصوص زندگی و سازگاری با کرونا در گروه‌های مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد تاکنون صورت گرفته است.

 رضاعی در پایان نصب نمادین ماسک بر روی مجسمه‌های سطح استان در خصوص حساس سازی مردم در استفاده از ماسک را اقدامی مؤثر توسط سمن‌ها جهت فرهنگ‌سازی و اشاعه اهمیت به این امر برشمرد و افزود: بازرسی از اصناف و دفاتر پیشخوان، تکمیل چک لیست مربوطه، نشست هم اندیشی با رؤسای اصناف و اتحادیه‌ها جهت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کرونا و انتقال به زیرمجموعه خود با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کردستان استانی اجتماعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان سازمان های مردم نهاد بیماری کرونا اطلاع رسانی حوزه سلامت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: تحقق شعار سال را دنبال می‌کنیم

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، جلسه کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی صدا و سیما تشکیل شد و شورای معاونان به‌طور مفصل برای راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال بیان کرد: بعد از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب، جلسه کارشناسی در حوزه برنامه‌ریزی صدا و سیما تشکیل شد و شورای معاونان به‌طور مفصل برای راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم بحث و بررسی کردند.

وی افزود: مقرر شد مصادیق مشارکت مردم در افزایش تولید معیّن شود و قوانین و اسناد بر زمین مانده که تحقق شعار سال منوط به اجرای آن است، در دستورکار فوری قرار بگیرد. هم‌چنین نحوه تولیدات رسانه ملی با کمک و مشارکت مردم تا قبل از پایان هفته دوم فروردین توسط مسئولان و کارشناسان این سازمان بررسی خواهد شد. براساس سند تحول رسانه ملی، امسال و در ایام تعطیلات نوروزی دو تنوع قابل توجه شامل تنوع در تولیدات برنامه‌ها اعم از برنامه‌های سرگرمی و نوروزی و حضور میهمانان در برنامه‌ها داشتیم.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: به‌همین دلیل براساس بازخوردهای اولیه، امسال افزایش بیش از 8 درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بومی با تمام توان حمایت خواهیم کرد
  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • جبلی: تحقق شعار سال را دنبال می‌کنیم
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز