Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@04:53:34 GMT

ایوانکا ترامپ بازجویی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۹۶۸۰۵

ایوانکا ترامپ بازجویی شد

دختر بزرگ رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری آمریکا به عنوان بخشی از تحقیقات دادستان کل واشنگتن درباره ادعای سوء استفاده از بودجه‌های غیرانتفاعی برای مراسم تحلیف پدرش در سال ۲۰۱۶ میلادی بازجویی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، دفتر "کارل ریسین"، دادستان کل واشنگتن در شکایت تنظیم شده در دادگاه افشا کرد که ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه توسط وکلای دفتر دادستان کل واشنگتن بازجویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

ریسین در یکی از شکایت‌های مربوط به ژانویه ۲۰۲۰ مدعی شد که شرکت‌ها و هتل‌های دونالد ترامپ از بودجه‌های غیرانتفاعی سوء استفاده کرده تا خانواده ترامپ را بیش از پیش متمول سازند.

دفتر دادستان کل واشنگتن از پنجاه و هشتمین کمیته تحلیف ریاست جمهوری شکایت کرد و آن را به سوء استفاده از بیش از ۱ میلیون دلار بودجه جمع آوری شده توسط این سازمان غیرانتفاعی برای پرداخت هزینه‌های بسیار بالا به هتل ترامپ در واشنگتن برای مراسم تحلیف وی در سال ۲۰۱۷ متهم کرد.

این وکلا ماه گذشته نیز ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا و توماس باراک، رئیس این کمیته تحلیف و همچنین برخی دیگر از مقامات را برای پاسخ به برخی سوالات احضار کردند.

ریسین اوایل سال جاری میلادی گفته بود: قوانین کمیته‌های غیرانتفاعی را ملزم می‌سازند تا بودجه‌های خود را برای اهداف عمومی اعلام شده صرف کنند نه برای سود رساندن به افراد یا کمپانی‌های خصوصی.

این شکایت قصد دارد یک میلیون دلاری را که گفته می‌شود مستقیما به کسب‌وکار خانواده ترامپ تزریق شده، پس بگیرد.

ریسین همچنین این کمیته تحلیف را به سوءاستفاده از بودجه‌های غیرانتفاعی و هماهنگی با مدیریت هتل ترامپ در واشنگتن و اعضای خانواده ترامپ برای ترتیب دادن این رویدادها متهم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایوانکا ترامپ دادستان کل واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۹۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو

روزنامه آمریکایی نوشت از آغاز جنگ غزه، رئیس‌جمهور آمریکا بارها روابط میان واشنگتن-تل‌آویو را «تزلزل‌ناپذیر» خوانده اما روابط ۵۰ ساله میان آن‌ها هر روز بدتر می‌شود و به دلیل اهداف متفاوت آن‌ها در جنگ در «بحران جدی» به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، روابط پرتنش «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که واشنگتن و تل‌آویو چگونه با طولانی شدن جنگ غزه، از یکدیگر دور می‌شوند و ظاهرا روابط آن‌ها به سمت «شکافی علنی» گام برمی‌دارد؛ روابطی که زمانی «آهنین» به نظر می‌رسید.

«ایتامار رابینوویچ» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در ایالات متحده گفت: «بحران بسیاری جدی در روابط آمریکا و اسرائیل وجود دارد».

بایدن که حامی تمام‌عیار تل‌آویو در جنگ بوده است، حالا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و انجام اقدامات بیشتر برای غیرنظامیان به نتانیاهو فشار آورده که شاید از تحویل تسلیحات واشنگتن به تل‌آویو خودداری کند. هم‌چنین روسای آژانس اطلاعاتی ایالات متحده علنا در کنگره هشدار داده‌اند که آینده سیاسی نتانیاهو در «خطر جدی» قرار دارد.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون، بیش از ۳۱ هزار نفر شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. محاصره تمام‌عیار مردم غزه نیر باعث بروز بحران در این باریکه خصوصا مناطق شمالی آن شده است.

شهادت فلسطینیان در حملات رژیم صهیونیستی

روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه نوشت: «روابط آمریکا با نزدیک‌ترین متحد خود در خاورمیانه (رژیم صهیونیستی) سال‌ها به عنوان روابطی غیرقابل تغییر تلقی شده است و نه جمهوری‌خواهان و نه دموکرات‌ها هیچ‌کدام حاضر به نقض جدی این روابط نشده‌اند زیرا می‌ترسیدند که چنین چیزی به نفع حزب مقابل تمام شود».

این روزنامه آمریکایی تاکید می‌کند: «بایدن علاقه عمیقی به اسرائیل دارد؛ علاقه‌ای که او را به حمایت قاطعانه از جنگ علیه حماس سوق داده اس. اما با این حال، نتانیاهو به جای آنکه جواب آغوش بایدن را به این رئیس‌جمهور بازگرداند، هر بار او را پس می‌زند».

این رسانه می‌نویسد «رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشت تشکیلات خودگردان فلسطین را به غزه بیاورد تا در نهایت یک کشور فلسطینی ایجاد شود اما نخست‌وزیر اسرائیل چنین طرحی را نپذیرفت با این حال باز هم بایدن اصرار می‌ورزد که اسرائیل را هرگز رها نخواهد کرد».

«مارتین ایندیک» سفیر پیشین آمریکا در اراضی اشغالی می‌گوید: «روابط بایدن و نتانیاهو به یک مسیر یک طرفه بدل شده است؛ به طوری که رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت از نتانیاهو هزینه‌های سیاسی داده اما درخواست‌های او از سوی نخست‌وزیر اسرائیل رد می‌شوند».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • واشنگتن پست: بایدن گرفتار جنگی شده که آن را نمی خواهد
  • خبر جدید از پرونده قتل داریوش مهرجویی / قاتل اعترافاتش را انکار کرد
  • ۲ کشته و ۵ زخمی بر اثر تیراندازی در واشنگتن
  • تیراندازی در واشنگتن/ ۲ نفر کشته و ۵ تن زخمی شدند
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • آشپزی که اولین کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه را به غزه فرستاد، کیست؟ + عکس
  • راشل کوری، شهیده حامی فلسطین از واشنگتن + فیلم
  • بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو
  • بازی واشنگتن با معافیت تحریمی ایران